Firminside je nový slovenský pracovný portál a pomôže i vám!

  • Poznáte to. Meníte prácu a tak popri referenciách od svojich známych prechádzate všetky tie Profesie, Jobs-y a iné stránky podobného zamerania či už u nás doma alebo v zahraničí.
image_1421155027.jpeg
  • Poznáte to. Meníte prácu a tak popri referenciách od svojich známych prechádzate všetky tie Profesie, Jobs-y a iné stránky podobného zamerania či už u nás doma alebo v zahraničí.
 
Otvoríte pracovnú ponuku, prečítate si niečo o požiadavkách zamestnávateľa na potenciálneho zamestnanca, niekedy tam nájdete i benefity ktoré firma ponúka. Celé to zaklincuje dátum, do ktorého sa môžete o danú pracovnú pozíciu uchádzať. 
 
Hmm, ale čo je tá firma vlastne zač? Jasné, videli ste ich Facebook, prešli ste ich firemnú stránku, dokonca ste si možno prečítali i to, prečo túto firmu majú radi jej súčastní zamestnanci, ale…! Ale, niečo tam predsa chýba.
 
 
Minimálne mne tam určite chýba možno vidieť ako to v tých kanclíkoch, kde budem teoreticky tráviť najbližšie mesiace alebo dokonca roky, vlastne vyzerá. Iste, prídem na pohovor a cestou do kanclíka HR slečny sa prejdem open-spaceom, a tak vidím, nie?!
Nie. Ja hovorím o tom, že by som rád nahliadol pod pokrievku, videl firemnú kultúru, viac sa k nej priblížil, zažil niečo ako keď sa z B2B stane H2H (človek ku človeku). To je niečo, čo mi vždy chýbalo. Ale ani najskvelejšie firemné video, siahodlhý výpočet benefitov na firemnej stránke alebo milý personalista na pohovore mi to neposkytne.
 
A rovnakú medzeru na trhu videli aj ľudia z Firminside. Prinášajú nový spôsob prezentácie firemnej kultúry, oslovovania nových potenciálnych zamestnancov a tiež aj prahsprostého PR pre firmy, povedzme si otvorene :-).
 
 
Začína sa so slovenskými firmami, ale verím že sa myslí i na škálovateľnosť a dopyt bude i mimo Slovenska. Ale pekne pomaly, po poriadku, trh za trhom. Túto jedinú rozumnú metódu postupu najlepšie definoval Geoffrey A. Moore vo svojej knihe Crossing the Chasm, a mal by ju prečítať každý „startupista“, potenciálny podnikateľ a vôbec každý kto sa v tomto smere chce vzdelávať a posúvať.
 
Čo nám teda Firminside ponúka? Odpoveď si požičiam priamo od Viktora Štefaňáka, spolu-zakladateľa tohto zaujímavého projektu:

Aj vás vždy lákalo vidieť, čo sa skrýva za sklenenými oknami štýlových budov v centre mesta? Alebo ako asi pracujú ľudia v malých štýlových firmách, napríklad na petržalskom sídlisku? Presne toto lákalo aj nás. Chceme vidieť, ako budú vyzerať naši budúci kolegovia, v akom prostredí sedia a tvoria deň čo deň a čo to pre nich znamená. Žijeme vo svete plnom rýchlych správ, emailov, telefónov a často krát sa vytráca osobný kontakt. Chýbajú emócie. Nejdeme moralizovať, to sa nebojte. Ale chceme vrátiť emócie aspoň trošku späť. A kam inam, ak nie práve do prostredia, kde trávime minimálne 50 % nášho života, do práce. Keď sa tak zamyslíte, niekedy vidíte svojich kolegov častejšie ako vašich spolubývajúcich či rodinku. Preto je veľmi, ale veľmi dôležité, aké tam máte vzťahy, aká je tam firemná kultúra, kam smeruje firma, prečo robí, to čo robí. A tu vidíme náš priestor. Presne toto vám chceme ukázať. Rozhodne firemná kultúra, firmu treba nastaviť tak, aby pritiahla najlepších. Pretože už sa nestane to, že pôjdete na pohovor a nebudete vedieť, ako sa obliecť, aký používať „jazyk“, aký asi dostanete plat. Tieto otázky budete mať takmer 100 % zodpovedané. A to je naša úloha. Pripraviť vás na vašu novú, krajšiu etapu života, ukázať vám nové možnosti, vrátiť emócie. A presne preto pozeráme firmám „inside“….“

 
 
Firminside by sa mal naplno rozbehnúť už v najbližších dňoch, tak ich neváhajte sledovať na sociálnych sieťach prípadne zaregistrovať email do newsletter-u. A zatiaľ sa o tomto projekte môžete dozvedieť viac na ich blogu. A nakoniec, už im iba držme päste, aby sa tento nový spôsob prezentácie firiem a ich pracovných ponuku na trhu u nás presadil, expandoval aj do zahraničia (napríklad k naším západným susedom do ČR) a umožnil nám tak získať lepší pohľad a nahliadnutie pod firemné pokrievky. 
Pomôže totiž aj nám, potenciálnym zamestnancom, rozhodnúť sa v budúcnosti lepšie.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá