ii Earphones Snap Strap. Znovuzrodenie úspešného slovenského projektu z Indiegogo

  • Jednoduché, cool a praktické. Už dosť vypadávania slúchadiel z uší. Takto by sa dal vystihnúť slovenský projekt ii Snap Strap. Jedna z najúspešnejších slovenských crowfundigových kampaní zažíva znovuzrodenie po tom, čo pred necelým rokom skončila kampaň. Tá dopadla nie na 100% podľa očakávania, ale až na 4 264% vďaka 3 031 funderom. Chceli len 1000 USD, no nakoniec získali 42 638 USD.
image_1423664509.jpeg
  • Jednoduché, cool a praktické. Už dosť vypadávania slúchadiel z uší. Takto by sa dal vystihnúť slovenský projekt ii Snap Strap. Jedna z najúspešnejších slovenských crowfundigových kampaní zažíva znovuzrodenie po tom, čo pred necelým rokom skončila kampaň. Tá dopadla nie na 100% podľa očakávania, ale až na 4 264% vďaka 3 031 funderom. Chceli len 1000 USD, no nakoniec získali 42 638 USD.

 

Každý by si povedal, že je to veľký úspech a hneď by začal masovú výrobu takéhoto produktu. Ale nestalo sa. Začali sa kopiť problémy a aj meškanie v rozposielaní. A prišli nespokojné správy od ľudí, ktorí nedostali svoj produkt v stanovenej lehote. Na to som získal vyjadrenie: „Produkty ii Snap Strap boli odoslane s 1,5 mesačným oneskorením (oproti stanovenému termínu), ii Snap Strap-y boli kvalitne vyrobené a odoslané všetkým contributorom / zákazníkom, ktorí kampaň podporili.“ 

 

Vďaka tomuto meškaniu a úspešnosti doručenia, ktorá bola po prvom odoslaní 96%.  Zvyšné 4% (cca 120 ľudí) tvorili väčšinu nespokojných správ a komentárov. „Z tohto dôvodu bolo potrebné, kontaktovať každého nespokojného contributora individuálne, preveriť kde sa stala chyba a prečo zásielka nebola doručená. Po preverení a odstránení chýb, ktoré bránili doručeniu už v prvom kole odosielania, boli produkty opätovne odoslane.  3% (cca 90) zákazníkov zo 4% si za nedoručenie zásielky mohli vlastnou vinou. Z dôvodu, že zadali zlu adresu alebo nesprávny formát adresy.  Pri 1% bol dôvod nešpecifikovaný (zle fungujúca pošta), a bol to problém hlavne v Brazíli a Israeli,“ znie tvrdenie zakladateľov.

 

Bol to veľmi úspešný projekt, ktorý si všimol aj samotný crowfundigový portál Indiegogo. „Po skončení rozposielania zásielok, písali z Indiegogo, že kampaň  ii Snap Strap sa zaradila medzi ich najlepšie kampane (nápad, realizácia, úspešnosť] a pýtali si taktiež písomne povolenie aby mohli kampaň ii Snap Strap používať aj v Indiegogo PR mediálnych materiáloch.“

Po vyriešení  všetkých objednávok prišlo ticho. Posledný update na Indiegogo alebo na Facebook fanpage bol pred 8 mesiacmi. Od vtedy nič nebolo zverejnené ohľadom produktu ani jeho vývoja. Tento projekt bol v podstate druhotný popri iných, na ktorých tiež pracovali rovnaký ľudia, a to z Taiwanu.

 

Podľa ich slov ii Snap Strap vyvíjali. „Robili sa úpravy / vylepšenia na Snap Strap-e na základe postrehov a pripomienok od zákazníkov, ktorí už produkt používajú.“ Ale myslím si, že mohla byť o tomto vývoji aspoň zmienka na ich stránkach, aby ľudia nezabudli. Takto stratili dosť podstatnú základňu fanúšikov a potencionálnych zákazníkov pripadne väčších odberateľov.

 

Nový ii Snap Strap by sa mal dostať do maloobchodného predaja v prvej polovici tohto roku. No nechajme sa prekvapiť, aký a či vôbec sa nejaký nový a vylepšený dostane na trh. Dúfam, že áno a bude minimálne tak populárny a reprezentovať Slovensko ako to bolo počas veľmi úspešnej kampane.

Rada od jedného zo spoluzakladateľov ohľadom crowfundingu znie: „Kampaň musí byť atraktívna pre média, čím vznikla publicita. Dôležite je, aby o kampani začali písať portáli a magazíny, hlavne v USA. Predpokladám, že bez publicity neexistuje úspech v crowdfundingu.“

 

 

 

 

zdroj: indiegogo

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá