13 kníh pre lepší biznis a viac peňazí

  • Za úspechom bohatého človeka nie je iba šťastie, ale i množstvo vedomostí, ktoré dokáže správne zúžitkovať. Aby bol každý dobrý biznis lákavým pre trh a samotného spotrebiteľa, potrebuje k svojmu fungovaniu inšpiráciu pre inovatívne myšlienky. Preto sa boháči nechávajú častokrát inšpirovať knihami ešte úspešnejších boháčov.
image_1442988517.jpeg
  • Za úspechom bohatého človeka nie je iba šťastie, ale i množstvo vedomostí, ktoré dokáže správne zúžitkovať. Aby bol každý dobrý biznis lákavým pre trh a samotného spotrebiteľa, potrebuje k svojmu fungovaniu inšpiráciu pre inovatívne myšlienky. Preto sa boháči nechávajú častokrát inšpirovať knihami ešte úspešnejších boháčov.

 

1. Smartcuts: How Hackers, Innovators, and Icons Accelerate Success

Autor: Shane Snow

Predstavujeme ti knihu o rýchlom vzostupe úspešných individualistov a spoločností, ktorým k úspechu dopomohli dobré návyky a stratégie. Zabudni na to, že úspech je výsledkom ťažkej práce a namiesto toho začni používať “chytré skratky” k oveľa rýchlejšiemu dosiahnutiu svojich cieľov. Rada pochádza od novinára magazínu New Yorker, ktorému sa podarilo presadiť aj vo svete obchodu. Spoluzaložil totiž úspešný portál Contently, ktorý združuje freelancerov z celého sveta.

 

 

2. The Tipping Point

Autor: Malcolm Gladwell

Použitím reálnych príkladov skúma sociológ Malcolm Gladwell moment, v ktorom sa malé známe myšlienky zmenia na sociálnu epidémiu. Autor knihy, ktorá vyšla u nás pod názvom Bod zlomu objavuje počas výskumu tri hlavné faktory, ktoré spúšťajú dramatické zmeny v spoločnosti: ľudia s výnimočnými a mocnými sociálnymi talentmi, chytľavosť myšlienok a súvisiace okolnosti.

 

 

3. Hooked: How to Build Habit-Forming Products

Autor: Nir Eyal

Položil si niekedy otázku, prečo ťa niektoré produkty oslovia a iné nie? Alebo prečo si niektoré výrobky zamiluješ tak veľmi, že nimi dobre že nezačneš byť posadnutý? Jedno je isté. Za týmito technologickými výdobytkami stojí určite niečo, čo ti v podvedomí hrá na city a čím si ťa výrobcovia chytro lapili do siete. Čo to ale konkrétne je, sa dozvieš pri čítaní knihy Hooked od podnikateľ Nir Eyal.

 

 

4. Rich dad Poor Dad

Autor: Robert T. Kiyosaki

Vychádzajúc z vlastných skúseností so svojim otcom a skúseností s otcom niekoho iného sa podnikateľ Kiyosaki snaží svoju filozofiu aplikovať do teórie do finančného manažmentu. Tvrdí, že peniaze by mali slúžiť ľuďom a nie naopak. Vo svojej knihe ponúka Kiyosaki aj riešenia ako správne investovať a profitovať.

 

 

5. Trust Me, I’m Lying

Autor: Ryan Holiday

Mediálny stratég Ryan Holiday vo svojej knihe čitateľom odhaľuje, ako ľudia ako on manipulujú médiá k dosiahnutiu svojich cieľov. Dobrým príkladom sú napríklad blogy, ktoré ovplyvňujú mainstreamové správy a efektívne kontrolujú aký druh informácie sa posunie verejnosti. Okrem toho sa v knihe môžeš dočítať ako si rozbehnúť mediálnu kapmaň podľa výšky rozpočtu.

 

 

6. The 4-Hour Workweek

Autor: Tim Ferris

Aj ty snívaš o veľkom objeme zisku za málo roboty? Znie to neuverieteľne, ale nie nemožne. Kniha Štvorhodinový pracovný týždeň na svojich stránkach poodhaľuje koncept outsourcingu, niečo ako deľby práce, ktorá môže byť usmernená tak, že firma vyčlení rôzne podporné a vedlajšie činnosti a zverí ich zmluvne inej spoločnosti.

 

 

7. Freakanomics

Autori: Steven D. Levitt & Stephen J. Dubner

Ekonóm Steven Levitt a novinár Stephen Dubner dokázali zmeniť spôsob, akým sa pozeráme na svet. Vo svojej v poradí už tretej knihe Mysli ako freak sa zamerali na to, čo čitateľov v prvých dvoch knihách zaujalo najviac. V knihe sa zamýšľajú nad otázkami ako: Prečo je ťažké povedať “Neviem”? Chutia drahšie vína naozaj lepšie? Je ťažké vynikať v niečom, čo nerobíte radi? Pre niekoho možno zaujímavé čítanie.

 

 

8. Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies

Autori: Jim Collins & Jerry I. Porras

Univerzitný profesor a finančný poradca sa pustili do porovnávania 18 vizionárskych firiem, aby zistili, čo je spoločným menovateľom úspešných vedúcich firiem a ich produktov. O výsledky svojho výskumu sa s čitateľmi rozhodli podeliť v knihe Firmy, ktoré pretrvávajú.

 

 

9. Emotional Intelligence 2.0.

Autori: Travis Bradberry & Jean Greaves

Vedel si, že až 90 percent najúspešnejších ľudí má vysokú emočnú inteligenciu? Ak sa chceš dostať tam, kam si želáš, koeficient emočnej inteligencie (EQ) je dvakrát dôležitejší než IQ. Pod EQ spadajú štyri schopnosti: vedieť sa uvedomiť, zmanažovať, sociálne podvedomie a vzťah k manažmentu.

 

 

10. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains

Autor: Nicholas Carr

Veľmi zaujímavé čítanie, ktoré ti ozrejmí, čo všetko spôsobuje internet tvojmu mozgu a do akej mieri ovplyvňuje tvoj intelekt. Podľa autora iba minimálne ak nie vôbec, pretože podľa neho vďaka internetu nebudeš mať väčšie poznatky a ani sa ti neprehĺbi myslenie. A to aj napriek tomu, že poskytuje obrovské množstvo informácií. Zdá sa, že niekedy je teda lepšie chytiť do rúk knihu a žiť viac offline ako online.

 

 

11. How Google Works

Autor: Eric Schmidt & Jonathan Rosenberg

Ak ťa fascinuje svet jedného z najväčších technologických gigantov a chceš sa o jeho fungovaní dozvedieť viac, siahni po knihe Ako pracuje Google. Napísali ju spoločne CEO Eric Schmidt spoločnosti a Senior Vice President Products Jonathan Rosenberg.

 

 

12. The New New Thing: A Silicon Valley Story

Autor: Michael Lewis

Kniha opisuje život Jima Clarka, podnikateľa zo Silicon Valley, ktorý v tejto časti Sanfranciského zálivu odštartoval trojmiliardový biznis (Netscapem Silicon Graphics, Healtheon). Kniha ponúka okrem iného pohľad na toto technologické safari, ľudí a jeho kultúru.

 

Foto zdroj: Amazon

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá