Instagram chystá veľké novinky

  • V najbližšej budúcnosti sa vylepšenia foto appky dotknú najmä videí a striedaní účtov. Výhody to predstavuje najmä pre tých, ktorí Instagram používajú profesionálne alebo paralelne na rôzne účely. Rovnako je to aj pokus o zvýšenie ziskov a konkurencieschopnosti vo vzťahu k stále silnejšiemu Snapchatu.
instagram-mobile-pocket-ss-1920-800×450
  • V najbližšej budúcnosti sa vylepšenia foto appky dotknú najmä videí a striedaní účtov. Výhody to predstavuje najmä pre tých, ktorí Instagram používajú profesionálne alebo paralelne na rôzne účely. Rovnako je to aj pokus o zvýšenie ziskov a konkurencieschopnosti vo vzťahu k stále silnejšiemu Snapchatu.

Videá sa do pôvodne čisto fotografickej aplikácie dajú pridávať od roku 2013. V tom istom roku zverejnil Instagram aj prvé sponzorované videá a reklamy. Ich dĺžka sa postupne predlžovala, v septembri to bolo z pätnástich sekúnd na tridsať, čo sa najnovšie ešte zdvojnásobí. Prirodzene, nejde len o krok, ktorým chcú dať väčší priestor kreatívnym používateľom, ale najmä inzerentom a spoločnostiam, ktoré si za podobné vstupy mastne platia. Spoločnosť sa tak rozhodla najmä v kontexte Superbowl sezóny, ktorá sa v USA vyznačuje aj výnimočnými reklamami.

Superbowl, stretnutie najlepších dvoch tímov amerického futbalu, zároveň poskytuje najdrahší reklamný priestor na svete – za 30 sekundový spot sa v priemere platia 4 milióny dolárov, pri dlhších časových blokoch sa cena ešte navyšuje. Kvôli obrovskej sledovanosti je to pre inzerentov skvelá príležitosť osloviť veľké publikum. Preto sú tieto reklamy zaujímavejšie, prepracovanejšie, šokujúcejšie. Na skvelej príležitosti chce zarobiť aj Instagram, ktorý má taktiež obrovské publikum a pre reklamné spoločnosti tým pádom aj vysokú hodnotu. Vysokú hodnotu majú podobné možnosti aj pre účty médií, ktoré tak na Instagram môžu pretlačiť dlhšie hodnotnejšie reportáže a tým pádom aj viac informácií.

Instagram-Boomerang

 

Bežní používatelia by sa však nemali cítiť menejcenne – aj na nich sa pri tomto kroku myslelo. V poslednej dobe je najväčším konkurentom Instagramu Snapchat, ktorý stavia na obyčajnosti a autentickosti každodenných fotiek aj krátkych videí. Zatiaľ čo Instagram svoje videá v dĺžke obmedzuje a zároveň jasne oddeľuje jedno od druhého, na Snapchate sa dajú vytvárať ľubovoľne dlhé stories, ktoré si používatelia tak veľmi obľúbili. Týmto krokom chce Instagram nadviazať na ich súboj a skóre vyrovnať.  photo.png

foto: bloomberg.com

 

Druhou veľkou novinkou, o ktorej však ešte nie je všetko jasné, je možnosť ľahkého a rýchleho striedania medzi viacerými účtami. Hodí sa to najmä ľuďom, ktorí na Instagrame zarábajú, alebo aspoň zháňajú nových divákov, či klientelu – či už ide o spomínané médiá, značky, osobnosti internetu a sociálnych sietí, módnych blogerov/vlogerov, aktivistov, či politikov. Popri oficiálnych účtoch, ktoré napĺňajú najmä funkciu osvety a zárobku, si tak môžu vytvoriť aj svoj súkromný.

Ten bude napríklad prístupný iba obmedzenému množstvu ľudí a plný iného obsahu. Funkcia však zatiaľ nie je prístupná úplne všetkým(pravdepodobne ju môž me očakávať najbližším update-om), a to z dôvodov doposiaľ neznámych. Platí to skôr pre Androidy a či si medzi tými šťastlivcami, zistíš, keď na svojom profile pôjdeš medzi nastavenia celkom dole, kde máš za normálnych okolností možnosti vymazania histórie vyhľadávania a odhlásenia. Ak si jedným z mála, ktorí vedia účty striedať mali by tam byť ešte dve ďalšie možnosti a vyzerať to má približne takto:

Screen Shot 2016-02-04 at 10.52.51Screen-Shot-2016-02-03-at-2.51.31-PM

Zdroj: BBC, The Next Web, zdroj titulnej fotografie: Square Space

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá