Čo som sa naučila po založení dvoch startupov a prečo už nezaložím ďalší

  • Nedávno som začala pracovať ako Lead Designer v projekte Estimize, ale môj vlastný startup, na ktorom som pracovala ešte predtým stále existuje. Môj co-founder je v čele projektu, projekt je ziskový a naši zákazníci tvrdia, že náš produkt milujú. Príbeh, prečo som tento startup opustila nechám na inokedy. Namiesto toho sa teraz budem venovať tomu, čo som sa po založení dvoch spoločností naučila a aj tomu prečo idem pracovať na vízií niekoho iného a nie na moje vlastnej.
image_1448523147.png
  • Nedávno som začala pracovať ako Lead Designer v projekte Estimize, ale môj vlastný startup, na ktorom som pracovala ešte predtým stále existuje. Môj co-founder je v čele projektu, projekt je ziskový a naši zákazníci tvrdia, že náš produkt milujú. Príbeh, prečo som tento startup opustila nechám na inokedy. Namiesto toho sa teraz budem venovať tomu, čo som sa po založení dvoch spoločností naučila a aj tomu prečo idem pracovať na vízií niekoho iného a nie na moje vlastnej.

 

1. Chcem byť dokonale zručná

Za posledné dva roky som sa naučila veľa o založení spoločnosti, fundraisingu, o vybudovaní a predaji produktu. Stalo sa to, čo sa stane, keď ste jeden z dvoch ľudí, ktorí sa snažia uspieť. Urobíte všetko, čo vám príde pre úspech potrebné. A ak neviete ako urobiť to, čo je potrebné, naučíte sa/vygooglite si to (Google je zdrojom väčšiny z mojich programovacích vedomostí).

 

 

Bolo to skvelé. Rada som robila každý deň niečo iné, niekedy dokonca každých pár hodín. Ale niečo som si uvedomila. Nikdy by som sa nestala naozaj dobrou v žiadnej z týchto vecí samostatne, ak by som musela venovať rovnaký čas každej z nich. Uvedomila som si, že sa vlastne nechcem stať naozaj dobrou vo väčšine z týchto vecí, aspoň zatiaľ nie. To, čo naozaj chcem, je stať sa dobrou v jednej veci. A tou vecou je dizajn produktu. 

 

2. Chcem tvoriť

Keď som prestala robiť marketing a vstúpila som do sveta startupov, myslela som si, že to bolo preto, lebo som si chcela založiť vlastnú spoločnosť. Prečo som to chcela urobiť? Priznám sa, bolo to fascinujúce. Prísľub veľkého množstva peňazí a slávy, k tomu tá moc a flexibilita, možnosť byť sám sebe šéfom. Nepochopte ma zle, stále chcem všetky tieto veci. Ale už si uvedomujem, aké sú malé šance pre tento vytúžený úspech môjho startupu. Myslím si, že som o niečo viac vyspela, takže sa zmenila trochu aj moja motivácia.

Áno, chcela by som mať veľa peňazí. Ale nie ani tak preto, aby som bola bohatá, ale kvôli slobode, ktorá by mi umožňovala pracovať na hocičom, čo by som chcela. Chcela by som byť slávna, ale nie ani tak kvôli uznaniu, skôr kvôli priestoru, ktorý by mi to ponúklo na nájdenie podpory pre projekty, na ktorých by mi záležalo. A byť si svojim vlastným bossom? No, tak to preto, lebo je (a som si istá, že aj vždy bude) skvelé pracovať v pyžame.

Viac ako všetky tieto veci a viac ako čokoľvek iné som ale chcela tvoriť. A nakoniec nebudem musieť mať vlastnú spoločnosť, aby som to mohla robiť. Našťastie pre mňa, viete prečo?   

 

3. Founderi musia a potrebujú predať! 

A to môže byť skutočne nepríjemné.

Pravdepodobne si myslíte, že najlepšie predá nápad, produkt či víziu ten, kto s ňou prišiel, komu napadla. A áno, tak to aj pravdepodobne je. Ale ak ste niekedy, hocikedy niečo napísali, namaľovali, nakreslili, skrátka vytvorili a potom premýšľali nad tým, či to niekoho bude vôbec zaujímať, tak viete presne o čom hovorím. 

Predávať svoju spoločnosť (investorom, zákazníkom, zamestnancom, médiám) je ako propagovať hocijakú inú umeleckú snahu. Vyžaduje si to istú zraniteľnosť. Vyžaduje si to niekomu odhaliť všetky svoje kreatívne, strategické a intelektuálne rozhodnutia, pozvať iných ľudí, aby súdili vašu víziu, ktorú máte pre svet.

Dnes som lepšia v zdieľaní toho, čo píšem, než som bola kedykoľek predtým. A tiež som lepšia v predávaní nápadov, produktov, snov, ktorým verím. Ale teraz sa chcem vyhnúť podobným výzvam. V podstate sa chcem zamerať iba na tvorenie a tvoriť, tvoriť a tvoriť. :)

 

zdroj: medium.com 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá