10 slajdov, ktorými získaš investora pre svoj startup

  • Keď si len na začiatku a hľadáš investorov, existuje niekoľko spôsobov ako vytvoriť prezentáciu, ktorá ti ich získa. Neexistuje však dokonalá prezentácia, no tie najúspešnejšie majú niečo spoločné - sú krátke a jasné.
Succes The Next Web Conference
  • Keď si len na začiatku a hľadáš investorov, existuje niekoľko spôsobov ako vytvoriť prezentáciu, ktorá ti ich získa. Neexistuje však dokonalá prezentácia, no tie najúspešnejšie majú niečo spoločné - sú krátke a jasné.

Stručná prezentácia dokáže jasne a jednoducho pokryť kľúčové oblasti na ktorých všetkým investorom záleží. Na pokrytie základných oblastí tvojho startupu, ktorým investor musí porozumieť aby do teba investoval, ti stačí len 10 slajdov.

  1. Tím

Ukáž svoj tím a svoj životopis. Zvýrazni špecifické veci, ktoré ťa kvalifikujú na vedenie spoločnosti. Prezraď relevantné skúsenosti. Taktiež ukáž kľúčových poradcov a investorov, ak takých máš a ak sú známi.

  1. Vízia

Aká je tvoja vízia? Ako si sa k nej dostal? Kam smeruješ? Priprav si jasné a jednoduché odpovede.

  1. Problém

Aký problém riešiš? Opäť, buď stručný. Pridaj údaje a výskumy trhu, ktoré potvrdia svoje tvrdenie. Vysvetli prečo je to problém. Spomeň ešte väčší problém po ktorom chceš ísť.

screen-shot-2014-06-02-at-10-53-43-am

  1. Riešenie

Ako si sa dostal k riešeniu? Čo je na tom výnimočné? Buď veľmi špecifický. Ak tvoje riešenie zahŕňa platformu alebo technológiu, tak ju načrtni. Ak je treba, pridaj ďalší slajd.

  1. Demo

Ukáž a nerozprávaj. Priprav si jednominútové demo video(ale pozor, na prezentáciách sú videá náchylné sa vôbec neprehrať) o tvojom riešení. Sprav ho dokonalým a úžasným. Staň sa posadnutým svojim produktom.

  1. Meranie

Predstav kľúčovú metriku, ktorá ženie tvoj biznis dopredu. Ukáž pekné grafy. Rozprávaj o metrike a zdôrazni fakt, že rast je dôležitý. Aj keď na začiatku nie je tvoj rast rýchly, rozprávaj o budúcnosti. Investori radi pomôžu zakladateľom, ktorí vedia odmerať svoje úspechy.

valor-water21

  1. Biznis model

Jasne opíš ako budeš zarábať peniaze alebo ako plánuješ zarábať peniaze v budúcnosti. Ak to ešte nevieš, buď pripravený vysvetliť, čo je kľúčová metrika pre tvoj biznis a prečo.

  1. Konkurencia

Vyhni sa veľkým štúdiám o konkurencii na tvojom cieľovom trhu. Namiesto toho, ukáž všetkých tvojich konkurentov a zvýrazní ich silné stránky. Pod tým vysvetli jednou vetou, čo práve teba a tvoj startup robí iným.

  1. Príležitosť

Opíš svoj cieľový trh a jeho veľkosť. Maj pripravené materiály, ktoré potvrdzujú tvoje slová. Vyhni a tvrdeniam ako: „Nachádzame sa na X miliónovom trhu“. Namiesto toho, jasne ukáž svojho zákazníka a cieľový trh. Prilož poriadnu ekonomickú analýzu tohto trhu.

black_quotes_harmony_simple_opportunity_einstein_albert_1366x768_62590

  1. Financovanie

Opíš koľko peňazí potrebuješ a aké ciele chceš týmito peniazmi dosiahnuť. Dobrými cieľmi sú tržby, zákazníci a používatelia. Každé jedno financovanie je na to, aby si dosiahol zisk alebo získal ďalšie financovanie. Práve preto si musíš dať záležať na cieľoch.

 

Ešte niečo. Jasne označ každý slajd – problém, riešenie, tím, atď. – aby bola tvoja prezentácia ľahšie zapamätateľná a ľahko sa v nej orientovalo. Snaž sa spraviť slajdy jednoduché a nepoužívaj more textu. Prezentuj grafy a štatistiky s veľkým fontom a jasne čitateľnou grafikou.

Nevymýšľaj si a neukazuj nerealistický graf rastu. Nehovor koľko inžinierov zamestnáš.

Keď dokončíš prezentáciu, získaj feedback od svojich poradcov alebo spoluzakladateľov. Potom choď a otestuj si ju. Buď sebakritický a pozorne načúvaj odozve potenciálnych investorov.

maxresdefault (1)

zdroj: entrepreneur.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá