6 šikovných rád, vďaka ktorým toho stihneš urobiť v práci viac ako tvoj kolega

  • Deň každého človeka má rovnakých 24 hodín
  • Predsa len sa však zdá, že niektorí ľudia toho zvládnu viac
  • S týmito radami sa bude dariť aj tebe
Pixabay.com
zdroj: Pixabay.com
  • Deň každého človeka má rovnakých 24 hodín
  • Predsa len sa však zdá, že niektorí ľudia toho zvládnu viac
  • S týmito radami sa bude dariť aj tebe

Do práce sa svedomito pripravuješ, drieš tvrdo a z nadčasov by ti vyšla dvojtýždňová dovolenka? Zrejme ti chýba pár tipov, ktoré sú jednoduché, ale pritom veľmi efektívne.

zdroj: unsplash.com

Základom je komunikácia

Máš v práci kolegu, o ktorom si myslíš, že má ako firemný benefit stroj času a teleport? Z práce odchádza načas a úlohy má večne hotové ešte pred deadlinom? Ak stíha väčší objem práce, zrejme mu nechýba pracovná inteligencia, ktorá je často dôležitejšia než samotné pracovné nasadenie.

Prehltni hrdosť a požiadaj ho o radu. Popros ho, nech si s tebou prejde pracovný rozvrh a pomôže ti vychytať chyby. Ak si zamestnaný v klasickej firme, nemala by to byť z jeho strany láskavosť, ale samozrejmosť.

Nastav si budík a pripomienky na všetko, čo ťa čaká

Ak sa budeš riadiť podľa budíka alebo pripomienky, je málo pravdepodobné, že budeš meškať. Vďaka týmto vymoženostiam modernej techniky nezabudneš na žiadnú úlohu, poradu či dôležité stretnutie.

pixabay.com
zdroj: pixabay.com

Všetko si daj do kalendára

Ak máš veľa pracovných povinností, bez plánovania ich v hlave neudržíš. Na začiatku sa ti detailné plánovanie bude zdať otravné, ale za krátko uvidíš, že táto činnosť nadobudne podobu príjemnej upokojúcej rutiny a na deň v práci ťa pripraví lepšie než ranná káva.

Pri plánovaní pracovných telefonátov používaj napríklad Google kalendár. Zaistíš tak, že ani jedna z osôb, ktorej sa telefonát týka, naň nezabudne. Zároveň získaš kompletný prehľad o pracovných aktivitách a konkrétnu predstavu o objeme vykonanej práce. Budeš presne vedieť, koľko ti ktorý úkon zaberie času.

Podľa magazínu Psychlogy Today je takáto forma rutiny dôležitá pre naše mentálne zdravie. Repetitívnosť úkonov nás upokojuje a do nášho života vnáša pocit stability.

To potvrdila aj psychologická štúdia, ktorá efekt rutiny skúmala 91 105 modeloch. Vychádzala z toho, že základným predpokladom zdravej prospertity je rutina vedúca k pravidelnému spánku. V štúdii sa uvádza, že u jedinci, ktorí nemali pevne naplánovaný denný režim, spali horšie, čo sa negatívne odrazilo na ich psychike. Výsledky tejto štúdie publikoval aj portál CNN.

Venuj sa vždy len jednej veci

Skákanie medzi úlohami je najbežnejšia vec, ktorá zabíja pracovnú produktivitu. Vždy sa venuj len jednej veci, ale rob ju naplno. Ak máš problémy so sústredením sa, naplánuj si pripomienky aj na prestávky. Ak pracuješ v kreatívnom odvetví, mal by si mať kratučkú pauzu každých 20 minút. Ak má náplň tvojej práce skôr organizačnú podobu, daj si dlhšiu prestávku každú hodinu.

pixabay.com
zdroj: pixabay.com

Nauč sa prácu delegovať

Neznamená to, že budeš svoje povinnosti hádzať na podriadených. Delegovanie práce je nevyhnutnosť, ktorá zlepšuje efektivitu. Podľa magazínu Potential.com je delegovanie dôležité nielen pre tvoj pracovný výkon, ale ovplyvňuje aj rozvoj tvojich podriadených.

Benefituješ z toho aj ty sám, pretože takýmto spôsobom jednoduchšie buduješ svoje vedúce schopnosti a učíš sa ľudí okolo seba lepšie spoznať. Svoj tím spoznáš tak natoľko, že budeš vedieť, aké výkony sú ktorej osobe najbližšie. Tým pádom nedáš „recalling“ introvertovi, ktorého tým zbytočne zaťažíš a vystresuješ.

zdroj: unsplash.com

Buď si vedomý svojich plusov aj mínusov

Nikto nie je všestranný a dokonalý a rovnako neexistuje človek, ktorý by nerobil chyby. Dôležité nie je či si chybu urobil, ale to, či sa z nej dokážeš poučiť. Ak vieš, že k zvýšenej chybovosti u teba dochádza pod stresom, alebo keď si vyčerpaný, prestaň pracovať v rizikovej situácii. Radšej si oddýchni, alebo sa choď prejsť. Sedieť nad zadaním, ktoré budeš musieť následne prerábať, pretože si bol vyčerpaný, nemá zmysel.

Uvedom si svoje slabé stránky a začni na nich cieľene pracovať. Je dôležité, aby si poznal svoju osobnosť a návyky. Tvoj štýl, ktorý sa netýka módy, ale toho ako pracuješ a kto si, je kombináciou tvojich schopností, zvykov a predpokladov.

Ak zrazu prichádzaš v práci do kontaktu s novými témami, začni si ich študovať. Ak ti nejdú prezentácie, popros priateľov a skúšaj si to v kruhu ľudí, ktorým dôveruješ. Hoci sa to nezdá, všetko je len o tréningu a odvahe opustiť komfortnú zónu – a to napriek tomu, že to znie ako veľké klišé.

Zdroje: Inc.com, Zenkit.com, Psychology Today, Thelancet, Medium, Potential, CNN

Najnovšie video