iCollege: Český vzdelávací program, ktorý vychováva internetových podnikateľov

  • V roku 2011 sa skupina úspešných podnikateľov, mentorov, odborníkov aj startupistov v Česku rozhodla užitočné poznatky z oblasti podnikania vrámci internetu spojiť do kompaktného vzdelávacieho programu a ponúknuť ho verejnosti. Dnes je z ich nápadu čoraz oceňovanejší semestrálny program, ktorý spája popredných podnikateľov a lektorov miestnej scény s dychtivou klientelou z Česka aj Slovenska.
Screen Shot 2016-01-10 at 01.32.51
  • V roku 2011 sa skupina úspešných podnikateľov, mentorov, odborníkov aj startupistov v Česku rozhodla užitočné poznatky z oblasti podnikania vrámci internetu spojiť do kompaktného vzdelávacieho programu a ponúknuť ho verejnosti. Dnes je z ich nápadu čoraz oceňovanejší semestrálny program, ktorý spája popredných podnikateľov a lektorov miestnej scény s dychtivou klientelou z Česka aj Slovenska.

Za deväť vyučujúcich dní, ktoré sú proporcionálne rozdelené po dobu niekoľkých mesiacov, sľubujú zakladatelia iCollege získanie základov poznatkov potrebných na úspešné prevádzanie biznisu s celou alebo čiastočnou základňou na internete. Úroveň vstupných vedomostí v danej oblasti je ľubovoľná a záujemci nepotrebujú mať ukončené ani vysoké školy. Môžu to vraj byť čiastoční profíci, ako aj úplní amatéri, mali by však ovládať aspoň češtinu alebo slovenčinu a mať slušné základy v angličtine. To hlavné, čo organizátorov dokáže presvedčiť aby záujemca prijali, je však internetová prihláška a životopis. NWJ1009

 

„iCollege je odrazovým mostíkom pre talentovaných ľudí, ktorí chcú v IT biznise niečo dokázať,“ zhrnul zámer svojho projektu Jan Bárta, podnikateľ a investor, ktorý je zároveň hlavným zakladateľom iCollege. „Niečo podobné v českom IT ekosystéme chýbalo a preto je iCollege veľkým prínosom pre celú komunitu,“ dodal.czech crunch foto

 

Stačí však deväť dní na to, aby bol niekto schopný sám podnikať? iCollege síce tvrdí, že na študentov nemajú žiadne špecifické požiadavky čo sa týka vedomostí a vzdelania, jednoznačne ale vyžadujú aktívnu spoluprácu a snahu, keďže okrem prítomnosti na deviatich lekciách musia absolventi v priebehu semestra na základe získaných vedomostí a schopností vypracovať a odprezentovať vlastný projekt. Pri prihlásení to môže byť len myšlienka, alebo dokonca ucelený produkt, dôležité však je, aby pri jej vypracovaní jednotlivci pracovali práve s tým, čo sa počas lekcií naučia. Náplňami jednotlivých „domácich úloh“ je po lekcii svoj projekt posunúť o niečo ďalej, dačo nové doň zakomponovať, alebo sa naň jednoducho pozrieť z iného uhla. Aktívnu pomocnú ruku pritom podávajú nielen lektori, ale aj ostatní študenti. A aj keď sa na projekte musí usilovne pracovať, na konci nemusí nevyhnutne byť vo svojej finálnej forme.

NWJ3798-e1427751550272

 

Čo sa týka konkrétnej náplne deviatich vyučovacích dní, dokopy sú štyri. Prvý sa venuje manažmentu a podnikaniu, v rámci ktorého sa študenti učia vytvoriť dlhodobo funkčný a udržateľný biznisový model z právneho, finančného, ľudského, či webového hľadiska.

Vrámci technológií a nástrojov síce  neučia programovať, ale sa skôr snažia vštepiť základy webdesignu a vývoja, poprípade ako uvažovať pri rôznych formách internetových domén a ako tieto predstavy kompetentným správne odkomunikovať. Ďalej sa študenti vrámci osobného rozvoja a prezentácie učia vystupovať nielen verejne, ale aj písomne, a to bez zbytočných fráz a omáčok, tak, aby sa vedeli predať a zároveň správne zvládali svoj time management. V poslednom rade marketing a sociálne média učia, ako svoj produkt alebo biznis presadiť a predať na rôznych internetových stránkach a formátoch.

NWJ6361

 

Náplň vyučovacích blokov však nie je len o teoretických prednáškach, ale aj o lektoroch, ktorí naopak prinášajú poznatky priamo z praxe, ako aj hostia, s ktorými sa zase organizujú besedy aj diskusie a ktorých sa musia hlavne pýtať samotní študenti. Medzi lektorov patria podnikatelia, freelanceri či startupisti zo skúsenosťami z IBM, Social Bakers, či Atlas.cz, ako aj odborníci na ľudské zdroje, reklamu, poradenstvo, IT, či právo. Medzi hosťami sa zase nájdu ľudia z Google, Brand Embassy, Shipito.cz, Seznam.cz, či Vodafone. Dokonca sa medzi nimi nachádza Andrej Kiska mladší, ktorý vystupuje ako špecialista na technologicky orientované startupy a partner spoločnosti Credo Ventures.

 

Ročne sa celý program odohrá dvakrát a vždy vyškolí približne 30 absolventov. Jeho cena je 22 990 českých korún, čo je približne 850 euro. A aj keď sa obsah kurikula sa javí veľmi ucelene, je jasné, že sám o sebe na vytvorenie úspešného podnikateľa nestačí a že každý študent sa na svojom vývoji a raste musí aktívne podieľať aj sám. iCollege je v tom však veľmi užitočnou pomocnou rukou, alebo, ako sám povedal Jan Bárta, odrazovým mostíkom.

 

Viac informácii, poprípade rovno možnosť odovzdať prihlášku na: http://www.icollege.cz.

10372048_857381120958008_1240518861381542802_n

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá