Veta slovenských biznismenov: A nemôžeš mi to urobiť lacnejšie?

  • Keď som sa dal na freelancovanie, mal som veľa obáv, no napokon som sa rozbehol vo veľkom.
hipsterjob
  • Keď som sa dal na freelancovanie, mal som veľa obáv, no napokon som sa rozbehol vo veľkom.

Prvé týždne boli úplne super, potom som si však začal všímať prvé zádrhely. A jednu vec: Nech som mal akúkoľvek cenu, každý sa pýtal, či by to nešlo lacnejšie. A ja sa pýtam – „Prečo?“

Neznamená to áno ani nie, no jednoducho tomu nerozumiem. Rozumiem, že chce niekto ušetriť peniaze, no od Slovákov jednoducho nikdy nepočujem dobrý dôvod, prečo by som mal chcieť ísť pod svoju cenu. Akú hodnotu mi to na oplátku prinesie, ak zľavním?

A nielen to. Niekedy dokonca chcú, aby som pre nich pracoval zadarmo. Vraj to bude pre mňa skvelá príležitosť, ako sa prezentovať. Vtedy mám chuť niekomu nabiť nos. Niektorí Slováci sú jednoducho tak presvedčení o dôležitosti svojho biznisu, že ich meno v mojom portfóliu je podľa nich dostatočnou odmenou za vykonanú službu.

elitedaily-lumina-online-business

Moje ego je však dosť silné na to, aby som sa na podobné hry zlákať nenechal. Slováci skúšajú a vždy skúšať budú. Ako začínajúci freelancer by si však na túto skutočnosť mal byť pripravený a držať si svoju tvár. Ak budeš ponúkať zľavy a to je jedno o koho ide, ľahko sa v tom zamotáš. Musíš poznať svoju cenu a ísť pod ňu len v prípade, že ti je klient schopný ponúknuť aj inú hodnotu.

Kedy by si mal jedine zľavu ponúknuť? Dlhodobým klientom, s ktorými si rozumieš a pri ktorých vieš, že ti tento deal zabezpečí ďalšie príležitosti do budúcna. Neznamená to však, že ak ti niekto povie, že s tebou bude pracovať dlhodobo, musíš mu hneď zľavniť. Ak už ale u teba objednáva 4-5.krát, zľava je na mieste. Druhým prípadom môže byť množstvo vykonanej práce. Ak je kvantita práce veľká, zľava je opodstatnená.

Celé je to o tom, držať si svoju integritu, byť transparentný a férový. A to nielen z tvojej strany, ale predovšetkým zo strany klienta. Preto by si mal brať rovnaký meter na všetkých.

A možno práve neočakávaná a nevypýtaná zľava, ktorú niekomu ponúkneš, môže priniesť v konečnom dôsledku oveľa väčšiu hodnotu do budúcna, ako keď si ju u teba niekto doslova vyžobre.

facebook-office-elite-daily

zdroj fotografií: elitedaily

zdroj titulnej fotografie: quid.com.au

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá