Nezodpovednosť Tesly môže vrátiť autonómne riadenie o desať rokov späť
- Tvoj úplne nový Jaguar za teba neodbočí, rovnako ako automaticky nezmení jazdný pruh.
- Tvoj úplne nový Jaguar za teba neodbočí, rovnako ako automaticky nezmení jazdný pruh.
A nie je to preto, že by značka, ktorá má namierené na Slovensko, nemala potrebné technológie. Práve naopak. No podľa slov inžiniera z Jaguaru si spoločnosť myslí, že autonómna technológia je nebezpečná.
Automatický brzdný systém Jaguaru v nových modeloch pomôže v prípade blížiaceho sa nebezpečenstva zrážky dramaticky znížiť rýchlosť, aby tak čo najviac limitoval náraz. No nedokáže zabrzdiť auto a zastaviť. Na to už je nutná spolupráca vodiča, ktorý ten pedál stlačí až na podlahu. Tento brzdný systém je len pomocníkom.
A opäť sme pri tom. Nie je to preto, že by Jaguar nevedel zabrzdiť dostatočne. Je to preto, že podľa inžinierov by správa o plne automatickom systéme dala vodičom falošný pocit bezpečia. Ak by človek za volantom vedel, že systém zabráni zrážke, ani sa nebude snažiť s tým niečo urobiť. Toto sú dôvody, prečo Jaguar neponúka technológie, ktorými sa pýši rival z Tesly.
„Máme rovnaký hardware ako Tesla,“ prezradil projektový manažér modelu XF Stephen Boulter. „Na autopilota nepotrebujete elektrické vozidlo, len elektrické riadenie.“
A je to pravda, Adaptive Cruise Control system funguje na veľmi podobných kamerách a senzoroch, ako autopilot Tesla. Stačilo by pridať pár drobností a autopilot by fungoval. To sa však nestane. Boulter totiž tvrdí, že technológia vôbec nie je pripravená a od úplnej bezpečnosti má ďaleko.
Elon Musk sám podčiarkol tieto slová, keď po zhliadnutí videí, na ktorých robia vodiči s autopilotom sprostosti, začal obmedzovať funkcie autopilota.
Navyše, Boulter tvrdí, že nasadenie tohoto systému bolo „totálne nezodpovedné.“
„Ak sa niečo s Autopilotom stane, posunie to technológiu o desaťročie späť,“ hovorí Boulter. A to hlavne preto, že akákoľvek nehoda by vystrašila všetkých vodičov a zákonodarcov na dlhé roky.
zdroj: mashable.com