Éra Povrchnosti

  • Facebook je pod vplyvom nákupnej horúčky. Napriek Zuckerbergovému sebavedomému úsmevu a silným číslam, ktoré Facebook vykazuje, budúcnosť biznisu, ktorý je výlučne založený na reklame nie je istý. Potom ako Facebook kúpil Instagram v roku 2012, Snapchat mala byť ďalšia obeť v poradí.
image_1412803461.jpeg
  • Facebook je pod vplyvom nákupnej horúčky. Napriek Zuckerbergovému sebavedomému úsmevu a silným číslam, ktoré Facebook vykazuje, budúcnosť biznisu, ktorý je výlučne založený na reklame nie je istý. Potom ako Facebook kúpil Instagram v roku 2012, Snapchat mala byť ďalšia obeť v poradí.

Ľudia vnímajú čísla omnoho zreteľnejšie, keď ide o peniaze. Tri miliardy dolárov znie ozrutne podľa hocakého merítka. Keď súkromne vlastnený Snapchat odmietol túto ponuku v roku 2013, vyzeral Facebook tak trochu ako šokovaný rodič rozmaznaného decka. Čo dáva majiteľom Snapchatu také sebavedomie, že odmietnu tri miliardy? Instagram a Snapchat majú mnoho spoločného. Umožňujú užívateľom zdielať fotky a videá po internete – umožňujú im sociálnu interakciu v novej podobe.

 Smartphony a tablety sa stali novou bránou pre sociálnu interakciu po internete.  Napriek tomu, že sa Facebooku podarila úspešná transformácia na mobilné platformy, pôvodne bola táto aplikácia vytvorená pre stolné počítače. Nastupujúca generácia mladých ľudí sa však zmenila. Sú neustále v pohybe a používajú smartphony počas toho ako chodia, pracujú, jedia, myslia a žijú v širšom zmysle slova. So zhoršujúcim sa nedostatkom času, sa snažia vytiahnúť čo najviac potešenia z každého momentu.

Písanie správ a zdielanie „status“ updatov na sociálnych sieťach sa zmenilo na mikro-blogovanie prostredníctvom twitteru. S postupom času však už prestáva byť aj twitter dostatočne rýchlym. Mikro-blogovanie tak ľudia vystriedali za výmenu rýchlych obrázkov.

V dobe, keď sú ľudia pod neustálym stresom z návalu informácii, ktoré musia analyzovať a na ktoré musia reagovať poskytuje zrakový vnem ten najrýchlejší spôsob ako zdielať emócie a komunikovať. Slovami Oscara Wildea: „Krása je viac než génius, pretože nepotrebuje žiadne vysvetľovanie“. Ľudia sa ženú post-núť čo najkrajšiu fotku – ide o formu satisfakcie a pocitu dosiahnutia úspechu. Ľudská povrchnosť možno dosiahľa svoj vrchol, no len z tých správnych dôvodov. Pracujeme a sme aktívni príliš na to, aby sme sa mohli venovať kratochvíľam.

Dôvod prečo existuje toľko nadšenia pre tieto spoločnosti však ešte úplne nevysvetľuje ich vysoké cenovky. Avšak len dosiaľ pokým človek nezoberie do úvahy objem predaju vykonaného prostredníctvom smartphonov a tabletov.

V Čierny piatok – deň, ktorým Američania zahajujú obdobie vianočných nákupov – predaje cez smartphony dosiahli takmer štvrtinu celkového online obratu podľa IBM Benchmark Reporting. Nová generácia týchto vizuálnych sociálnych sietí vskutku ovplýva šikovnými riešeniami.

Tým, že zlučujú vizuálne atraktívne reklamy s peknými fotkami naších priateľov a rodiny sa im podarilo vniknúť do našej prísne stráženej súkromnej sféry.

Fakt, že v skutočnosti trávime len málo času na týchto sociálnych platformách tiež vychádza v ich prospech, keďže sme vďaka tomu omnoho náchyľnejší rozhodnúť sa v rýchlosti pod vplyvom emócii a nakúpiť bez rozmyslu. Zrazu už cenovka tri miliardi dolárov neznie až tak šialene.

 

Juraj Šalapa (autor článku) – okrem Startitup píše aj pre Forbes. Pracuje ako financial analyst v zahraničnej pobočke PWC.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá