Prečo sa držať vlastných rád a cieľov a nenechať si neustále radiť

  • Zo všetkého najviac ma frustruje fakt, že ľudia, ktorí veselo rozdávajú rady, nemajú ani poňatia o situácii, v ktorej sa dotyčný nachádza. „Mala by si odísť z práce a nasledovať svoje sny,“ môže byť katastrofická rada pre dvadsaťročnú slobodnú mamičku bez finančnej zábezpeky a podpory. Inak povedané, na kontexte záleží, takže si dobre rozmyslite, ktorú radu si vezmete k srdcu.
image_1444391163.jpeg
  • Zo všetkého najviac ma frustruje fakt, že ľudia, ktorí veselo rozdávajú rady, nemajú ani poňatia o situácii, v ktorej sa dotyčný nachádza. „Mala by si odísť z práce a nasledovať svoje sny,“ môže byť katastrofická rada pre dvadsaťročnú slobodnú mamičku bez finančnej zábezpeky a podpory. Inak povedané, na kontexte záleží, takže si dobre rozmyslite, ktorú radu si vezmete k srdcu.

 

„Mal by si sa sústrediť na 20% produktov“ zásadné protirečí dobre omieľanému: „orientuj sa na detaily!“ Jedná sa o klasické rady v startupovej komunite. Sú však naozaj mieste? Možno znejú veľmi pekne a inteligentne, dokonca vytvárajú dojem, že sa človek v problematike skutočne vyzná a dobre vie, čo ľudia chcú, no opak môže byť pravdou. Takéto vágne rady vedia byť poriadne zavádzajúce a ešte viac mätúce. Čo si má vlastne človek vybrať? 

 

 

Iný napríklad: „Dajte ľuďom to, čo chcú.“ Čo ak chcú zákazníci rýchlejšie kone, ale potrebujú autá? To by potom Henry Ford nebol rozbehol svoj prelomový automobilový biznis. Dal by na radu ľudí a radšej by vyvinul poriadne andrenalínové injekcie pre štvornohých tátošov. Jednoducho krásny príklad toho, ako môžeme jadro celej rady hodiť do koša, pretože vôbec neberie do úvahy kontext. Samozrejme, rada sama o sebe je skvelá. Samozrejme, veď prečo by sme vyvíjali niečo, o čo nikto nebude mať záujem a čo si teda nikto ani nekúpi? Ale to platí iba za predpokladu, že dokážete odhadnúť spotrebiteľské správanie. Veľa ľudí to nevie… 

 

Ďalej – mnoho mladých prvo-zakladateľov využíva filozofiu úzkeho sturt-up a tlačí ju do extrémov. V procese najímania ľudských zdrojov existujú dôležité kroky, ktoré sa nemôžu robiť spôsobom minimálnej životaschopnosti. Zlé najímanie zabíja startupy.

 

 

Určite ste už čítali články aj o tom, prečo je neúspech dobrý. Musím nesúhlasiť! Neúspech je sám o sebe negatívna vec. Príležitosť poučiť sa je skvelá, no v žiadnom prípade by vás to nemalo motivovať neuspieť. Ak sa však k neúspechu blížite, mali by ste si z neho zobrať čo najviac. Toto je jediný kontext, ktorý môžeme považovať za dobrý.

 

Ľudia, ktorí hľadajú rady, ich nesmú pokladať za okamžité záchranné koleso a následné dosiahnutie úspechu. Nič také neexistuje, je potrebné začať na sebe makať! Mnoho ľudí si pýta radu, pretože je to pre nich jednoduchšie ako začať konečne na sebe pracovať. Pritom by sme pri ich pijímaní mali byť veľmi opatrní a uvedomiť si, že každý je svojim spôsobom zaujatý – už len vlastnými skúsenosťami. Preto treba vždy zohľadňovať kontext. Čo môžeme spraviť pre to, aby sme rady lepšie pochopili v kontexte?

 

Dôležité je chápanie celkovej situácie, v ktorej sa práve nachádzate. Je potrebné pochopiť svoju vlastnú situáciu a problém. Potom sa treba zamyslieť aj nad tým, čím si prešiel autor najnovšej rady. Možno pracoval na celkom inom produkte a do tvojho fachu sa ani trochu nerozumie! Poprípade nepozná ani teba a netuší, či lepšie zvládneš obrovský nápor stresu vychádzajúci z intenzívnej práce bez oddychu, alebo radšej dlhšie a uvoľnenejšie obdobie poctivej roboty. Väčšina z nás zlyhá, pretože nemáme čas dať si veci do kontextu len kvôli tomu, že slepo akceptuje rady od niekoho s veľmi dobrou reputáciou. Je jasné, že to nie je vždy to najšťastnejšie riešenie. Už aj naše staré matere hovorili: dva krát meraj, raz strihaj. A toto pravidlo sa dá aplikovať snáď všade. 

 

Zdroj: Elite Daily

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá