7 vecí, ktoré by si nemal robiť ihneď po prebudení

Henrieta Balázsová / 11. apríla 2017 / Lifehacking

zdroj: pexels.com

To, ako a čím začneš deň je veľmi dôležité. Ráno totiž zvyčajne udáva tón pre celý zvyšok tvojho dňa. Pokiaľ ho začneš bez energie a neproduktívne, je vysoko pravdepodobné, že v rovnakom duchu sa ponesie celý tvoj deň. Prečítaj si preto, ktorých 7 vecí by si ihneď po prebudení robiť nikdy nemal.

#1: Zazvonenie budíka považuj za definitívne, neodkladaj ho

Odborníci zaoberajúci sa zdravým spánkom upozorňujú na to, že odkladanie budíka je jednou z najhorších vecí, ktorú môžeme ráno spraviť. Samozrejme, je lákavé neustále ho posúvať o ďalších 5 minút, no tvoje telo sa tak „zacyklí“ v stave, kedy ani nespí, no ani nie je prebudené. Čím dlhšie v tomto stave zotrváš, o to väčšia únava ťa bude po celý deň prenasledovať.

#2: Nezostávaj nehybne v posteli

Keď sa po zazvonení budíka schúliš do klbka a ešte viac sa schováš pod vyhriatu perinu, vstávať sa ti bude pravdepodobne veľmi ťažko. To najlepšie, čo môžeš urobiť, je ešte v posteli sa poriadne ponaťahovať. Najnovšie štúdie dokonca dokazujú, že ak to urobíš, po celý deň sa budeš cítiť menej ospalý a menej vystresovaný. Za pokus to teda stojí, nie?

#3: Nekontroluj si svoj mobil, kým si v posteli

Mohol by si sa rozrušiť ešte skôr, než poriadne otvoríš oči. Ak bude nervozita alebo úzkosť tou prvou emóciou, ktorú ráno pocítiš, tvoj deň by pravdepodobne za veľa nestál. Poriadne sa ponaťahuj a venuj sa svojim ranným „rituálom“, až potom vezmi do rúk svoj smartfón.

Zdroj: tumblr.com

#4: Usteľ si pred odchodom z domu posteľ

Aj keď ti to možno nedáva zmysel, no dokázalo sa, že ľudia, ktorí si ráno pred odchodom z domu ustlali posteľ, sú po celý deň viac produktívni ako tí, ktorí to nespravili. Za pokus predsa nič nedáš.

#5: Vyhýbaj sa káve

Aj keď mnohí z nás si ráno bez vône kávy nedokážu predstaviť, jej pitie sa ihneď po prebudení neodporúča. Medzi ôsmou a deviatou hodinou ráno totiž naše telo produkuje zvýšené množstvo kortizolu. Káva by však túto produkciu výrazne znížila a dôsledkom by bol pokles tvojej energie.

#6: „Nezatemni“ si spálňu

Naše vnútorné biologické hodiny sú veľmi citlivé na tmu a na svetlo. Ak máš stiahnuté rolety alebo zatiahnuté závesy, ranné svetlo sa do tvojej postele nedostane a tvoje telo si tak bude myslieť, že by ešte malo spať. Vpusti preto do svojej izby ranné lúče slnka, vstávanie sa tak pre teba stane oveľa jednoduchším. Ak vstávaš za tmy, zažni si aspoň nejaké slabé svetlo.

#7: Nezanedbaj prípravu

Dnes je už dokázané, že naša schopnosť rozhodovať sa je denne limitovaná. Ľahko sa preto môže stať, že si ju „prečerpáš“ už ráno pri premýšľaní, čo si dáš na raňajky, čo si oblečieš, čo si so sebou vezmeš do práce a podobne. Všetko si preto priprav ešte pred spaním a zobuď sa s príjemným pocitom, že všetko máš na tento deň už prichystané.

Zdroj: brightside.me

Pridať komentár (0)