Chris Burry zo Silicon Valley: TechMatch nebol predražený, to Slováci nič nechápu!

  • Výrok, ktorý môže vzbudiť obrovský rozruch. Chris Burry, co-CEO US Market Access Center, ktorý pomáha európskym startupom presadiť sa v Silicon Valley, sa spätne vyjadril ku kontroverznému podujatiu TechMatch v Bratislave.
340238622_1280x720
  • Výrok, ktorý môže vzbudiť obrovský rozruch. Chris Burry, co-CEO US Market Access Center, ktorý pomáha európskym startupom presadiť sa v Silicon Valley, sa spätne vyjadril ku kontroverznému podujatiu TechMatch v Bratislave.

Chris Burry zo svojej pozície spájať tých najšikovnejších Európanov a sprostredkúva im stretnutia so zaujímavými investormi. US MAC je s nadhľadom povedané mostom medzi startupovou Amerikou a Európou.

Práve TechMatch na Slovensku bol prvým podujatím mimo Bay Area v Kalifornii, ktorý US MAC koordinoval. Vďaka svojim kontaktom si US MAC vyberal až z 1000 startupov, napokon ich bolo vybraných 68 – z Rakúska, Belgicka, Českej republiky, Estónska, Fínska, Francúzska, Grécka, Maďarska, Írska, Talianska, Japonska, Kórei, Poľska, Portugalska, Slovenska, Španielska a Švédska.

TechMatch Pitch

foto: redakcia

 

Napriek tomu, že Slovensko nie je práve centrom startupového sveta, TechMatch navštívili veľmi zaujímavé mená. Za všetkých môžme spomenúť Guya Kawasakiho, ktorý je jedným z najdôležitejších osôb stojacich za marketingom prvý počítačov od Apple. Guy Kawasaki prišiel s dvoma prednáškami – prvá bola o tom, čo ho naučil Steve Jobs, v druhej pomáhal startupom vylepšiť ich product pitching.

Z investorov sa na Slovensku ukázali mená ako Ian Sobieski z Band of Angels, Bill Reichert z Garage Technology Ventures či Mohanjit Jolly z DFJ Venture.

Hoci US MAC organizuje eventy zvané TechMatch, zhoda názvov bola len náhoda. Slovenská SBA prišla s názvom TechMatch a US MAC vyhral v tendri pozíciu hlavného koordinátora.

TechMatch konf.

foto: redakcia

 

„Z mojich rozhovorov s nimi viem, že rozumejú aký mladý tu je ekosystém“ hovorí Burry. „Nie je tam veľká startupová kultúra. Je tam veľa talentov, no nezáleží na tom, ako dobré semienka máte, potrebujete úrodné polia. A práve SBA sa zameriava na to, aby tieto neúrodné polia zúrodnila.“

Ako však bolo miliónkrát rozobraté, TechMatch si vyslúžil obrovskú pozornosť médií. Tento event mal stáť 1,4 milióna EUR, čo je skoro celá čiastka určená ročne na podporu startupov na Slovensku.

„Je to hanba. Pri podobnom evente môžete očakávať určité výdavky. Na určitej úrovni tomu rozumiem – ste v krajine, kde sa nemajú ľudia tak dobre, platy sú tam nízke a ľudia si potom myslia, že udalosť bola predražená. Z mojej perspektívy len Slováci nevedia, koľko také veci stoja.“

11222159_1251809531511735_2738383601616523298_o

foto: crz.gov.sk

 

Podľa slov portálu VentureBeat sú výdavky na konferenciu omnoho nižšie, než to, čo Slovensko mohlo eventom získať. Síce len 10 zo 68 startupov bolo slovenských, no tento event vraj nebol o individuálnych startupoch, ale o snahe dostať Slovensko na startupovú mapu.

„Keby som mal takto málo peňazí na investovanie, čo by som urobil? Ak nie si na radare, investícia jednoducho nepríde,“ hovorí Burry. „Ľudia, ktorí boli z konferencie sklamaní, nechápu…že toto je investícia. Je to investícia do transformácie krajiny. Dnes je Slovensko krajinou, ktorú v zahraničí vnímajú ako miesto, kde sú lacné zdroje. Ak chcú byť krajinou, kde vznikajú inovácie, potrebujú začať robiť veci ako TechMatch.“

Guy KawasakI : The Lessons of Steve Jobs

foto: redakcia

Zdroj: venturebeat.com, zdroj titulnej fotografie: vimeo.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá