Chalani z Moonsocks vedia, že pri obliekaní záleží aj na malých detailoch, ktoré dotvárajú celok. Priniesli teda svoje vlastné ponožky – dizajnové a slovenské

  • Trend obyčajných čiernych ponožiek už začína byť trocha nudný, čo si uvedomili aj chalani z Moonsocks a založili si vlastnú “ponožkáreň”. Tie ich sú dizajnové, originálne a vyrobené výhradne na Slovensku.
collageiafz
archív Denisa Kelemena
  • Trend obyčajných čiernych ponožiek už začína byť trocha nudný, čo si uvedomili aj chalani z Moonsocks a založili si vlastnú “ponožkáreň”. Tie ich sú dizajnové, originálne a vyrobené výhradne na Slovensku.

Kedy a ako vznikol Moonsocks? Kto stojí za zrodom tohto projektu?

Prvotný nápad vznikol koncom roka 2015. Mali sme firemnú akciu, na ktorej sme nechceli zapadnúť medzi ostatných, takže sme riešili, ako sa odlíšiť. Vtedy nás napadlo, že to vieme spraviť naozaj jednoducho – ponožkami. Zohnali sme si krikľavo ružové ponožky a hneď po príchode sme si všimli, ľudia reagovali. Páčilo sa im, ako sme sa odlíšili. Pár dní na to sme si povedali, že by bolo zaujímavé, vyrábať ponožky s vlastným dizajnom, prvotriednou kvalitou a pôvodom zo Slovenska. Začali sme postupne nápad rozvíjať, brainstormovať, tvoriť. Celá príprava, návrhy, výroba a všetko okolo toho nám trvalo skoro rok a 1.11.2016 sme oficiálne spustili stránku www.moonsocks.sk

Za zrodom stojím Ja (Denis Kelemen), brat (Mário Kelemen) a najlepší kamarát (Martin Gajdošech).

5a

zdroj: archív Denisa Kelemena

Čo vás motivovalo k vytvoreniu biznisu s ponožkami? Na Slovensku už máme niekoľko podnikov, ktoré rovnako ponúkajú ponožky. Je teda ešte priestor pre ďalší podobný projekt, ako je ten váš? V čom sa chcete odlišovať?

Naša myšlienka je, že nezáleží len na oblečení, ktoré je vidno stále, ale aj na malých praktických doplnkoch oblečenia, ktoré dotvárajú jeho celok. Ja osobne mám veľmi rád tenisky a topánky a tiež si potrpím na ich vzhľade. Neodmysliteľnou súčasťou sú pre mňa aj ponožky. Nemôžem mať predsa fajnové tenisky a ponožky preprané a ožmolkované, to proste nepatrí k sebe. :)

Áno, na Slovensku sú firmy, ktoré sa zaoberajú výrobou ponožiek, ale myslím si, že to vôbec nie je problém. Každá značka sa zameriava na iný dizajn, kvalitu, cieľovú skupinu, takže ľudia, čo radi kupujú ponožky, či už pre seba alebo pre niekoho ako darček, sa sami rozhodnú, aké ponožky sa im páčia a môžu si vybrať u rôznych výrobcov. Tak isto ako si ľudia nekupujú tričká alebo iné oblečenie len u jednej značky, tak aj pri ponožkách si môžu vyberať z viacerých možností na trhu.

Osobne si myslím, že priestor na rast máme. Chceme sa odlišovať dizajnom, ten si vytvárame sami, plus do našich ponožiek vyšívame aj do lemu, čo je taká netradičná vec a naša unikátnosť. Každý jeden pár ponožiek máme obrandovaný vnútri v leme. Ďalej sa chceme odlišovať kvalitou, napríklad špicu ponožky prišívame ručným retiazkovaním, čo je najdokonalejšia technológia ktorá vylučuje pocit tvrdého švu. Chceme zákazníkovi ponúknuť nielen kvalitné ponožky ale aj rôzne maličkosti, ktoré bude dostávať priamo k nákupu. O aké maličkosti pôjde, nechcem dopredu prezrádzať, predsa len, už by to potom nebolo prekvapenie. ☺

collage_rucnelem

zdroj: archív Denisa Kelemena

Dá sa takýmto biznisom uživiť alebo to máte ako hobby?

Momentálne sme len na začiatku, takže pochopiteľne nás to ešte neživí. Táto práca nás ale baví a vďaka nej spoznávame nových zaujímavých ľudí, čo beriem ako veľké plus.

A čo plány do budúcna? Chcete rozširovať sortiment, výrobu alebo expandovať do zahraničia?

Určite áno, sortiment budeme jednoznačne rozširovať. Už máme pripravených zopár návrhov, na niektorých sa ešte pracuje. Chceme ich postupne cez rok vydávať do predaja. Expandovať do zahraničia máme v pláne tiež, ale to je ešte v nedohľadne. Najprv sa chceme hlavne uchytiť na slovenskom trhu, aby nás ľudia doma poznali a mala naša značka vybudované meno.

Kde ponožky vyrábate? Tvrdíte, že ide čisto o slovenské ponožky. Znamená to, že aj samotná výroba prebieha na Slovensku?

Ponožky vyrábame vo fabrike na východnom Slovensku, ktorá je najväčšia a najstaršia na Slovensku. Takže tvrdenie, že ide o čisto slovenské ponožky je naozaj správne :-)

Processed with VSCO with kk2 preset Processed with VSCO with s3 preset

zdroj: archív Denisa Kelemena

Kto vytvára návrhy ponožiek? Odkiaľ beriete inšpiráciu?

Návrhy ponožiek vytváram ja (Denis). Inšpiráciu berieme všade možne. Spoločne si preberieme, aký typ ponožiek by sme chceli, poprípade čo by na nich malo byť a potom sa púšťam do návrhov. Tie potom ďalej konzultujeme, vylepšujeme, aby sme s každým párom boli 100% spokojní.

Pred Vianocami ste predstavili špeciálnu vianočnú edíciu. Plánujete pokračovať vo vytváraní takýchto tematických edícií?

Áno, máme v pláne pokračovať aj vo výrobe tematických edícií. Podrobnosti by som si však ešte nechal pre seba. Čo však môžem prezradiť je, že najbližšie vyjde do predaja špeciálna edícia „piešťanských“ ponožiek – 921 01. Dôvod je jednoduchý – sami sme chalani z Piešťan. Na toto mesto sme hrdí, chceme ho preto aj touto cestou reprezentovať. Tieto ponožky sa už čoskoro objavia aj vo videoklipe k pesníčke ďalšieho úspešného Piešťanca Jofreho – 92101 feat Ego. Aj preto sme na týchto ponožkách vytvorili nápis 92101 a vo vnutrom leme V meste snov. Hláška tak dôverne známa pre každého Piešťanca. :)

collage_pn2

zdroj: archív Denisa Kelemena

 

Kto je vaša cieľová skupina, na ktorú sa orientujete? Je to mladý človek, ktorý chce vytŕčať z davu, v dnešnej dobe natoľko populárny hipster alebo chcete osloviť aj staršiu konzervatívnejšiu skupinu ?

Nechceme sa zamerať len na jednu skupinu ľudí. Chceme osloviť čo najväčšiu skupinu. Ako som už spomínal, ponožky nosí každý, nie len mladí alebo iba starí. Chceme byť zaujímaví pre mladých ľudí, ktorí sa radi obliekajú, svojím štýlom oblečenia odzrkadľujú svoju osobnosť a možno aj trošku “rebelský” postoj k životu. Tiež chceme oslovovať konzervatívnejšiu skupinu, napríklad ľudí, ktorí nosia obleky a ponožkami vedia krásne doladiť svoju eleganciu. Kult obyčajných čiernych ponožiek začína byť už aj u nás prekonaný, nudný a fádny, čomu sa samozrejme veľmi tešíme.

1a

zdroj: archív Denisa Kelemena

Ponožky ľudia vždy viac menej pokladali len za nevyhnutnú súčasť ich obliekania a nikdy im nevenovali príliš veľkú pozornosť. Myslíš si, že ľudia budú ochotní investovať viac peňazí do trendových ponožiek a budú si dávať viac záležať na ich dizajne? Neobávali ste sa kvôli cene nižšieho záujmu o takéto ponožky?

Myslím si, že ľudia si radi kupujú trendové veci. Majú radi kvalitu a navyše, keď ide o produkt vyrobený na Slovensku, je to veľké plus. Myslím si, že čoraz viac ľudí už dnes cielene vyhľadáva kvalitné slovenské výrobky. Toto je atribút, na ktorom môžeme stavať a prezentovať ho aj pri našich plánovaných marketingových aktivitách.

4a

zdroj: archív Denisa Kelemena

Hovorí sa, že v dnešnej dobe je aj ten najlepší produkt neúspešný, ak sa mu nepripraví dobrá stratégia predaja a marketingu. Máte plány, ako spropagovať a komunikovať vaše ponožky?

Samozrejme, máme pripravenú stratégiu predaja aj marketingu ako aj plány do budúcna a vieme presne, čoho sa chceme držať, a po ktorej ceste chceme kráčať. Máme nastavené štandardy kvality, ktoré si chceme udržať a aj naďalej vylepšovať. Dnes je však ešte skoro hovoriť, čo presne a kedy chceme spraviť. Sme na začiatku a podnikanie so sebou prináša každý deň nové zmeny a výzvy, na ktoré musíme operatívne reagovať.

Momentálne máte vytvorený e-shop, kde si môžu zákazníci priamo objednávať vaše ponožky. Chcete do budúcna vytvoriť aj kamennú predajňu?

Je to otázka do budúcna, ale určite chceme mať aj kamennú predajňu. Je to veľmi lákavá perspektíva aj pre nás – otvoriť si štýlový obchodík. Ale ako som už povedal, sme len na začiatku. ☺

6a

zdroj: archív Denisa Kelemena

Čo vás motivovalo k založeniu takéhoto biznisu v takom mladom veku? Išlo o spontánny nápad alebo ste ho plánovali a mali v hlave už dlhšie?

Načo čakať :) napadla nás myšlienka a mali sme priestor zrealizovať ju, tak prečo nie.

Myslíš si, že je na Slovensku náročné rozbehnúť svoj vlastný biznis v mladom veku?

Myslím si, že akékoľvek podnikanie je náročné rozbehnúť. V mladom veku je to o to ťažšie, že človek nemá veľa finančných prostriedkov a skúseností, takže sa musí všetko naučiť. Našťastie máme okolo seba ľudí, ktorí nám vedia svojimi skúsenosťami pomôcť, začo sme vďační.

zdroj titulnej fotografie: archív Denisa Kelemena

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá