1500 čínskych robotníkov dokázalo položiť tri rady koľajníc za rekordný čas

  • O tom, že Číňania sú veľmi pracovití a usilovní netreba vôbec pochybovať
  • O ich usilovnosti si sa mohol dozvedieť mnohokrát z nadšených správ svetových médií
  • Najnovšie dokázali vybaviť novú železničnú stanicu troma radmi koľajníc v rekordne krátkom čase
stavba železnice
youtube.com
  • O tom, že Číňania sú veľmi pracovití a usilovní netreba vôbec pochybovať
  • O ich usilovnosti si sa mohol dozvedieť mnohokrát z nadšených správ svetových médií
  • Najnovšie dokázali vybaviť novú železničnú stanicu troma radmi koľajníc v rekordne krátkom čase

Číňania dokážu svojou usilovnosťou, rýchlosťou a efektivitou práce neustále prekvapovať svet. Mnohé krajiny sa im snažili aspoň priblížiť, ale všetka námaha vyšla nazmar. A tak neostáva nič iné, ako aj ďalej tíško závidieť. Rekordne rýchlo dokážu vybudovať nielen cesty a železnice, ale aj budovy. Pre príklad – v rekordne krátkom čase dokázali v roku 2016 vybudovať 57 poschodový mrakodrap. Trvalo im to iba 19 pracovných dní. Stavba aj napriek hlasom kritikov zatiaľ stojí, a tak sa pravdepodobne podarilo zachovať určité kvalitatívne štandardy.

Extrémne rýchlo sa podarilo postaviť náhradu za starý most v Pekingu. Trvalo to v presne 43 hodín. Z toho niekoľko hodín robotníkom trvalo rozobratie starej konštrukcie. Následne pomocou ťažkých mechanizmov priviezli hotový most a vložili na miesto starého. Prebehli úpravy povrchu a nový most bol pripravený na používanie.

Tajomstvo rýchlosti sa skrýva v príprave

Ako to robia? Stavby v Číne sú robené na princípe skladačky. V prvom prípade výstavby mrakodrapu bolo 90 % všetkých dielov tzv. modulov zmontovaných už vopred. Tie sa dopravili na stavbu, kde sa všetko poskladalo do jedného celku, podobne ako puzzle. Kvalitatívne štandardy sú pritom porovnateľné so stavbami západného sveta.

Okrem toho sa čínske stavebníctvo masívne spolieha na ľudskú pracovnú silu. Ak skombinuješ masu ľudí so špičkovými stavebnými strojmi a predpripravenými dielcami skladačky, tak je úspech zaručený. Presne tento postup bol použitý aj v poslednom stavebnom rekorde, kedy sa podarilo vybudovať kompletnú koľajovú infraštruktúru chystanej vlakovej stanice v provincii Fujian na juhu Číny v priebehu deviatich hodín.

Nočného záťahu sa zúčastnilo 1500 odhodlaných robotníkov a 23 bagrov. Robotníci boli následne rozdelení na 7 skupín, ktoré pracovali samostatne na odlišných úlohách. Práve vďaka tomuto prepracovanému plánu šlo všetko ako po masle. Tri rady koľajníc novej železničnej stanice Nanlong boli napojené na tri významné železničné trate: Ganlong, Ganruilong a Zhanglong.

Okrem prepojenia koľajníc sa podarilo v limite vybudovať aj svetelné signalizačné zariadenia a systémy na monitorovanie železničnej dopravy. Práca však ešte nie je na konci. Momentálne sa pilne pracuje na 246 kilometrov dlhej železničnej trati Nanlong, ktorá by mala byť dokončená koncom roka 2018. Trať bude určená na premávku vlakov s maximálnou rýchlosťou 200 km/h.

zdroj: dailymail.co.uk , businessinsider.com , zerohedge.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech