7 vecí, ktoré ti každý deň bránia byť produktívnym

  • Ak chceš byť naozaj produktívny, týchto 7 vecí musíš prestať robiť.
HipsterWorkingAtHomeOnComputerAndTablet-850×400
  • Ak chceš byť naozaj produktívny, týchto 7 vecí musíš prestať robiť.

Pracovať viac a tvrdšie nie je tá najsprávnejšia cesta k úspechu. Niekedy pracovať menej znamená dosiahnuť lepší výsledok.

3020731-slide-s-19-dashlane-office-new-york

foto: spark.ru

Predstav si malého podnikateľa, ktorý pracuje skoro non-stop. Avšak to, že pracuje viac mu nijak zvlášť nepomôže v súperení s jeho multi-miliónovým konkurentom. Čas je obmedzená komodita. Človek môže pracovať 24 hodín 7 dní v týždni (najväčší možný čas, ktorý môže človek pracovať, nech je to ktokoľvek ) Jeho konkurent vždy môže minúť viac peňazí na projekt rovnakého rozmeru, môže naň nasadiť viac  ľudí. Tak ako je možné, že malé startupy dosiahli také veci, ktoré veľké spoločnosti nedokázali? Facebook kúpil Instagram, spoločnosť s 13 zamestnancami, za miliardu dolárov. Časť ich úspechu leží v šťastí – zvyšok je v efektivite.

Kľúčom k úspechu nie je pracovať tvrdo, ale múdro

Je značný rozdiel medzi tým byť zaneprázdnený a byť produktívny. Byť produktívny nie je až tak o manažmente času ako o manažmente energie. Musíme sa naučiť ako toho urobiť čo najviac a minúť pri tom čo najmenej energie. Preto si prečítaj o 7 veciach, ktoré treba prestať robiť aby si boli produktívnejší.

Bean Bag

foto: reportajelive.com

1. Prestaň robiť nadčas

Už si sa niekedy zamyslel nad tým, odkiaľ prišiel 40 hodinový pracovný týždeň?  V roku 1926 vykonal Henry Ford niekoľko experimentov a prišiel na zaujímavé zistenia: Keď skrátiš pracovný čas z 10 na 8 hodín a skrátiš pracovný týždeň z 6 na 5 dní, produktivita vzrastie.

Čím viac pracuješ, tým bude tvoja produktivita menšia a efektivita ako z krátkodobého tak aj z dlhodobého hľadiska. V jednom výskume sa dokázalo, že obetovaním 1 hodiny spánku po dobu 1 týždňa spôsobí kognitívnu degradáciu, ako keby si nafúkal 0,1 z alkoholu.

2. Nehovor „áno“ príliš často

Podľa Paretovho pravidla 20% úsilia vyprodukuje 80% výsledkov. Horšie však je, že na tých zvyšných 20% výsledkov potrebuješ 80% úsilia. Namiesto pracovania na silu by sme sa mali sústrediť na tú časť úsilia, ktorá vyprodukuje tých 80% a ostatné jednoducho odložiť. Budeš tak mať viac času na to, aby si sa sústredili na dôležité veci. Snaž sa prestať hovoriť „áno“ na veci, ktoré prinesú minimálny, ak vôbec nejaký úžitok.

„Rozdiel medzi úspešnými ľuďmi a veľmi úspešnými ľuďmi je v tom, že veľmi úspešní ľudia hovoria NIE takmer na všetko“ – Warren Buffet

Väčšina z nás hovorí „áno“ častejšie, ako by sme mali, pretože je to jednoduchšie ako povedať „nie“. Nikto nechce byť za toho zlého.   

V roku 2012 vyšla štúdia, ktorej sa zúčastnilo 120 v dvoch skupinách. Jedna bola vedená k tomu aby hovorili „Ja nemôžem“ (I can’t), zatiaľ čo druhá bola vedená k „Nie“ (I don’t). Výsledky boli naozaj zaujímavé:

Študenti, ktorí si hovorili „Nemôžem zjesť X“, zjedli čokoládovú tyčinku v 61% prípadov. Skupina, ktorá si hovorila „Nezjem X“ zjedla tú istú tyčinku v 36% prípadov. Táto jednoduchá zmena v terminológií značne zlepšila šance na úspech.

CHICAGO, IL - JUNE 11: U.S. Marine Corps veteran Ricardo Aguilar (L) gets help with his resume from Google employee Mark Oakey on June 11, 2013 in Chicago, Illinois. The two were participating in Google's "Help a Hero Get Hired" career coaching program taking place at Google's Chicago office. The program evolved from a partnership between Google and Student Veterans of America. (Photo by Scott Olson/Getty Images)

foto: talender.co

3. Prestaň robiť všetko sám a nechaj ostatných, aby ti pomohli

V istom bode mojej kariéry som riadil veľmi veľkú komunitu a už som to nevedel zládať. Snažil som sa robiť všetko sám. Na moje prekvapenie robili ľudia z komunity lepšiu prácu, akú som dokázal odviesť ja. Naučil som sa silu komunity.

Spotrebitelia vedia, čo chcú a ako to chcú lepšie, než akýkoľvek marketér. Vedel si, že user-generated videá ľudia pozerajú 10x viac ako brand-generated videá na YouTube? Ak to urobia za teba oni, je to jednoducho lepšie.

Často ti môže niekto pomôcť už len tým, že je pri tebe.

4. Prestaň byť perfekcionistom

Vo výskume Simona Sherryho sa zistilo, že je skutočne reálny vzťah medzi perfekcionizmom a produktivitou. A nie je pozitívny.

Tu je niekoľko problémov s perfekcionizmom:

  • Na zadanej úlohe strávia oveľa viac času
  • Prokrastinujú a čakajú na perfektný moment. V podnikaní, ak príde ten perfektný moment, je už neskoro.
  • Prehliadnu big picture pretože sa veľmi sústredia na maličkosti.

Marketéri často čakajú na ideálny moment. Týmto spôsobom ho väčšinou aj tak premeškajú.

Perfektný moment je TERAZ.

Innovation-Warehouse-Startup-Office-Space.jpg

foto: spark.ru

5. Prestaň robiť opakujúce sa úlohy a začni ich automatizovať

Podľa výskumu Tethys Solutions, bolo 5 ľudí vystavených opakovanému typu práce v množstve 3%, 20%, 25%, 30% a 70% a vďaka automatizácii boli schopní znížiť to na 3%, 10%, 15%, 15%, a 10% a to len po 2 mesiacoch zlepšovania produktivity.

Ľudia často zabúdajú na to, že čas sú peniaze. Väčšinou robia veci manuálne, pretože je to ľahké nevyžaduje si to žiaden „výskum“ nových možností. Je zvládnuteľné nahodiť 30 obrázkov na Instagram pre tvoju user-generated kampaň. Ale ak by to malo byť 30000 fotografií a videí z 5 rozdielnych platforiem, budeš potrebovať dobrý manažment tool.

Ak aj tak nedokážeš nájsť riešenie na automatizáciu, nájdi si experta, ktorý ti pomôže. Maj na pamäti, že musíš utratiť čas na to, aby si zarobil peniaze a ten čas je vzácna komodita.

6. Prestaň hádať a začni svoje rozhodnutia voliť na základe dát

Ak vieš optimalizovať webstránku pre vyhľadávače, vieš optimalizovať aj svoj život pre dosiahnutie maximálneho potenciálu.

Existuje mnoho výskumov poskytujúcich odpovede z rôznych oblastí. Vedel si napríklad, že väčšina ľudí je najľahšie vyrušiteľná od obeda do 4tej? Táto random štatistika pochádza od Roberta Matchocka z Pennsylvanskej Univerzity. Aj keď nedokážeš nájsť potrebné údaje, vždy vieš využiť jednoduchý split test a zistiť, čo funguje.

Stále sa sám seba pýtaj, ako by som mohol merať a optimalizovať všetko, čo robím.

20150423132200-writing-graphic-pen-diary-man-calendar-time-management

foto: collegehacks101.com

7.  Prestaň pracovať a nechaj si čas aj na nič nerobenie

Väčšina ľudí si neuvedomuje, že sa neustále zatvárame do krabice, v ktorej sme vždy na niečo príliš sústredení. Je dôležité nechať z času na čas prácu bokom a užiť si čas len tak pre seba. Podľa článku v Boston Globe „The power of lonely“, takto strávený čas je dobrý pre mozog a dušu.

Jedná práve prebiehajúca štúdia na Harvarde naznačuje, že ľudia si vytvárajú presnejšie a dlhšie trvajúce spomienky ak vedia, že niečo zažívajú sami. Ďalšia zasa dokázala, že istá dávka samoty pomáha ľuďom v schopnosti empatie voči iným.

Je dôležité nechať si čas na zhodnotenie. Často nájdeme aj riešenia vtedy, keď ich vôbec nehľadáme.

office-bean-bags

foto: quickwhatis.com

Nestaneme sa produktívnejšími cez noc. Ako všetko v živote si aj toto vyžaduje dávku úsilia. Zmena nenastane, ak si len tak sadnete a budete na ňu čakať. Je pre nás dôležité, aby sme lepšie spoznali našu myseľ a telo a optimalizovali našu energiu pre úspešnejší a šťastnejší život.

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: flipboard.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá