Bratislava má potenciál stať sa Smart City. Vďaka kongresom

  • Slovensko je krajinou s veľkým potenciálom. Väčšina z nás ho miluje pre jeho krásnu prírodu, jedinečné hory či historické mestá. Občas sa však nejeden z nás zamyslí, prečo nie je v zahraničí známejšie, obľúbenejšie a cestovný ruch rozvinutejší.
collageb
  • Slovensko je krajinou s veľkým potenciálom. Väčšina z nás ho miluje pre jeho krásnu prírodu, jedinečné hory či historické mestá. Občas sa však nejeden z nás zamyslí, prečo nie je v zahraničí známejšie, obľúbenejšie a cestovný ruch rozvinutejší.

Je pravda, že marketingovo je tu veľa vecí nedotiahnutých. Naše hlavné mesto má mnoho pekných miest, úroveň služieb rýchlo rastie a gastro biznis je na špičkovej úrovni, no nalejme si čistého vína. V porovnaní s najbližšou konkurenciou, ktorou sú Budapešť, Viedeň a Praha, skrátka nie je tak sexi. Ako teda prilákať do Bratislavy viac návštevníkov a s nimi aj financií? Odpoveďou je kongresový cestovný ruch.

bratislava-leadFoto: visitbratislava

Čo je kongresový cestovný ruch?

Hovoríme o fenoméne, ktorý v zahraničí považujú za samostatné hospodárske odvetvie, pretože predstavuje významný finančný prínos pre lokálnu ekonomiku. „Konferenčný hosť minie v priemere viac ako bežný turista. Oblasť MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Events) používa konkrétnu metriku, keď na jedného delegáta pripadá približne 1 200 až 1 500 EUR. Takže ak máte v meste kongres pre tisíc hostí, ekonomike by reálne priniesol 1 500 000 EUR,” tvrdí Nina Erneker, Head of Bratislava Convention Bureau, ktorá je sekciou Bratislava Tourist Board (BTB).

Kongresový cestovný ruch je preto obrovským potenciálom pre hlavné mesto. Príklad si môžeme brať z Viedne, ktorá takmer štvrtinu príjmov čerpá práve z neho. Prečo by sme sa teda nemohli inšpirovať úspešnými? Lídrom podpory tohto ruchu v našom hlavnom meste sa stáva sám primátor Ivo Nesrovnal.

7-foto-brano-molnar-_06b8455-jpg-_06b8455-2

Foto: visitbratislava.com

Ako dostať podujatia do Bratislavy?

Rozbehnúť tento biznis však nie je jednoduché. Sú dve cesty, ktorými sa môžeme vydať. Prvou je budovať silný brand mesta, čo je pomerne nákladné a druhou hľadať kľúčové kompetencie mesta a stavať na nich. Bratislava sa môže identifikovať týmito vlastnosťami:

  • Dostupnosť – Dve letiská do 40 minút od centra, diaľnice
  • Atraktivita – Dunaj, historické centrum, bohatá kultúra
  • Inovácie – Nielen prekvitajúca startupová scéna, ale aj vedecký výskum či inovatívny dizajn
  • Excelencia vo výrobeSlovensko patrí medzi lídrov v automobilovej výrobe, investujú sem zahraničné automobilky, máme množstvo odborníkov a profesionálov 
  • Bezpečnosť – Bratislava a okolie patria medzi najbezpečnejšie regióny Európy a koná sa tu GLOBSEC – jedna z najväčších konferencií o bezpečnosti na svete.

bl

Foto: BTB

Čo treba spraviť?

Aby sme sa stali silným hráčom, potrebujeme poriadne kongresové centrum. Incheba má skvelú polohu, no to sa nedá povedať o jej stave. Riešeniu však bráni legislatíva. Vďaka chýbajúcemu dobrému kongresovému centru je tak riziko, že konferencia GLOBSEC zmení lokalitu a Bratislava príde o prestížny event.

Niektoré veci však ovplyvniť môžeme. Riešením je pokúsiť sa zohnať investora pre nové kongresové centrum a tiež podpora BTB a jej oddelenia, ktoré sa zaoberá kongresovým turizmom. „Bratislava sa chce v horizonte niekoľkých rokov vidieť ako smart city a primátor túto cestu priamo podporuje. Pre nás je to dobrá správa, pretože MICE je driverom smart city témy. Priamo vplýva na zdvíhanie kvality služieb, na používanie smart technológií, tvorbu vhodnej infraštruktúry a tiež vylepšuje reputáciu mesta“, hovorí predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová.

14876426_10154653361208430_5448111762294273728_o

Foto: facebook.com/GLOBSECforum

V spolupráci s BTB preto chystajú event Bratislava MICE Day, kde chcú konkrétne riešenia predstaviť. 

Ak bude Bratislava dlhodobo komunikovať svoje silné stránky, unikátny intelektuálny kapitál a zaujímavé témy, môže vďaka kongresovému cestovnému ruchu priniesť nielen kvalitnejšie podmienky na život a výmenu know-how, ale aj nemalé financie.

Zdroj článku: Bratislava Tourist Board, zdroj titulnej fotografie: agileee.org/http://more-i-otdyh.ru

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá