Keď žehlenie vyčarí úsmev na perách

  • Myslím, že to všetci dobre poznáme keď sa nám doma hromadí kopa veci, ktorú potrebujeme vyžehliť. A vy na to skoro vôbec nemáte čas, pretože máme plno pracovných povinností, ktoré sú dôležitejšie. Nuž, ale na opačnej strane sú tu aj takí ľudia, ktorí ten čas majú a radi by ho efektívne využili. A práve tento projekt umožnil zbaviť tejto práce tých, ktorí na to čas nemajú a naopak umožniť pracovať tým, ktorí na to čas majú a budú za to vďační.
image_1417437565.jpeg
  • Myslím, že to všetci dobre poznáme keď sa nám doma hromadí kopa veci, ktorú potrebujeme vyžehliť. A vy na to skoro vôbec nemáte čas, pretože máme plno pracovných povinností, ktoré sú dôležitejšie. Nuž, ale na opačnej strane sú tu aj takí ľudia, ktorí ten čas majú a radi by ho efektívne využili. A práve tento projekt umožnil zbaviť tejto práce tých, ktorí na to čas nemajú a naopak umožniť pracovať tým, ktorí na to čas majú a budú za to vďační.

Počuli ste už o projekte Ironing Ladies ? práve pod týmto názvom sa ukrýva myšlienka už viac menej rozbehnutého projektu z Českej republiky, s ktorým na svet prišli dvaja šikovní mladíci Ján Roháč študujúci geografiu a Martin Jůza, ktorý vyštudoval filmovú réžiu.

Pôvodný názov celej myšlienky sa ani zďaleka nepodobal na finálnu verziu a už vôbec jeho koncept nemal zahŕňať to, čo zahŕňa teraz. Prvotný názov bol „Vyžehli to!“ a šlo o niečo týkajúce sa riešenia partnerských problémov t.j. muži si mali navzájom radiť ako efektívne a jednoducho „vyžehliť“ krízu vo vzťahoch. Nuž, ale neskôr si uvedomili, že ich nápad bol naivným zámerom.

Postupne sa z rôznych úvah vykryštalizovala myšlienka, že zostanú pri pôvodnom význame slova „žehlenie“.
Hlavnou myšlienkou sa nakoniec stala : „Prepojiť tých, ktorí si nestíhajú prať alebo žehliť svoje oblečenie, prípadne ich to nebaví, s takými, ktorí na to čas majú. A tak dodávateľom týchto služieb dať možnosť zárobku.“

Keďže chalani sú obaja citlivé duše, chceli tak ponúknuť prácu ľuďom, predovšetkým ženám, ktoré ju zatiaľ márne hľadajú. A tak sa plní elánu a odhodlania pusti do roznášania letákov a reklamou na internete s ponukou dlhodobej brigády z domova. Tri dni sa spamätávali z obrovského množstva prijatých žiadostí reagujúcich na ponuku.

Nakoniec si na spustenie celého projektu vybrali presne 9 Paní na žehlenie, s ktorými začali naplno spolupracovať. Zamerali sa hlavne na ženy, ktoré sú sociálne znevýhodnené, fixované na svoj domov, ale aj napriek tomu majú chuť pracovať a nebyť závislé na ostatných a sociálnych dávkach. Ich služby nechcú ponúkať anonymne a preto sa rozhodli vytvoriť profily týchto žien. Ukázať tak príbeh, ktorý za týmito ženami stojí. Chalanom záleží na tom, aby zákazník vedel, kto mu žehlí prádlo a aby vedel komu tie peniaze pomáhajú.

Pozeraj na to, aký originálny štítok s odkazom majú :).

 

Každý jeden príbeh je pre nich len a len inšpiráciou a motiváciou, ktorá im dodáva chuť pokračovať s Ironing Ladies aj naďalej.

Pýtate sa prečo sa v titulku píše o úsmeve keď téma je o niečom úplne inom? Zamyslite sa. Veď predsa títo chlapci dali možnosť radovať a usmievať sa týmto ženám aj napriek tomu aké príbehy ich životy ukrývajú.

Chalanom každopádne fandím a dúfam, že to prepukne aj v iných mestách a nie len v Prahe, určite by podobnú vec podporili aj dámy zo Slovenska :). 

 

Zdroj: ironingladies.cz

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá