1FaceWatch: Keď sú hodinky viac ako len módny doplnok

  • 1FaceWatch, nie sú len také obyčajné hodinky. Za týmito hodinkami sa skrýva príbeh plný pomoci a jedna konkrétna tvár, ktorej osud iných ľudí nie cudzí. Túto tvár uvidíte pri každom pohľade na ciferník hodiniek.
image_1441112145.jpeg
  • 1FaceWatch, nie sú len také obyčajné hodinky. Za týmito hodinkami sa skrýva príbeh plný pomoci a jedna konkrétna tvár, ktorej osud iných ľudí nie cudzí. Túto tvár uvidíte pri každom pohľade na ciferník hodiniek.

 

Piatok, sviatok, ráno, večer, kedykoľvek prídete do nákupného centra, je plné nakupujúcich ľudí? Ľudia ovešaní značkami všade, kde sa pozriete a aj napriek tomu počujete len samé frflanie, ako sa majú zle? Napadlo Vám niekedy, že niekde vo svete sa má niekto horšie ako Vy? Pijete Coca-Colu? Dieťa v rozvojovej krajine nemá prístup ani len k čistej vode. Na obed si dávate meníčko za 5 eur a sťažujete sa na rozvarené zemiaky? Niekde na svete musí človek vyžiť z menej ako 2,5 dolárov na deň. Koľkí nosíte značkové hodinky? Tak prečo komerčnú značku nevymeniť za jedinú značku, ktorá má v dnešnom svete zmysel – pomoc?

 

1FaceWatch začal svoju púť pomoci vo firme Mirza Minds v americkom Chicagu. Kreatívny riaditeľ Fam Mirza si silno uvedomoval, aký veľký rozdiel je medzi vyspelými krajinami a rozvojovými a rozhodol sa nájsť spôsob ako prekonať problémy, ktoré trápia svet a zotrieť alebo aspoň zmierniť rozdiely medzi krajinami. Fam nechcel prísť len s klasickým produktom. Hodinkami 1FaceWatch chce dať veci a ľudí do pohybu, zmobilizovať ich k pomoci. V roku 2012 mal projekt 1FaceWatch spustenú kampaň aj na Idiegogo s cieľom 25 000 USD. Nakoniec sa im podarilo získať až 357 103 USD.

 

 

Teraz 1FaceWatch prichádzajú aj na Slovensko a tiež do Českej republiky. „Prvý rok našej existencie sme podporovali len zahraničné charitatívne organizácie, ktoré podporuje hlavný americký 1FaceWatch, ale samozrejme našim cieľom bolo aby podpora ostala doma, tak sme po namáhavej práci od 15.2.2015 spustili podporu len pre domáce charitatívne organizácie ako Unicef Slovensko, Liga proti rakovine, Sloboda zvierat, Magna Deti v núdzi, Nadácia ekopolis,“ hovorí Henrich Gajdošech, CEO 1FaceWatch pre Slovensko a Česko.

 

Podstatou projektu 1FaceWatch je využiť bežný módny doplnok, hodinky, na podporu tých, ktorí to potrebujú. Hodinky sú dostupné v rôznych farbách, pričom každá predstavuje jeden zásadný svetový problém. 1FaceWatch spolupracujú s organizáciami, ktoré sa dlhodobo venujú globálnym problémom, a pri každej farbe hodiniek majú na svojej web stránke uvedené presne, na čo a cez ktorú organizáciu poputuje výťažok z ich predaja.

 

 

Vedeli ste, že 1 zo 7 ľudí trpí hladom, a že 1 zo 4 detí, teda až 21 000 detí z celého sveta každý deň zomiera na chudobu? Hodinky bielej farby predstavujú hlad. Kúpou jedných bielych hodiniek zabezpečíte špeciálnu terapeutickú stravu pre 4 podvyživené deti prostredníctvom Unicef Slovensko.

 

Viete ako sa využíva pitná voda na Slovensku? Sprchujeme sa ňou, polievame záhrady, či dokonca splachujeme záchody. Predstavte si, že niekde vo svete až 884 miliónov ľudí nemá prístup k čistej vode, ktorou my tak plytváme. Žlté hodinky s bielym náramkom 1FaceWatch sa zameriavajú práve na problém s vodou.

 

V rozvojových krajinách je okrem vody veľký problém aj AIDS, čo vyplýva aj z nízkej gramotnosti a informovanosti o tejto chorobe a spôsoboch jej prenosu. Jedny červené hodinky zabezpečia HIV test pre 4 ľudí, a to najmä v krajinách Kongo a Južný Sudán, kde pracuje organizácia Magna.

 

 

Vo 1FaceWatch si uvedomujú, že budúcnosť ľudstva spočíva najmä vo vzdelaných ľuďoch a preto peniaze z predaja žltých hodiniek zabezpečia školské pomôcky pre žiakov, ktorí to potrebujú.

 

Ružové hodinky podporujú včasnú diagnostiku rakoviny prsníka a čierne hodinky pomáhajú pacientom a ich rodinám, ktoré trpia rakovinou. Oranžový ciferník s bielym náramkom sa zameriavajú na obete živelných katastrof. Na zvieratká a najmä na tie s nešťastným osudom myslí Sloboda zvierat a oranžové hodinky. Na to aby sme aj v budúcnosti mali kde žiť a čo dýchať, myslia modré hodinky Životné prostredie.

 

Špeciálne Touchscreen hodinky, nemajú ani jedno tlačidlo a podporujú všetky spomenuté problémy a charity, ktoré sa im venujú. Touchscreen, ako jediné z ponuky, sú v dotykovej verzii a ako nemajú ani jedno tlačidlo. Čas sa zobrazí po dotknutí tváre hodiniek, teda tej Vašej.

 

 

Povrch ciferníka všetkých hodiniek je špeciálne upravený a pôsobí ako zrkadlo, takže pri každom pohľade na ne uvidíte tvár, ktorá pomohla. Hodinky majú moderný tvar a zrkadielko vždy po ruke, či na ruke, nikdy nie je na škodu. A čo je hlavné, dobrý pocit z pomoci Vás bude hriať nie len na ruke, ale hlavne na srdci.

 

„Projekt 1FaceWatch podporilo už niekoľko známych osobností, napríklad Ego, Twiinsky, Monika Bagárová, Tina, Separ, Soňa Skoncová, Igor Kmeťo, Barbora Franeková, Zuzana Plačková, Patrícia Vittek, Mária Čírová, Miroslav Stoch. V zahraničí ich nosí napríklad Justin Bieber a mnoho ďaľších.“

 

Tak prečo si nekúpiť tieto hodinky, namiesto klasických, a pomôcť tak niekomu kto to potrebuje?

 

 

Zdroj: 1facewatch.sk, Facebook 1FaceWatch EU

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá