Mixit: Namiešaj si vlastné müsli

  • Kvalitné a výdatné raňajky sú základom zdravého stravovania. V roku 2009 sa Tomáš a Martin rozhodli podnikať v segmente, ktorý na prvý pohľad vyzerá nedobytne – müsli. S chalanmi sme sa rozprávali o ich podnikaní, úspechoch a raste.
image_1405948622.jpeg
  • Kvalitné a výdatné raňajky sú základom zdravého stravovania. V roku 2009 sa Tomáš a Martin rozhodli podnikať v segmente, ktorý na prvý pohľad vyzerá nedobytne – müsli. S chalanmi sme sa rozprávali o ich podnikaní, úspechoch a raste.

Ako sa máte?

Je pondelok ráno a za nami trochu búrlivejší víkend, čiže máme sa unavene, ale stále vysmiato. Pokiaľ nás bude práca baviť a nepríde nejaké iné trápenie, budeme stále nadšení.

 

Príbeh vášho podnikania znie takmer učebnicovo. Začali ste od nuly, pomaly sa vypracovali, začali obsadzovať trhy… Vďaka čomu to šlo tak hladko a prirodzene?

Prišli sme na trh v ideálnej dobe, koncept kustomizovaných produktov predávaných cez internet bol v plienkach, e-commerce prostredie bolo v ČR ale už natoľko pripravené, že sme od prvých dní tušili, že predaj „nejak“ pôjde. Výhodou bolo, že sme boli svojím spôsobom priekopníkmi. Projektu Mixit sme veľmi verili, nadovšetko nás napĺňal a bavil, zároveň sme na ňom neboli finančne závislí. Každý krok bol a dodnes je intuitívny, nerozhodujeme sa na základe žiadnych analýz ani predikcií.     

Keď si tak prebehnete posledných 5 rokov. Ktoré rozhodnutia boli kľúčové a dostali vás až sem?

Určite skokovo nás posunulo rozhodnutie zúčastniť sa relácie Deň D. Odvysielanie prebehlo rok po natáčaní a diali sa veci, dodnes si nás ľudia pamätajú v pozitívnom svetle. Naopak tragicky to mohlo dopadnúť v júni 2013, kedy nás jednu krásnu nedeľu vyplavili až do 40 cm záplavy. Našťastie bola na prevádzke 15 členná zmena a zachránili sme, čo sa dalo. A ďalšie zásadné rozhodnutie prebehlo na jar 2014, kedy sme podpísali výrobu a dodávku veľkej linky, ktorá namieša niekoľko individuálnych mixov z 90 surovín za minútu.  


V roku 2011 ste prezentovali svoj projekt v Dni D. Ako hodnotíte skúsenosť prezentovať startup pred investormi?

Skúsenosť to bola k nezaplateniu, dodnes si ju nemôžeme vynachváliť. Zistili sme, že by nás príchod investora možno aj demotivoval a že ho zatiaľ nepotrebujeme. Zároveň je nám ale jasné, že mnoho technologických startupov nemá šancu odpichnúť sa bez investora. Pre nás bol Deň D nakoniec veľmi pozitívnym PR, keby ale štáb chcel, mohol nás naopak úplne potopiť. O to viac dramatické bolo to ročné čakanie na odvysielanie.  

Koľko máte momentálne zákazníkov a v ktorých krajinách podnikáte?

Momentálne sa blížime k 100.000 zákazníckym účtom, z ktorých väčšina objedná do roka viac ako jeden krát. Opakované objednávky sú alfou a omegou nášho podnikania, bez lojality zákazníkov by sme to jedného dňa mohli zavrieť. Naším kľúčovým trhom a zdrojom kapitálu pre ďalší rozvoj je samozrejme ČR, na Slovensko predávame už roky, tlačiť sme ale začali až koncom roka 2013. Strmého rastu zatiaľ nedosahujeme, určite ale nie sme sklamaní. Viac si vzhľadom k trhu sľubujeme od Poľska, ktoré sme spustili len v júni 2014 a kam už každý deň posielame zásielky, čo je zatiaľ nad očakávania. 

V Česku máte dominantnejšie postavenie a väčšie predaje. Čím to je?

Hoci sa to nezdá, internet je v ČR dlhšiu dobu pomerne vyspelý, e-commerce zažíval boom už po roku 2000 a ľudia sú skrátka naučení využívať internetové služby a obchody. Ďalej nám hrá do kariet trend domácich výrobcov potravín, nevôľa k obchodným reťazcom a určite aj tradícia raňajkovať müsli. Náš trh je dosť veľký na to, aby sa našiel dostatok potenciálnych zákazníkov a dosť malý na to, aby sa naša značka a myšlienka rozkríkli. 


Prečo si kúpiť müsli cez mixit.sk a nie v obchode?

Cereálie, ktoré sú dostupné v bežných obchodoch, majú také zloženie, aby boli vyrobené s čo najnižšími nákladmi (preto v müsli s lesnými plodmi nájdete 3 (!) plody alebo v zapekanom müsli až 30% tuku a ďalších 30% obilného odpadu). U nás dbáme na výber kvalitných surovín a tie potom nájdete vo svojom mixe v množstve, ktoré si naozaj vychutnáte. A hlavne, len u nás si môžete vybrať to, čo máte najradšej a čo nenájdete v žiadnom müsli, nech sa už riadite chuťou alebo diétou.

Tak na čo ešte čakať, keď môžete svoje obľúbené suroviny spojiť v dokonalý celok a nechať si ho priviezť až k Vám domov.. ?


Čo všetko si môžem u vás namiešať?

Na mixit.sk si môžete namixovať vlastnú zmes müsli alebo kaše, mix chrumkavého mrazom sušeného ovocia či suchých plodov z 90 druhov toho naj sušeného ovocia, orieškov, semienok a ďalších extra dobrôt. Okrem miešania môžu zákazníci vyberať z hotových mixov cereálií, kaší, sušeného ovocia, ale aj sušienok, originálnych čokolád a müsli tyčiniek Mixitiek. 


Je možné si namiešať bezlepkovú či bio zmes?

Áno, už od začiatku sa snažíme vychádzať v ústrety ako celiatikom a diabetikom, tak alergikom na laktózu. K najobľúbenejším diétnym surovinám patria amarantové semienka, sójové či ryžové vločky, z antioxidantov napríklad čaj matcha alebo goji. Niektoré suroviny ponúkame v biokvalite, celkovo sa ale k trendu bio staviame neutrálne. Z našich skúseností sú konvenčné suroviny v porovnateľnej kvalite, v lepšej cenovej hladine a s menšou náchylnosťou na okolité vplyvy.


Odkiaľ pochádzajú vaše suroviny?

Niektoré prichádzajú do Vášho mixu zďaleka, iné sú z českých polí a hájov. Pri vločkách a väčšine ďalších cereálií je to jednoduché – vyrábajú sa vo vysokej kvalite u nás, a tak dávame tuzemským dodávateľom prednosť. Zložitejšie je to pri ovocí a orieškoch, ktoré sa pestujú len v exotických krajinách alebo ich sušenie v českých podmienkach nie je možné.


A na záver.. správne sa píše müsli, musli alebo muesli?

Stretávame sa s mnohými alternatívami pomenovania raňajkového „zrna“, napríklad aj slovensky, píš ako počuješ, mysli alebo misli? Alebo tiež muslli, musli, musly či mussli. Ako je to správne? Musli? Alebo nemecké muesli? V zásade vyjde všetko narovnako.. Vy nám rozumiete, my Vám rozumieme, proste ide o zdravé Mixit dobroty :-) Ale prvé bolo musli s prehláskou, teda müsli alebo pôvodne nemecky muesli.

 

Ďakujem za rozhovor.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá