Prečo startupy krachujú ešte pred štartom?

  • Faktom je, že veľa startupov skrachuje ešte pred samotným spustením. Predstav si tento scenár: tvrdo si pracoval na vytvorení perfektnej aplikácie. Opravil si všetko možné i nemožné, grafika je dokonalá, už to len vypustiť do sveta. Tu sa však objaví problém.
Millennials2_Flickr_Thomas L.int_1
  • Faktom je, že veľa startupov skrachuje ešte pred samotným spustením. Predstav si tento scenár: tvrdo si pracoval na vytvorení perfektnej aplikácie. Opravil si všetko možné i nemožné, grafika je dokonalá, už to len vypustiť do sveta. Tu sa však objaví problém.

V deň spustenia možno budeš mať šťastie, niekto o tebe napíše, dostaneš sa do výberu nových aplikácii. Pomyslíš si, skvelé, podarilo sa nám to.  Ľahko sa však môže stať, že počiatočná eufória opadne a s ňou odíde aj niekoľko používateľov. Čo sa vlastne stalo? Jednoducho povedané, spoliehali ste s tímom sa na veci, ktoré netrvajú dlho. Na začiatku ste naštartovaní, možno preniknete do povedomia ľudí, ale tým to skončilo. Je nutné uvedomiť si, že vypustením aplikácie do sveta, vaša práca nekončí. Práve naopak, je to začiatok niečoho nového. Potrebujete si vybudovať stabilný základ aby ste boli schopní pokračovať.

Štart startupu

foto: businessinsider.com

 

Robte prieskumy, neustále zisťujte, čo by ste mali zmeniť

Najlepšie bude, ak si spravíte prieskum a zistíte, prečo ľudia vašu appku prestali používať. Môže sa stať, že používatelia v skutočnosti nebudú reagovať tak, ako ste dúfali. Podľa Violety Nedkovej by ste sa nemali báť osloviť používateľa emailom alebo nejakým iným médiom a poprosiť ho o vyplnenie krátkeho dotazníka. Je nutné zistiť, kde sa chyby stali, čo používateľom nevyhovuje a čo zmeniť. Ich odpovede vám možno povedia, čo je potrebné zmeniť a vylepšiť.

 

Načasovanie je skutočne dôležité

Tým, že spustíte nejakú aplikáciu sa marketing nezačína. Podľa Gya Kawasakiho by ste mali s marketingom začať akonáhle je vaša myšlienka na svete. On sám používa veľmi chytrý model pre publikovanie svojich kníh. Vypustí do sveta nejakú tú kapitolu a opýta sa ľudí na názor. Získa tak záujem ešte pred vydaním samotnej knihy. „Predohra“ pred spustením je veľmi dôležitá. Dajte o vašom projekte vedieť ešte pred jeho spustením. Spravte z neho očakávanú vec.

Všetko má však dve strany. Najhoršie čo môžete urobiť je povedať: Táto úžasná a jedinečná aplikácia bude dostupná ČOSKORO!“  A po roku stále nič. Informujte ľudí o vašej appke ešte pred spustením, dajte o sebe vedieť na Fb, Twitteri či Instagrame.

Startup pitch

foto: brokersdirect.com

 

Ako lákate potenciálnych používateľov?

Aký je spoločný menovateľ všetkých virálnych appiek?  Je to tá najjednoduchšia vec na svete: sú predsa zadarmo. Bezplatné ebooks sú veľmi úspešným marketingovým lákadlom. Ponúknite aj vy na stránke niečo zadarmo. Skúste sprístupniť vašu aplikáciu na krátky čas zadarmo, aby si ju užívatelia zo zábavy vyskúšali. Rada je teda jednoduchá: ponúknite niečo zadarmo pred tým, ako než si niečo vypýtate na opátku. Nikdy nežiadajte o dôležité údaje, ako číslo kredity prv.

 

Zapojte používateľov

Ako sme povedali, práca na aplikácie nekončí jej spustením. Rovnako dôležité a namáhavé je udržať ju nažive. Bez pridaného kontextu či dôvodu prečo pokračovať v používaní sa však záujem vytráca. V takomto prípade, musíte nájsť spôsob, ako zapojiť užívateľa. Okrem zapájania nových užívateľov musíte rozmýšľať aj nad tým, ako si udržať tých stálych.  Vaša aplikácia preto musí rásť, musí sústavne ponúkať niečo nové a aktualizovať sa. Zapojte to jej tvorby aj používateľov. Počúvajte ich.

Prezentácia startupu

foto: kehaya.com

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie:

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá