Splň si svoj sen a zajazdi si na Tesle

  • Povedzme si na rovinu, nie každý si môže dovoliť Teslu. A presne tu videl Matej Urbašík priestor pre biznis. Rozhodol sa kúpiť si Teslu, založiť portál NaTesle.sk a teraz umožňuje ľudom plniť si svoj sen o jazde s Teslou.
image_1435829039.jpeg
  • Povedzme si na rovinu, nie každý si môže dovoliť Teslu. A presne tu videl Matej Urbašík priestor pre biznis. Rozhodol sa kúpiť si Teslu, založiť portál NaTesle.sk a teraz umožňuje ľudom plniť si svoj sen o jazde s Teslou.

 

Matej, predpokladám, že si fanúšik Tesly, prečo práve Tesla?

Áno, som. O ekológiu a dlhodobú udržateľnosť som sa zaujímal už dlho. Kto by nechcel jazdiť ekonomicky, (zatiaľ) až bezplatne? A navyše Tesla je strašne cool. Model S spája všetky tieto tri elementy. Je to win-win-win.

 

Takže sa ti zapáčila až na toľko, že si sa rozhodol založiť svoj biznis na Tesle? Čo ťa k tomu viedlo?

Predtým som aj ja normálne zamestnanecky pracoval a režim nine-to-five bol pre mňa ubíjajúci. Potreboval som viac sloboty, ale nie štýlom „flexibilná pracovná doba“. Rozmýšľal som o biznise.

Zároveň som sledoval vývoj okolo Tesly a fandil som im. Jedného dňa som chcel Teslu aj vlastniť.

A potom mi to napadlo. Prečo to nespojiť? Biznis s Teslou. Myšlienka sa zrodila a potom som ju pár mesiacov ešte prepracovával.

 

 

Ako dlho už funguje Natesle.sk? Darí sa?

Stránku, Facebook a marketing som spustil zhruba v dobe, keď som si auto objednal. Čiže zhruba pred rokom. Dariť sa darí, ľudia sa objednávajú, no nie je to až také, ako som rátal pôvodne a navyše sa vyskytli aj nejaké nečakané výdaje, s ktorými som pôvodne nepočítal. Učím sa za pochodu, ale to je najlepší spôsob.

 

Koľko ľudí sa už previezlo?

K 1.7.2015, za zhruba pol roka to bolo zhruba 550 ľudí. Počet jázd viem povedať presne, ale jedna jazda neznamená jeden šofér. Counter je aj priamo na webe natesle.sk a každým dňom to číslo rastie.

 

Predsa len Tesla nie je žiadne „low-cost“ auto, nebojíš sa, keď ju požičiavaš?

Spočiatku som mal takéto obavy, ale zo skúsenosti už viem, že 98% ľudí sú zodpovední a milí vodiči. Problém robia len tie 2% a aj tým robí problém len a len rýchlosť. Tesla je kvalitné, tiché auto, v ktorom 90km/h vôbec ako 90km/h nevyzerá. Tých potom musímtrocha krotiť. :)

Každá jazda je podmienená aj podpísaním zmluvy o prenájme, kde každý musí na seba prevziať zodpovednosť za škody a pokuty. Auto mám aj havarijne poistené, takže o gro hodnoty sa nebojím ani z dôvodu insolventnosti klienta.

Keďže okrem zničenia sa auto dá aj fajne opotrebovať, som pri každej jazde aj ja a vidím, čo mi s tým kto robí. Takže, ak by si chcel s ňou niekto zadriftovať, som pripravený hneď zasiahnuť. :)

 

Maťko sa o svoju Teslu vzorne stará. Dokonca ako obal na kľúč si zaobstaral detskú špeciálnu „Tesla ponožku.“ Už len kvôli tej ponožke sa oplatí si zajazdiť. :) 

Je možné aj dlhodobé prenajatie?

Zatiaľ nie. Bolo to síce pôvodne v pláne, ale nateraz mám slušnú vyťaženosť aj jazdami a zatiaľ som rád, keď vidím, kto mi čo s autom robí.

Robím si však zoznam ľudí, ktorí boli na jazde, z ktorých jazdenia mám dobrý pocit a ktorí prejavili záujem o dlhší prenájom. Tí budú mať možnosť vyskúšať dlhodobý prenájom jako prví.

 

Plánuješ aj nejaké zmeny do budúcnosti? Čo tak nákup ďalšieho kúsku Tesla?

Zmeny určite prídu. Začínam zvažovať ani nie ďalšie auto, ale skôr výmenu. Po roku-dvoch bude technológia asi opäť trošku ďalej a pravidelné obmieňanie auta by mi umožnilo robiť biznis dlhodobo. Aj nad životnosť jedného vozu.

Ale uvidíme. Ak bude dostatočný záujem, nebránim sa ani tejto myšlienke. Najskôr by som asi privítal skôr business parťáka, ktorý plánuje robiť niečo veľmi podobné, aby som mohol rozšíriť portfólio služieb. V súčasnosti napr. rokujem s jedným chalanom o P85D a možnosti vyskúšať si ju na okruhoch / letiskách.

Pre mňa to bude rozšírenie služieb a niekto možno uvažuje o vlastnej Tesle a jej biznisovom využití podobne, ako ja.

 

 

Aká bola tvoja najdlhšia cesta na Tesle?

Pravdepodobne to bola moja úplne prvá cesta, keď som ju viezol z Holandského Tilburgu na Slovensko, do Hlohovca. Takže po západnej Európe. S použitím Superchargerov nespôsobilo ani nabíjanie výrazné zdržania.

 

Čo si robil predtým, ako si začal biznis s Teslou?

Mal som nejaké iné IT projekty. Niečo vlastné, skôr ako kontraktor a zamestnanec.

 

A na záver, aké máš plány na leto? Plánuješ nejaký výlet s Teslou? :)

Na leto je to hlavne biznis. Keď je voľno, napr. cez víkendy, oveľa lepšie dokážem zaplniť jazdy.

Samozrejme s frajerkou a kamošmi máme v pláne aj výlety. Boli sme už na roadtripe v Slovinsku, Rakúsko-Nemecko-Švajčiarsku a chceli by sme ísť niekedy pozrieť aj Berlín, Legoland v Nemecku, do Nórska a takisto do Talianska. Takže plány sú veľké. :) Odkedy máme Teslu, o cieli roadtripu (dovolenky) rozhoduje hlavne sieť superchargerov. Aj tu v Európe je veľa pekných miest, nepotrebujeme lietať niekam na kraj sveta. Máme to zadarmo a moja ekologická duša je spokojná, že za sebou nenechávame takmer žiadnu uhlíkovú stopu.

 

Teslu sme boli otestovať aj my v redakcii a bol to zážitok. Predsa len zjazdiť si na 100% elektromobile s takým výkonom sa nepodarí každý deň. Ak si aj ty chceš splniť svoj sen a zajazdiť si na Tesle, navštív web Natesle.sk, objednaj sa a uži si jazdu svojich snov.

 

 

 

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá