7 jedál, ktoré ťa správne nakopnú pred dôležitým stretnutím

Michal Sorkovský / 9. marca 2015 / Business

Správna strava v deň dôležitého stretnutia dokáže zázraky. Nechceš sa predsa cítiť zle, byť roztrasený a nesebavedomý. Je preto nesmierne dôležité, aby si pred akýmkoľvek stretnutím zvolil tú správnu stravu, vďaka ktorej sa budeš cítiť fresh a v pohode.

 

Každý veľký deň v biznise si vyžaduje prípravu. Ak ťa čaká dôležité stretnutie, nepochybne sa zameriaš na to, aby si bol stopercentne pripravený. Určite si nachystáš nejaké body, ktoré chceš na stretnutí rozoberať. Spravíš všetko tak, aby si zo stretnutia vyťažil maximum. A predsa pár minút pred schôdzkou cítiš, že niečo nie je v poriadku. Čím to môže byť? 

Ak si ráno zjedol iba nejaký narýchlo zbúchaný sendvič, lebo si viac nestíhal, môže ti to pokaziť celý výborne naplánovaný deň. Môžeš sa potom počas dňa cítiť vyčerpaný a nebudeš schopný takého výkonu, aký by si zo seba potreboval dostať. A navyše to, že budeš nesústredený môže znamenať, že stretnutie, napríklad s tvojim tímom, nevyužiješ efektívne a tvoj biznis sa neposunie ďalej tak, ako by si chcel. Namiesto obvyklých raňajok skús ráno jesť jedlá s vysokou nutričnou hodnotou, ktoré ti pomôžu byť sústredeným, pokojným a správne ťa nakopnú pred dôležitým dňom.

Vyskúšaj pred najbližším dôležitým stretnutím nejaké z nasledovných jedál a sám uvidíš, že sa budeš cítiť lepšie.

 

Kešu oriešky 

Kešu oriešky sú dôležitým zdrojom aminokyseliny L- tryptofánu, ktorá je nevyhnutná pre zdravú produkciu serotonínu.  Kešu orechy sú teda ideálne na to, aby si bol počas dôležitého dňa v kľude a dokázal udržať veci pod kontrolou. Skús najbližšie zjesť za hrsť týchto orieškov aspoň pol hodinu pred dôležitým stretnutím.    

 

 

Losos

Omega-3 mastné kyseliny pomôžu tvojej koncentrácií. Grilovaný losos je teda ideálnym obedom pred poobedňajšou schôdzkou. Budeš sa vďaka nemu cítiť fresh a budeš schopný dobre sa sústrediť.

 

Vajíčka (aj so žĺtkami!)

Žĺtok vajíčka obsahuje lecitín, ktorý podporí tvorbu acetylcholínu a ten pomôže tvojej koncentrácií, ale aj podporí pamäť a tak nezabudneš počas stretnutia prebrať nič, čo si chcel.  Radšej sa ale vyhni praženici, aby nedošlo k oxidácií a následnému poklesu dôležitých živín, ktoré žĺtok obsahuje.

 

Avokádo 

Mononenasýtené mastné kyseliny v avokáde pomôžu krvnému obehu a nakopnú aj tvoj mozog. Avokádo je výborné, ak si pred stretnutím v strese a cítiš sa nesvoj. Daj si ho na raňajky s vajíčkami či na obed v šaláte a budeš sa cítiť pokojnejší.   

     

 

Čučoriedky 

Čučoriedky sú nutričná bomba, ktorá obsahuje antioxidanty napomáhajúce mozgu . Budeš sa vďaka nim cítiť energickejšie a vo väčšej pohode pred dlhým stretnutím. Určite teda nezabudni zjesť zopár čučoriedok a skombinuj ich s hrsťou kešu orieškov.

 

Tmavá čokoláda a mandľové maslo

Čokoláda je skvelým zdrojom antioxidantov a tiež obsahuje kofeín, ktorý ťa nakopne. Mandľové maslo obsahuje kvalitné tuky, ktoré upokoja nervózny mozog. Kombinácia s čokoládou ti ponúkne pokojnú myseľ a spraví ťa vnímavejším. 

 

 

Green drink

Tieto drinky sa stávajú stále populárnejšími, keďže majú kávový efekt, ale sú o mnoho zdravšie. Kombinácia ovocia a zeleniny v drinku obsahuje množstvo antioxidantov, vitamínov a minerálov, ktoré podporia a pomôžu optimálnemu fungovaniu tvojho mozgu. Okrem toho ťa takýto nápoj uvoľní a zbaví stresu pred dôležitým stretnutím. 

 

zdroj: businessinsider.com
 

Pridať komentár (0)