Mladá slovenská dizajnérka vytvorila MEMONIK – hru plnú pocitov

  • Na začiatku bol nápad vytvoriť spoločenskú hru pre nevidiacich. Avšak časom sa ukázalo, že MEMONIK baví všetkých. Projekt postavený na koncepte jednej z najslávnejších hier detských čias, dostal vďaka študentke z Nitry úplne iný rozmer. Ide totižto s dobou a je 3D.
memo
  • Na začiatku bol nápad vytvoriť spoločenskú hru pre nevidiacich. Avšak časom sa ukázalo, že MEMONIK baví všetkých. Projekt postavený na koncepte jednej z najslávnejších hier detských čias, dostal vďaka študentke z Nitry úplne iný rozmer. Ide totižto s dobou a je 3D.

Nikol Čeligová má 26 rokov a pochádza z Nitry. Po štúdiu dizajnu na škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici, absolvovala magisterské štúdium na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. V prvom ročníku vysokej školy dostala tému s názvom „hračka“ a poňala ju naozaj kreatívne.

Deti si vážia hračky čoraz menej a v hračkárstvach je ich prebytok. Avšak, keď si Nikol začala robiť prieskum slovenského trhu hračiek, zistila, že mu predsa len niečo chýba. Nenašla žiadnu hru, ktorú by človek pocítil doslova na vlastné prsty. A tak sa rozhodla vytvoriť MEMONIK- pexeso nie len pre nevidiacich.

a

 

Táto hra je produkt s pridanou hodnotou. Zábavnou formou zmazáva bariéry medzi nevidiacimi a ľuďmi, ktorým zrak slúži. Nikole sa takto podarilo vyplniť dieru na našom trhu, keďže medzi stolovými hrami sa nachádza len veľmi málo takých, ktoré by tieto dve kategórie ľudí spojili. Vďaka pribaleným škraboškám, má každí možnosť aspoň na chvíľu „nahliadnuť“ do sveta nevidiacich.

Namiesto obrázkových dvojíc, hra obsahuje 18 rôznych materiálov. Ďalšou odlišnosťou od klasického pexesa je hracie pole, podľa ktorého sa hráči orientujú a v ktorom sa jednotlivé “karty” nachádzajú, čiže nájsť pár už nie je len o náhode, ale o systematickej hre.

b

 

Vďaka 18 materiálom hracej mriežky si hráči môžu rozvíjať hmatovú pamäť, priestorovú orientáciu, jemnú motoriku a sústredenie. Nikola Čeligová jednoducho navrhla dizajn, ktorý má zmysel. Jej nápad ocenili dokonca Národnou cenou za dizajn a uspela aj v Českej republike, kde získala za svoje pexeso cenu v súťaži Talent designu.

Šikovná dizajnérka pexeso navrhla a konzultovala s nevidiacimi deťmi a pedagógmi. Vznikol prvý prototyp a neskôr sa jej podarilo pretaviť projekt do sériovej výroby. Získala preň dva granty a tiež sa zúčastnila podnikateľského inkubátora, ktorý bol zameraný na marketing, financie a manažment.

 

Dnes je znova spustená kampaň na podporu MEMONIKA, aby sa mohol začať objavovať aj na pultoch hračkárstiev a bol voľne dostupný pre všetkých jeho záujemcov. Kampaň bude trvať ešte 38 dní a cieľom je vyzbierať 5000 eur.

Nikola sa snaží každý svoj projekt dotiahnuť až do úplného konca, smerom k používateľovi. Nechce, aby jej nápady zostali len niekde na papieri. Dotiahnuť do konca sa jej podarilo aj projekt, teda diplomovú prácu s názvom SHE – tehotenský test pre nevidiace ženy, ktorý tiež zožal veľký úspech. Takto vyzerá tehotenský test budúcnosti dámy.

she

 

Zdroj: startlab.sk, zdroj fotografií:celigova.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá