Má šancu Starbucks preraziť medzi skvelými bratislavskými kaviarničkami?
- Starbucks čoskoro otvorí v obchodných centrách svoje prvé prevádzky – tínedžeri šalejú a milovníci kávy sa chytajú za hlavu.
- Starbucks čoskoro otvorí v obchodných centrách svoje prvé prevádzky – tínedžeri šalejú a milovníci kávy sa chytajú za hlavu.
Starbucks je totiž fenomén, čo naštve každého kávičkára. Nie tak dávno som bol s kamarátom, začínajúcom pražiarom kávy, v pizzérii a pekne ho vytočilo len to, že ako kávu ponúkali Nescafé. Vraj to nie je káva. Tak si predstav, čo s ním môže urobiť taký Starbucks, v ktorom je podiel cukru podobný tomu v Coca Cole. Ak nie ešte väčší.
No práve popularita je to, čo tak kávičkárov štve. Je tu snaha, naučiť piť Slovákov kvalitnej káve a potom si príde nejaká americká „žbrnda“, ktorú bude chcieť každý. Možno je to otázka ega, napriek tomu mi však dovoľ povedať jednu dôležitú vec – Starbucks nie je konkurenciou pre slovenské kaviarne!
foto: qz.com
Prestaňme porovnávať sladký nápoj s kvalitou kávou. Kto má rád kvalitnú kávu, ten ju kvôli Starbucksu piť neprestane. Ak niekto doteraz do kaviarničiek nechodil a stačila mu káva zo supermarketu, Starbucks jeho postoj nezmení. A ak nejaká tínedžerka túži fotiť sa s kelímkom zo Starbucksu, neznamená to, že by tým kaviarne prišli o zákazníčku.
Nemám v pláne robiť Starbucksu tržby, bol som v ňom raz v Amerike a nenašiel som dôvod, prečo by mi mal pomotať hlavu. No ak je niečo medzi tínedžermi populárne, nemusíme to automaticky tak vo veľkom kritizovať a bojovať proti tomu. Veď nám to môže byť jedno.
foto: topmobiletrends.com
Na Slovensku máme niekoľko vynikajúcich kaviarničiek a skvelých pražiarov, ktorí sa konkurencie zo strany amerického giganta so skvelým marketingom báť nemusia. Už nežijeme v dobe, kedy nás oblbne najlacnejšia reklama. Už dávno sme na Slovensku vyzreli na to, aby sme ocenili najmä kvalitu. Starbucks je o niečom úplne inom a pre úplne iný typ ľudí.
titulná foto: teenvogue.com