Študenti, ktorí hrajú online hry, dosahujú lepšie výsledky v škole

  • Dokonalé alibi pre ľudí, ktorí sa radi vo svojom voľnom čase venujú online gamingu. Hranie počítačových hier nie je až také škodlivé ako sa na prvý pohľad zdá. Vedci našli súvislosť medzi hraním videohier a úspechmi v školských laviciach.
tgs_2014_gamer_pc_-0880
  • Dokonalé alibi pre ľudí, ktorí sa radi vo svojom voľnom čase venujú online gamingu. Hranie počítačových hier nie je až také škodlivé ako sa na prvý pohľad zdá. Vedci našli súvislosť medzi hraním videohier a úspechmi v školských laviciach.

Aj ty máš v svojom okolí niekoho, kto vo svojom voľnom čase obľubuje videohry a ty pri ňom len nadvihuješ obočie? Podľa najnovších štúdií ho môžeš s pokojným svedomím nechať hrať ďalej.

Prototyp chalan so zrakom upreným na obrazovku a s najnovšími slúchadlami, kvôli lepšej kvalite zvuku, je dôverne známy, rovnako ako aj tvrdenie o škodlivosti hrania videohier na mozgové bunky. Napriek tomu však najnovšia štúdia dokazuje pravý opak, a to spojitosť medzi každodenným hraním a výsledkami na akademickej pôde.

_72783882_020307230-1

foto: lifehack.org

Austrálsky výskum, ktorého sa zúčastnilo viac ako 12 000 stredoškolákov, dokazuje, že študenti, ktorí pravidelne hrajú videohry majú lepšie výsledky v matematike, čítaní s porozumením aj v spoločenských vedách než ich spolužiaci.

Práve títo nadšenci videohier získali v testovaní v priemere o 15 bodov viac v matematike a o 17 bodov viac v spoločenských vedách, tvrdí univerzitný ekonóm z Melbournu. Podľa neho spočíva úspech v častom riešení rôznych problémov či prekážok, s ktorými sa hráči stretávajú a musia ich vyriešiť, aby sa dostali do ďalšieho levelu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt students favim

foto: favim.com

„Niekedy musia dokonca rozumieť základným princípom chémie, čiže naozaj potrebujú porozumieť vede,“ povedal Posso, austrálsky ekonóm pre ABC. „Niektorí psychológovia sa zhodujú na tom, že hranie online hier môže byť prospešné pre kognitívny vývoj.“ Hoci všetko naznačuje, že hraním hier si zlepšuješ akademické schopnosti, nie každá internetová stránka má rovnako pozitívny efekt. Študenti, ktorí denne navštevujú sociálne siete, dosiahli v štatistikách o 20 bodov menej v matematických testoch ako tí, ktorí takéto stránky nenavštevujú. „Na sociálnych sieťach reálne človek nerieši žiadne problémy alebo hlavolamy,“ tvrdí Posso.

Vedci tvrdia, že je ešte priskoro vyhlasovať, že lepšie známky človek dosiahne hraním. Podľa nich však táto oblasť vyzerá veľmi sľubne, aj čo sa týka ďalších výskumov a štúdií. „Je zaujímavé, že táto štúdia ukázala pozitívny vzájomný vzťah medzi online hraním a akademickými výsledkami, ale na ďalšie závery potrebujeme lepšie výskumné metódy, aby sme pochopili, ako a prečo ľudia začnú hrať video hry pred tým, než sme schopní analyzovať, čo korelácia naozaj znamená,“ povedal pre denník The Guardian psychológ Peter Etchells z Univerzity Bath Spa vo Veľkej Británii.

Hoci zatiaľ nie sme schopní vysvetliť túto spojitosť, výskum poukazuje na fakt, že hranie hier ako také zlepšuje schopnosti učiť sa, zapamätávanie a motorické zručnosti, dokonca nádejne vyzerá aj zotavovanie sa zo zranení mozgu.

Kým sa vedci snažia zistiť, čo presne sa deje v mozgu počas hrania videohier, môžeme zatiaľ aspoň ubezpečiť svoje okolie tým, že z hrania počítačových hier máme viac úžitku ako škody.

Zdroj: ScienceAlert.com , zdroj titulnej fotografie: lifehack.org

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá