Adblock Plus sa rozhodol predávať reklamy

  • Presne tak, dobre čítaš. Adblock odteraz už nie len blokuje, ale aj predáva reklamy.
adblock-plus
  • Presne tak, dobre čítaš. Adblock odteraz už nie len blokuje, ale aj predáva reklamy.

Adblock Plus spustilo novú službu, ktorá pridá na tvoju obrazovku viac reklamy. Namiesto zablokovania všetkých reklám na internete sa Adblock Plus týmto krokom snaží nahradiť zlé reklamy (všetky tie, ktoré sú moc veľké, škaredé a príliš vtieravé) dobrými reklamami (tie, ktoré sú menšie, subtílnejšie a teoreticky menej otravné).

Celý proces začína na trhu reklám, tzv. ad marketplace, kde si vydavatelia (osoby a firmy prevádzkujúce webstránky) môžu vybrať tzv. akceptovateľné reklamy a umiestniť ich na svoje webstránky. Pokiaľ návštevník používajúci Adblock Plus príde na takúto webstránku, ukážu sa mu iba akceptovateľné reklamy namiesto tých, ktoré vidí zvyšok ľudí.

Umožní vám to zaujať rôzny prístup k dvom rozličným ekosystémom, pričom môžete monetizovať oba. A čo je hlavné, môžete monetizovať ad blockeri podľa vlastných podmienok,“ hovorí Ben Williams, vedúci komunikácii Adblock Plus. adblock-plus-android

foto: venturebeat.com

Ad marketplace je rozšírenie programu akceptovateľných reklám, ktorý má Adblock Plus spustený od roku 2011. Odvtedy sa ad blocker sústredil predovšetkým na budovanie „whitelistu“ – zoznamu akceptovateľných reklám, ktoré sa zobrazia používateľom, aj keď majú svoj Adblock zapnutý. Program mal však veľmi obmedzené funkcie, keďže webstránky a sieť reklám museli špecificky spolupracovať (a hlavne platiť) Adblock Plus za potvrdenie, že je ich reklama akceptovateľná. Je to časovo náročný proces, ktorý obmedzuje počet webstránok, ktoré by mohli zobrazovať akceptovateľné reklamy.

Adblock Plus dúfa, že cez ad marketplace dosiahne veľkú expanziu v používaní akceptovateľných reklám. Keďže už existuje dosť veľký zoznam, vydavateľom sa stačí zaregistrovať a vložiť trochu kódu do svojej webstránky. Všetky reklamy majú definované svoje veľkosti a umiestnenie na stránke podľa pravidiel Adblock Plus.727967ae980354c65a2cf6f494dae70a

foto: pinterest.com

Program má byť užitočný najmä pre vydavateľov – predsa len, umožňuje im zobraziť niektoré reklamy pri zapnutom Adblock. Je tu však aj jasný dôvod, prečo nemôžu byť šťastní. Akceptovateľné reklamy sú menej rentabilné ako tie, ktoré by boli na stránke zvyčajne, kvôli čomu vlastník webstránky zarobí menej. A do toho ešte treba zarátať poplatok, ktorý sa platí Adblock plus. Vydavatelia si ponechajú 80 % všetkého príjmu, 6 % si ponechá Ad Block Plus a 14 % sa rozdelí medzi rôzne strany, ktoré majú na starosti prevádzku reklamy.

Podľa Williamsa to ľudia môžu vnímať negatívne. Bol to však nevyhnutný krok – skôr, či neskôr by to urobil niekto iný. Navyše, na pravidlách určujúcich, ktoré reklamy sú akceptovateľné, bude vytvorená komisia pozostávajúca  z vydavateľov, advertiserov a advokátov zastupujúcich súkromie. Ad marketplace je momentálne v bete a plné spustenie sa očakáva v nasledujúcom roku.

Čo si myslíš o tomto nápade? Súhlasíš s ním alebo si proti? Podla mňa to bolo taktiež skôr, či neskôr nevyhnutné. Predsa len, lepšie si zobrať svoj kúsok ako nedostať žiadny.

team

foto: dev.opera.com

zdroj: theverge.com, zdroj titulnej fotografie: thenextweb.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá