Zarob na Instagrame balík peňazí

  • S 300 miliónmi mesačných aktívnych userov a viac ako 70 miliónmi príspevkov každý deň by nebolo na mieste spochybňovať pozíciu Instagramu v porovnaní s ostatnými sociálnymi sieťami. Stále rastúca popularita Instagramu a ďalších media sharing aplikácií ako Snapchat a Vine sú dôkazom, že vizuálny content je skutočne žiadaný a tento trend sa bude len zväčšovať.
image_1435479504.png
  • S 300 miliónmi mesačných aktívnych userov a viac ako 70 miliónmi príspevkov každý deň by nebolo na mieste spochybňovať pozíciu Instagramu v porovnaní s ostatnými sociálnymi sieťami. Stále rastúca popularita Instagramu a ďalších media sharing aplikácií ako Snapchat a Vine sú dôkazom, že vizuálny content je skutočne žiadaný a tento trend sa bude len zväčšovať.

 

Instagram vstúpil do tejto ligy social network platforiem, no ak by sme hovorili o využití tejto veľkej komunity na podporu predaja, niektoré marketingové stratégie by nemuseli splniť svoj účel dostatočne. Niekedy zabúdame na to, že každá takáto platforma más svoje špecifiká a každá si tak vyžaduje unikátnu stratégiu, ktorá by mala dláždiť cestu k vašim podnikovým cieľom.

Táto sociálna sieť dokáže byť nepredvídateľná, ale na to aby ste začali generovať predaj, musíte pochopiť jeho zákonitosti tak, ako by ste to urobili aj pri akejkoľvek inej platforme. Nasledujúce tipy vám pomôžu porozumieť posledným stratégiám využívaným na Instagrame, vďaka ktorým môžete na svojom vizuálnom obsahu začať aj profitovať.

 

 

 

Na Instagrame využívajte linky kreatívne

 

Ak už s Instagramom máte nejakú skúsenosť, iste ste si všimli, že na ňom nie sú žiadne priamo kliknuteľné odkazy v popisoch obrázkov. Každé URL, ktoré by ste sa snažili dodať do popisu sa zobrazí ako text. Instagram vám dovolí iba jediný outbound link umiestnený v rámci vášho profilu na základe čoho je naozaj namáhavé zistiť, či daný obsah generuje traffic na vašu web stránku a tým pádom podporuje predaj.

Mohli by ste vložiť link na stránku vášho produktu priamo do popisu vášho kontentu alebo ako location tag obrázku, ale je to na dlhé lakte očakávať od spotrebiteľa, že opustí Instagram, otvorí si prehliadač a následne vpíše URL na kúpu vášho produktu zakaždým, keď na niečo narazí. Áno, je to na dlhé lakte, ale nie je to nemožné, musíte však byť kreatívni a spraviť tento proces tak jednoduchým, ako to len ide.

 

Keďže zákazník musí vpísať link do prehliadača, je vo vašom záujme zjednodušiť mu túto user experience tak, ako sa len dá. Namiesto postovanie dlhých URL využívajte skrátene linky ako Bitly alebo TinyURL. Ako bonus, mnoho z týchto skracovaných platforiem ponúka aj analytiku, ktorá vám pomôže merať efektivitu vašej Instagramovej stratégie.

Niektoré značky však zvolili vloženie kliknuteľného linku priamo do ich profile description, ako napríklad spoločnosť Lilly Pulitzer, vďaka čomu minimalizujú potrebné kroky, ktoré by zákazník musel vykonať.

 

Aj keď to nie sú priamo kliknuteľné linky na Instagrame, využívaním týchto techník si môžete pomôcť v navádzaní zaujatého zákazníka k nájdeniu vášho produktu či služby. Snažíte sa vytvoriť skúsenosť, ktorá vášmu publiku ponúkne tú najjednoduchšiu možnú cestu. Avšak nezabúdajte na opatrnosť pri vkladaní call to action k vášmu obsahu, nakoľko nesmie zničiť jeho integritu.

 

 

Prispôsobte si váš Instagramový predajný proces prostredníctvom Landing Pages

 

Potenciálny kupci nemôžu nakupovať vaše produkty či služby priamo z Instagramu a preto ich potrebujete nasmerovať inam. Niektoré spoločnosti si zvolili smerovať Instagram traffic na svoju homepage, ale to je však diskutabilné riešenie pre generovanie predaja. Ak je vašim cieľom konverzia návštevníkov na zákazníkov, mali by ste ich poslať na landing page, ktorá im umožní priamu kúpu produktu, ktorý videli na postnutý na vašom konte.

Pri navrhovaní efektívnej landing page pre generovanie predaja z Instagramu myslite na to, že takmer všetok traffic príde z mobilného telefónu a tak by tomu mala zodpovedať aj LP. Dajte si záležať na tom, aby bola responzívna pre rôzne zariadenia, a aby ste ňou nezruinovali user experience. Najlepšou voľbou je konzistentne testovať a vylepšovať váš dizajn, čo sa určite odzrkadlí v dlhodobom merítku.

 

 

 

Spriateľte sa s 3rd Party nástrojmi na generovanie predaja

 

Ak vytvorenie vlastnej landing page nie je vo vašom prípade možné, zvážte integráciu s 3rd party nástrojmi, ktoré vám pomôžu. Like2Buy či LiketoKnow sú dva nástroje ponúkajúce to, čo potrebujete na premostenie diery medzi Instagram feed a bližším oboznámením sa s produktom. Niektoré značky ako napríklad Nordstrom využívajú Like2Buy na riadenie tohto aspektu ich Instagramového profilu. Dáva im to do rúk možnosť sledovať traffic predaja prostredníctvom unikátneho linku vloženého v ich profile.

 

E-commerce LP spoločnosti Nordstrom je riadená Like2Buy a drží si ich brand style. Platforma ďalej umožňuje prispôsobenie produktovej galérie pre lepšie kopírovanie vašich brand guidelines, re-targeting nástroje a email služby, ktoré zasielajú novinky o produkte a to len vďaka napojeniu ich Instagramového profilu na Like2Buy.

Navyše, LiketoKnow umožňuje užívateľom jednoducho likeovať Instagram kontent značky a ako výsledok dostanú email s odkazmi na obchod, ktorý je napojený na dané featured obrázky.

Keď zvažujete 3rd party nástroje, odporúča sa vpred si pripraviť zoznam cieľov a prvkov, ktoré by ste chceli zahrnúť. Vďaka tejto príprave si uľahčíte rozhodnutia, ktoré vás nasmerujú k cieľom stratégie vašej spoločnosti a jej ponuky.

 

 

Budúcnosť reklám na Instagrame

 

Ak ste boli poslednú dobu na Instagrame aktívni, mohli ste si všimnúť, že sponzorovaný obsah sa nenápadne začal vkrádať do vášho news feed. Instagram v súčasnosti spolupracuje s niekoľkými značkami na testovaní reklamného systému, na spôsobe akým by mal fungovať. Táto služba zatiaľ nie je prístupná širokej verejnosti.

 

Ak máte záujem na zväčšovaní dopadu svojho Instagramového marketingu, nebolo by na škodu začať plánovať možnosti využitia sponzorovaného obsahu, ale nesnažte sa príliš predbiehať situáciu, dôležité je sústrediť sa aj na súčasný stav.

Neustále si kontrolujte celý predajný proces a uistite sa, že za daných podmienok je nastavený najlepšie ako je to možné, a že do maximálnej miery podporuje user experience. Aj vďaka tomu môžete byť pripravení na sponzorovaný obsah a keď bude dostupný, ľahšie naň nabehnete. No zisky z Instagramu musíte vykazovať už dnes!

 

Zdroj: thenextweb.com 

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá