13 roz­die­lov medzi úspeš­ným a neús­peš­ným člo­ve­kom

Majka Bieleschová / 26. októbra 2016 / Lifehacking

Úspeš­ní vs. neús­peš­ní ľudia? Tu je 13 hlav­ný­ch roz­die­lov medzi nimi.

Dave Kerpen je výkonný riaditeľ spoločnosti Likeable Local a taktiež autor knihy The Art of People. V roku 2014 dostal od podnikateľa Andyho Baileya, pohľadnicu, na ktorej boli zobrazené vlastnosti a správanie úspešných a neúspešných ľudí.

00a0d70

 

Andy Bailey je výkonný riaditeľ spoločnosti Petra Coach, ktorá sa zaoberá biznis poradenstvom. Hoci sa obaja riaditelia nikdy nestretli, Kerpen uviedol vo svojom príspevku na LinkedIn, že táto pohľadnica mala na neho hlboký vplyv. Podľa neho je dôležité osvojiť si určité postoje a návyky, ktoré každý potrebuje prijať na to, aby sa stal úspešným. Taktiež je dôležité prehodnotiť si hodnoty v ktoré veríme a držať sa tých správnych.

Pohľadnica znázorňuje 16 veľkých rozdielov medzi úspešnými a neúspešnými ľuďmi. Nižšie upozorňujeme na 6 rozdielov, ktoré sme vybrali z našich obľúbených a taktiež sedem iných, ktoré Kerpen považuje za dôležité. Určite si prečítaj, čo odlišuje úspešných ľudí, ktorí niečo v živote dokázali, od všetkých tých ostatných.

 

1. Úspešní ľudia majú radi zmeny a ľahko sa im prispôsobujú,  neúspešní sa sa ich boja. 

Jedna z najťažších vecí, ktoré môže človek v živote urobiť, je prijať zmenu. Svet napreduje obrovskou rýchlosťou a neustále sa objavujú nové technológie. Je dôležité, aby sme prijali tieto zmeny a prispôsobili sa im. Úspešní ľudia to tak robia. Na druhej strane neúspešní ľudia majú zo zmeny strach, popierajú ju, alebo sa pred ňou skrývajú.

copy

 

2. Úspešní ľudia hovoria o svojich ideách, neúspešní hovoria o ostatných ľuďoch. 

Úspešní ľudia zdieľajú svoje myšlienky s ostatnými a to ich posúva ďalej, zatiaľ čo neúspešní ľudia ohovárajú druhých, čo nedáva zmysel a ostávajú stáť na mieste.

prst

3. Úspešní ľudia vždy prevezmú zodpovednosť zo svoje chyby a zlyhania, zatiaľ čo neúspešní ľudia vinia za to ostatných. 

Skutoční vodcovia a podnikatelia zažívajú dennodenne pády aj vzostupy. Je jedno, či je to počas ich súkromného života, alebo kariéry. Vždy prijímajú zodpovednosť za svoje zlyhania. Pretože obviňovanie druhých nič nevyrieši. Len robí z ľudí nepriateľov a vyvoláva zlú atmosféru.

podanie

4. Úspešný človek vidí za svojim úspechom iných ľudí, neúspešný sa snaží prisvojiť si zásluhy ostatných.

Úspešní ľudia a skutoční vodcovia sa delia o svoje úspechy s ostatnými.  Hovoria o svojej ceste za úspechom a snažia sa tak motivovať ostatných. Pretože len človek, ktorý pracuje tvrdo na sebe môže dosiahnuť dobré výsledky a byť nielen dobrý parťák v tíme, ale aj vynikajúci líder.

baseball

5. Úspešní ľudia chcú, aby aj ostatní boli úspešní, neúspešní ľudia tajne dúfajú vo vaše zlyhanie.

Ak pracujete v organizácií, nie je dôležitý úspech jednotlivca, ale úspech celej skupiny. A to je aj dôvod, prečo úspešní ľudia podporujú ostatných a želajú im úspech. Chcú, aby ich spolupracovníci pracovali na sebe, uspeli a tak sa posúvali ďalej vo svojej kariére.

book

6. Úspešní ľudia sa neustále vzdelávajú, neúspešní snívajú.

Jediný spôsob, ako sa posúvať ďalej v živote je pracovať na sebe a vzdelávať sa. To platí nielen v súkromnom živote,ale taktiež v pracovnom a kariérnom. Vďaka tomu je človek flexibilnejší, sčítanejší a o krok pred konkurenciou. Ak len snívate a nič zo sebou nerobíte, šanca na úspech vám môže ľahko ujsť.

7. Úspešní ľudia pomáhajú druhým, neúspešní myslia na seba.

Najlepšia otázka, akú môžete položiť úspešnému človeku nie je „ Ako mi môžeš pomôcť ?“, ale otázka „Ako ti môžem pomôcť? “. Samozrejme záleží potom na danej osobe, či túto ponuku prijme, alebo odmietne, ale ochota pomôcť sa vždy cení. Ľudia vás začnú vnímať inak, sú vám viac naklonení a pomôžu vám, keď to budete potrebovať.

jpg1

8. Úspešní ľudia sa veľa pýtajú, neúspešní ľudia sa boja neúspechu a výsmechu.

Odmietnutie a neúspech sú dve najčastejšie obavy, ktoré paralyzujú človeka. Luďom často bránia v tom, aby sa pýtali, žiadali a robili to, čo naozaj chcú. Ak nič nerobíme, myslíme si, že nemôžeme zlyhať. Opak je však pravdou. Keď sa nepýtame a nič nerobíme, zlyhávame.  Mnohým podnikateľom sa začalo dariť v biznise vďaka tomu, že začali byť otvorenejší k svojim zákazníkom a ich tržby vzrástli. Ak chcete byť teda úspešní, musíte prekonať strach, prestať byť negatívny a začať pozitívny a aktívny život.

jpg2

9. Úspešní ľudia sa vždy snažia lepšie pochopiť sami seba, neúspešní sa nestarajú o sebapoznanie. 

Podľa Kerpena je prvým dôležitým krokom pri dosahovaní výsledkov v osobnom  živote, ale aj kariérnom pochopenie a poznanie seba samého. Keď človek dobre pozná sám seba, môže sa začať učiť to, ako lepšie ovplyvňovať ostatných ľudí. Dôležité je pochopenie a poznanie toho, čo človeka ovplyvňuje, motivuje, čo mu zdvihne náladu a taktiež poznanie toho, ako najlepšie komunikovať s ostatnými. Ak máte záujem dozvedieť sa viac o sebe, Kerpen odporúča prečítať si knihu Awareness to Action/The Art of People,  ktorú napísal Mario Sikora.  Nájdete tam aj Enneagram, v ktorom sú ľudia rozdelení do deviatich  kategórií. Vrátane tých, ktorí sú aktívny, ale taktiež  pasívny a nezapájajú sa do ničoho.

jpg3

10. Úspešní ľudia počúvajú a nikdy neprestanú počúvať druhých, neúspešní ľudia zas príliš veľa rozprávajú.

Kerpen hovorí, že počúvanie je jedna z najpodceňovanejších a zároveň najdôležitejších zručností v biznise, na sociálnych médiách a celkovo v bežnom  živote. Je veľmi ťažké niekoho počúvať, keď je človek plný nápadov, nadšenia a jediné čo chce, je rozprávať o tom a podeliť sa s tým s ostatnými. Ale čím menej hovoríme, tým ľahšie presvedčíme ľudí. Tí začnú mať radi nielen nás, ale taktiež naše nápady. Ľudia majú radi, keď ich niekto počúva a môžu vyjadriť svoj názor. Toto je kľúčom k víťazstvu nielen v biznise, ale všeobecne vo všetkých medziľudských vzťahoch.

barak

11. Úspešní ľudia sú zraniteľní a transparentní, neúspešní sú tajnostkári a chránia sa pred ostatnými.

Už od malička človeka učia, že plač a emócie sú známkou slabosti. Kerpen hovorí, že na vlastnej koži zažil silu, ktorá je v človeku, ktorý je zraniteľný. Ako manažér výkonného tímu v spoločnosti Likeable Media urobil pokus. Požiadal všetkých zamestnancov, aby sa podelili s ostatnými o svoju najťažšiu skúsenosť v živote. Taktiež mali povedať to, čo im táto skúsenosť dala, čo sa z nej naučili. Niekoľko ľudí, vrátane Kerpena skončili svoje rozprávanie so slzami. Avšak pomohlo im to a ako skupinu ich to veľmi zomklo. Vplyvní ľudia a silné osobnosti dávajú najavo silné a úprimné emócie. Pretože emócie  a zraniteľnosť spájajú ľudí na oveľa hlbšej úrovni.

jpg4

12. Úspešní ľudia si udržiavajú pozitívny prístup, neúspešní sa príliš často pozerajú na všetko negatívne.

Podľa Kerpena je pozitívny postoj veľmi nákazlivý, najmä pokiaľ ide o vodcu. Na istej konferencii, ktorej sa zúčastnil, odporúčal jeden z rečníkov  zúčastneným ako si udržať pozitívny postoj. Napr. keď sa vás niekto opýta ako sa máte, namiesto slova „dobre“ použite slovo „fantasticky“.  Ľudí priťahujú pozitívny ľudia a keď budete pozitívny, ktokoľvek, kto sa bude s vami rozprávať, bude chcieť byť stále vo vašej prítomnosti, bez ohľadu na to, či sa cíti zle alebo dobre. S vami sa bude cítiť dobre.

 

13. Úspešní ľudia sú vďační a láskaví k ostatným, neúspešní ľudia myslia na seba.

Ak chcete niečo dosiahnuť vo svojim súkromnom, ale aj kariérnom živote, nesmiete zabúdať na to, že s ľuďmi treba zachádzať špeciálne a správan sa k nim milo. Nie je správne všetko získať nasilu a budovať si tak kariéru. Možno niekedy treba nechať tomu viac času. Kerpen hovorí z vlasnej skúsenosti o tom, ako po dôležitom obchodnom stretnutí s investorom, mu poslal ako poďakovanie bonsai.

Chcel sa mu tak odvďačiť za čas, ktorý mu venoval. Ešte predtým, ako bonsai dorazil k investorovi,  ten sa rozhodol neinvestovať do Kerpenovho podnikania. Akonáhle však bonsai dorazil, investor predstavil Kerpenovi iný druh investície, ktorá by mu mohla pomôcť v jeho biznise. Skončilo to samozrejme dobre a to len vďaka špeciálnemu a milému správaniu.

bonsai

Zdroj: businessinsider.com, zdroj fotografií: businessinsider.com, titulná fotografia: favim.com

Pridať komentár (0)