3 osvedčené tipy, ktoré pomôžu poraziť tvoje zlozvyky

  • Naprogramuj si svoju myseľ tak, aby si dokázal poraziť svoje negatívne návyky
  • Cesta k zbaveniu sa zlých návykov začína v tvojej hlave
  • Vyskúšaj 3 osvedčené tipy, ktoré ťa nakopnú a presvedčia o tom, že nič nie je nemožné
brooke-lark-176366
unsplash.com
  • Naprogramuj si svoju myseľ tak, aby si dokázal poraziť svoje negatívne návyky
  • Cesta k zbaveniu sa zlých návykov začína v tvojej hlave
  • Vyskúšaj 3 osvedčené tipy, ktoré ťa nakopnú a presvedčia o tom, že nič nie je nemožné

Každý z nás občas bojuje s návykmi, ktoré neprospievajú zdraviu alebo celkovej pohode. Kto by sa snažil tvrdiť, že tomu tak nie je, s najväčšou pravdepodobnosťou by mohol byť označený za klamára. Vzťah človeka k jeho zlým návykom je často ovládaný akousi zmesou lásky a nenávisti.

Znamená to, že na jednej strane si síce uvedomuješ, že robíš niečo nesprávne a chcel by si to zmeniť, ale na druhej strane ti to tak vyhovuje a máš za to, že by si musel vyvinúť veľké úsilie, aby sa niečo zmenilo. A napokon mávneš rukou a povieš si, že tá zmena v konečnom dôsledku ani nie je potrebná.

Je pochopiteľné, že zlé návyky sa už stihli stať súčasťou akejsi rutiny, ktorú zažívaš každý deň. Potenciálne negatívne vplyvy nie sú možno pre teba natoľko devastujúce, že by si so svojim návykom „sekol“ zo dňa na deň. Veď prečo aj. Zlé návyky sú považované za niečo, čo v skutočnosti pomáha ľudom cítiť sa dobre. Hlavne ak vezmeme do úvahy dnešný svet plný stresových situácií.

Ak si však presvedčený o tom, že svoje zlé návyky chceš poraziť, potom ti neostáva nič iné, len začať zmýšľať úplne iným spôsobom a vyššie uvedené skutočnosti nebrať do úvahy. Je to síce náročné, ale nie nemožné.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: unsplash.com / Ross Findon

Tu sú 3 osvedčené kroky, ktoré ti v tom pomôžu:

1. Zabudni na ústupky a výhovorky

Ak sa raz rozhodneš, že svoj zlý návyk vymažeš zo svojho života, dbaj na to, aby si tento svoj záväzok dodržal. A to za každých okolností, teda aj vtedy, ak ťa prepadne „chuť“ znova ho obnoviť a praktizovať. Zodpovednosť za zmenu, pre ktorú si sa rozhodol, znamená, že tu nie je priestor pre žiadne ospravedlnenie, ani výhovorky, prečo sa niečo nedá. Rovnako nie sú prípustné ani žiadne ústupky. Ak totiž urobíš čo i len jednu výnimku, hrozí, že svojmu zlému návyku opäť naplno prepadneš.

2. Rob si poznámky

Pravidelne si zapisuj svoj pokrok v tom, ako sa ti darí napredovať v plnení svojho záväzku. Ak by si si totiž svoje kroky nezapisoval, mohlo by sa stať, že o nich stratíš prehľad. Tieto tvoje zápisky môžu poslúžiť aj ako schopná motivácia. Zaznamenávanie tvojho správania môže tiež odhaliť určité vzory správania, ktoré sú spojené s prípadnými okamihmi tvojej slabosti. Ak sa ti ich podarí identifikovať, máš väčšiu šancu, že sa ti ich podarí odstrániť.

3. Zaveď si prísny systém odmeňovania a trestov

Nech to znie akokoľvek detinsky, pokiaľ svoj záväzok skutočne dodržiavaš, odmeň sa za to. Nemusí ísť o žiadnu nákladnú odmenu, postačí, ak ide o niečo, čo je pre teba cenné. Naopak, urči si aj to, aký bude mať dôsledok, pokiaľ svoj záväzok porušíš. Úplne postačí, ak to bude niečo, v dôsledku čoho si nabudúce dvakrát rozmyslíš, či ti to za to porušenie naozaj stojí. Tento systém ti môže pomôcť eliminovať tvoje zlé návyky a podporiť tie dobré.

Zdroj: lifehack.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech