Keď máme všetky tie presné metódy cielenia, na čo nám je kreatíva??

  • Cielenie podľa záujmov, geografickej polohy, retargeting... Nestačí len zobrazovať správne produkty správnym ľuďom?
image_1441902219.png
  • Cielenie podľa záujmov, geografickej polohy, retargeting... Nestačí len zobrazovať správne produkty správnym ľuďom?

 

Technológie sa vyvíjajú a s nimi aj marketing. O spotrebiteľoch vieme viac, než kedykoľvek predtým – a máme omnoho viac produktov, než kedykoľvek predtým. Pri nákupe si môžeme vyberať z 10 variácií toho istého produktu od rôznych značiek, každú našu potrebu dokážeme uspokojiť lepšie a pohodlnejšie než ktorákoľvek predchádzajúca generácia. A ak náhodou na niečo ešte neexistuje riešenie, ktoré by sa dalo predávať, existuje preň kickstarterovská kampaň.

*Predať správny produkt správnym ľuďom je omnoho jednoduchšie, ako kedykoľvek v minulosti. *Tak prečo nám nestačí iba prekryť dáta o užívateľoch s katalógmi eshopov a začať klientom posielať faktúry?

 

Spotrebitelia nenakupujú hlavou

 

…alebo aspoň nie tou časťou, kde sídli racionálne rozhodovanie. Reklama musí spotrebiteľovi udrieť na strunu. Musí ho zasiahnuť priamo do stredu mozgu – tam, kde vznikajú nefiltrované emočné reakcie.

Keď ľudia nakupujú, svoje rozhodnutie racionalizujú až dávno potom, ako sa rozhodli. Keby sme boli roboti a rozhodovali by sme sa striktne racionálne, kreatíva by nemala zmysel. Chvalabohu že žiaľbohu, nie sme roboti. Preto potrebujeme kreatívu, ktorá ľudí rozosmeje, zosmutní, šokuje, prekvapí…

 

 

Kreatíva robí skratky

 

Počuli ste príbehy o kreatívcoch, ktorí strávili celý víkend v práci a výsledkom bol jeden headline z troch slov? Sú pravdivé.* Cieľom reklamy je v čom najmenšom rozsahu* (pretože spotrebitelia neradi venujú svoju pozornosť reklame) priniesť čo najviac informácií (pretože klienti majú zložité produkty a komplexné značky).

Bez týchto mentálnych skratiek – úderný headline, silný vizuál, hacknuté médium – by sme neboli schopní doručiť reklamné posolstvo. A teraz vôbec nehovoríme o preplnenosti mediálneho priestoru. Hovoríme o filtračných procesoch v mozgu, ktoré prepustia iba to najdôležitejšie.* Tieto filtre prepúšťajú iba kvalitnú kreatívu.*

 

 

Silná kreatíva a chirurgicky presné cielenie sú nezastaviteľné kombo

O výkonnostnom marketingu, banneroch, ppcčkach či mediálnom plánovaní sme toho už popísali veľa. To, čo by však bolo presné mediálne plánovanie bez kreatívy, by bola aj kreatíva bez výkonnostnej časti. Tieto dva piliere idú ruka v ruke a spoločne sú nezastaviteľné.

 

zdroj: blog.paravan.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá