Inšpiruj sa: Osudové stretnutie môže prísť aj náhodou

  • Byť známy a zostať pokorný - alebo kto by netúžil stať sa tvárou známej značky
Jameson ambasádor_Viktor Miško
  • Byť známy a zostať pokorný - alebo kto by netúžil stať sa tvárou známej značky

Príjemná, s nadhľadom, nebojí sa vystúpiť zo svojej pohodlnej zóny. A keď niečo robí, robí to s vášňou. Áno, presne tak si predstavíte…. predsa známu írsku whiskey Jameson! A čo je na tom najlepšie? Že za ňou stoja rovnakí ľudia – vtipní, zábavní, príjemní, skrátka autentickí. Hlavne jej aktuálna tvár – Jameson ambasádor Viktor Miško, ktorý ju zosobňuje na Slovensku.

Patrí len k 75 ľuďom na svete a jeho meno by vám malo automaticky na Slovensku evokovať najobľúbenejšiu írsku whiskey Jameson. Vybrať z piatich miliónov toho pravého človeka nebolo vôbec jednoduché, ale môžeme skonštatovať, že sa to skutočne podarilo. Viktor dokazuje, že je presne ako Jameson – autentický, na nič sa nehrá, jeho práca mu je zároveň koníčkom a o tejto skvelej írskej whiskey vás zahrnie množstvom zaujímavostí. Navyše, všetko s nehraným nadšením.

„Paralela medzi mnou a Johnom Jamesonom, zakladateľom tejto írskej whiskey, je – čím viac ju spoznávam-, tým väčšia“, konštatuje Viktor: „Prichádzam z inej oblasti akou je marketing. Vyštudoval som právo, mám koncipientskú prax a keď prišiel čas na advokátske skúšky, objavil som čisto náhodou inzerát Jamesona na brand ambasádora. Profesia advokáta nie je nijak vekovo ohraničená. Toto prostredie vo mne momentálne nevyvolávalo dostatočný pocit nadšenia a preto som skúsil šťastie v Jamesone. A to som ani netušil, že aj John Jameson bol právnik.“, usmieva sa.

Jameson ambasádor_Viktor Miško_2

Výberové konanie na takúto netradičnú pozíciu nebolo vôbec jednoduché – pozostávalo zo štyroch kôl a tým prvým bolo okrem klasického životopisu natočiť krátke video, ktoré predstaví daného človeka a povie, prečo by sa práve on mal stať tvárou známej značky. „Naozaj som nič nezastieral, ukázal som však, že som kreatívny a viem sa pre veci nadchnúť. Nielen preto, že som fanúšik Jamesa už dlhé roky a túto značku mám skutočne rád, ale že sa mi páči celá jej filozofia.“

Z jeho slov je cítiť nehranú vášeň a nadšenie pre značku: „My ambasádori Jamesona propagujeme, no nie klasickým spôsobom, ale takým, ktorý chce dosiahnuť každá značka. Aby Jameson na Slovensku zosobňoval ekvivalent whiskey, no tiež pozitívneho nadhľadu na život. Samozrejme, ľudia cítia, či môj vzťah ku značke je o predaji a zarobení alebo ju mám skutočne rád, poznám jej filozofiu, históriu a stotožňujem sa s ňou. Snažím sa ju predstaviť cez jej príbeh, ktorý je neskutočne zaujímavý, cez chute a vône, ktoré sa za ňou skrývajú, cez zážitky, ktoré Jameson prináša a, samozrejme, históriu, ktorá siaha až do roku 1780. Bez autentickosti to jednoducho nejde.“

Irish Distillers – spoločnosť, ktorá Jameson vyrába, veľmi dbá o to, kto jej vlajkovú loď reprezentuje. A tak si 75 ambasádorov nielen starostlivo vyberá, ale im aj poskytuje vynikajúce zázemie na rozvoj zručností. Či už je to 4-týždňové vstupné školenie o všetkých detailoch značky alebo pravidelné výročné stretnutie všetkých ambasádorov, na ktorom si vymieňajú svoje skúsenosti a plánujú nové netradičné aktivity. Pravý Jameson ambasádor tak musí vedieť nielen všetko o výrobnom procese značky, o marketingu, ale aj o novom portfóliu, ktoré sa neustále vyvíja. Nečakajte však, že bude mať zelené vlasy, červenú bradu, či tím škriatkov, ktorí mu pomáhajú.

V susednom Rakúsku alebo Austrálii túto značku reprezentujú ženy a hoci táto práca síce vezme človeku víkendy, obedy a večery, ambasádori robia svoju prácu s nadšením, skrátka srdcom. A preto im to neprekáža. „Vzdelávam sa každý deň. Musím byť permanentne sústredený na dianie a ľudí okolo, musím reagovať a čo najlepšie odprezentovať našu značku kdekoľvek sa ocitnem, skrátka zaujať. Motivuje ma však, keď sa stretávam s pozitívnymi ohlasmi. Preto mi nevadí pracovať ani na Veľkú Noc, či počas vianočného voľna alebo vycestovať až do Svidníka za ľuďmi, ktorí majú Jameson rovnako radi, ako my. Práca s ľuďmi mi dodáva pozitívnu energiu. Jameson chce byť čo najbližšie k ľuďom a mám z toho všetkého skutočne dobrý pocit, že je to aj vďaka mne, teda nám ambasádorom.“

Viktora tak môžete stretnúť nielen na množstve riadených ochutnávok pre tých najpovolanejších, barmanov a personál reštaurácií a moderných pubov, ale aj na množstve akcií pre bežných ľudí – hostí a návštevníkov. Okrem letného Grape festivalu ho môžete zažiť na jedinečných akciách pre lokálne komunity na celom Slovensku, chystajú sa aj skvelé letné drinky, či ďalšie špeciálne edície Jameson. Už čoskoro si napríklad budeme môcť pod Tatrami vychutnávať jednu skvelú novinku. „Samozrejme, nič z toho by tak dokonale nefungovalo, keby sme v Pernod Ricard Slovakia neboli skvelý tím. Všetci, od marketingu až po obchodné oddelenie úzko spolupracujeme – pripravujeme kampane pre lokálne publikum, uvažujeme, aký je trh, čo ocení, čo upúta jeho pozornosť. Snažíme sa priniesť značke niečo vlastné, aby sa ľudia v spoločnosti našej whiskey cítili čo najlepšie. A oni nám to skutočne vracajú, fanúšikovia Jamesona sú veľmi srdeční, častokrát sa s nimi skamarátim,“ dopĺňa Viktor.

Jameson ambasádor_Viktor Miško_1

Aj preto je svojou prácou nadšený. „Postupne sa presviedčam, že odkaz Johna Jamesona – Sine Metu, teda Menej strachu, viac života – sa mi páči čoraz viac. Pretože každý máme svoj Sine Metu príbeh. Máme strach vyjsť zo svojej komfortnej zóny, máme strach z vecí, ktoré sa zdajú na prvý pohľad komplikované. Ale keď sa  odhodláme, vždy to stojí za to. Je to kampaň s nespochybniteľným historickým podkladom a navyše veľmi pozitívna. A preto mám Jameson rád čoraz viac. Chcel by som nielen osobne čo najviac ľuďom predstaviť príbeh našej whiskey, ale tiež preniesť do ich životov to pozitívne, ktoré so sebou nesie.“

Viktor Miško, aj keď je jeden zo 75 na svete, nie je nijaký suchár. Vidieť na ňom, že si skutočne váži, že si ho značka vybrala ako svoju tvár a snaží sa ju reprezentovať s pokorou, rešpektom, no tiež s nadhľadom. Skrátka najlepšie, ako sa dá. Nevšedné stretnutie, ktoré sa začalo jednou veľkou náhodou, má príjemný záver a môžeme si ho užiť my všetci, keď sa niekde nabudúce stretnete so svojimi priateľmi nad pohárikom kvalitnej írskej whiskey.

 

Čo ste o whiskey nevedeli:

  • Viete, prečo sa píše o írskej whiskey, ale o škótskej whisky? Okrem toho, že ide o iný výrobný proces, je tu aj historické hľadisko: Íri dodávali svoju whisky na americký trh a preto Američania používajú tiež slovo whiskey, kdežto Škóti, Kanaďania a Japonci píšu whisky, tiež podľa Škótov, ktorí svoje whisky distribuovali práve na tieto trhy.
  • Samozrejme, máme tu aj legendu, ktorá hovorí, že Škóti píšu whisky bez E, pretože whisky je taká dobrá, že keď si ju objednávajú na bare, ten čas, kým si ju objednajú, musí byť čo najkratší. Na druhej strane Írom písmeno E v slove whiskey nevadí, pretože je to také úžasné pitie, že ten čas, kým si ju vypýtajú, môže byť aj dlhší, nakoľko si ju môžu o to dlhšie vychutnávať.
  • Jameson je najpredávanejšou írskou whiskey na slovenskom trhu i vo svete.
  • John Jameson založil svoj liehovar v Dubline na Bow Street v roku 1780 a legendárna whiskey nesúca jeho meno sa až dodnes vyrába z toho najlepšieho írskeho jačmeňa a krištáľovo čistej vody. Tieto ingrediencie sú destilované trikrát, aby vytvorili vynikajúcu jemnú whiskey, ktorá zreje v dubových sudoch v priemere až 7 rokov.
  • Dnes je írska whiskey Jameson vychutnávaná vo viac ako 75 krajinách a získa si každého, kto dokáže oceniť vyzretosť a jemnosť jej chuti. Vzhľadom na to, že nemá vôbec dymovú arómu, je aj ideálnou zložkou mnohých skvelých kokteilov.
  • A ako je najlepšie vychutnať si whiskey – s ľadom či bez? Ideálna je čistá, ale v zásade je dobré sa riadiť svojimi chuťovými pohárikmi a piť Jameson tak, ako chutí vám. Kocka ľadu napríklad mierne stiahne jej arómu, ale ak vám chutí so zázvorovým tonikom a limetkou, neváhajte.
  • No a ďalšia legenda hovorí, že John Jameson hovorieval, že by Jameson pil, aj keby na fľaške nebolo jeho meno

 

Viktor Miško

Slovenský Jameson ambasádor pracuje pre spoločnosť Pernod Ricard Slovakia, distribútora whiskey Jameson na Slovensku a tiež ďalších viac ako 30 svetových značiek, napríklad Absolut, Havana Club či Martell. Má 29 rokov a vyštudoval Právnickú fakultu v Bratislave. Rád si vychutná Jameson bez ľadu, počas výnimočnejšieho večera Jameson Black barrel a ak má chuť na miešaný nápoj, tak Jameson Ginger and Lime alebo Jameson whisky sour.

15 rokov hrával tenis a zabehol aj Košický maratón: „Je úžasné vidieť, ako týmto podujatím Košičania žijú. Cez zimu boli tenisky odložené, ale už na mňa kričia z kúta, takže ich opäť začnem pravidelne venčiť.“. Rád cestuje, stretnúť ho môžete v Jameson Defendri, keď putuje Slovenskom za ďalšími príjemnými ľuďmi a zážitkami.

Na Jamesone sa mu páči prostredie, v ktorom pracuje, aj to, že osobnostne sa stále učí niečo nové, čo sa nedá naučiť v škole, v kancelárii, ale len praxou.  Baví ho tiež spoznávanie nových ľudí z rôzneho prostredia. Ambasádorstvo neberie len ako prácu, ale aj ako koníček a zábavu, navyše veľmi príjemnú a uvoľnenú.

Keď ho stretnete, nezabudnite sa ho opýtať na príbeh zakladateľa írskej whiskey Johna Jamesona, ktorý mal so svojou manželkou až 16 detí. Nezaskočíte ho ani otázkou, ako sú uložené sudy v Irish Distillers, alebo aká je teplota destilácie tejto jemnej whiskey. Svoju prácu robí naozaj s nadšením a naplno.

Ak sa chcete dozvedieť o práci Jameson ambasádora a pripravovaných novinkách a aktivitách ešte viac, sledujte FB https://www.facebook.com/JamesonAmbassadorSlovensko/.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá