9 kníh o biznise, ktoré zvládneš prečítať za jedno poobedie

  • Nie je žiadnym tajomstvom, že čítanie ťa môže posunúť vpred a väčšina úspešných ľudí miluje čítanie.
book (1)
  • Nie je žiadnym tajomstvom, že čítanie ťa môže posunúť vpred a väčšina úspešných ľudí miluje čítanie.

Väčšina ľudí bohužiaľ nemá čas na čítanie, nevie si ho spraviť, či nemá vôľu začať čítať novú knihu. Dobrou správou preto je, že existuje zopár kníh, ktoré sú krátke a pritom naplnené mocnými informáciami a radami ohľadom predávania, manažovania a investovania.

Tu je zoznam deviatich kníh, ktoré majú menej ako 150 strán a môžeš ich prečítať za jedno poobedie.

 

Kam sa podel môj syr? – Spencer Johnson

V origináli Who Moved My Cheese? Od Spencera Johnsona je príbeh vyrozprávaný skrz štyri postavy, medzi ktorými sú myši, ktoré v bludisku hľadajú svoj syr. Syr je v knihe zobrazením toho, po čom ľudia túžia a bludisko znázorňuje všetky okolnosti, ktoré sa na ceste za snom môžu vyskytnúť. Johnson knihu napísal v roku 1998, keď sa internet začal rýchlo rozširovať a predstavoval nové prostredie, ktorému bolo potrebné prispôsobovať svoje podnikanie. Kniha sa dlho držala ako bestseller.

Who Moved My Cheese

foto: varietybooks.com.pk

 

Ako človek zmýšľa – James Allen

As a Man Thinketh prvý krát vydané v roku 1902 by mal mať prečítané každý podnikateľ. Kniha obsahuje múdrosti, ktoré sú nadčasové, je malá, jednoduchá na čítanie a hlboká.

Autor v nej zdôrazňuje, že tvoj život je kompletne v tvojich rukách, nie je otázkou žiadneho osudu, šťastia alebo iných okolností a na to, aby si bol úspešný, musíš začať najprv byť úspešný vo svojej hlave.

As a Man Thinketh

foto: studentweekly.co.za

 

Jak lhát se statistikou – Darrel Huff

Kniha How to Lie with Statistics bohužiaľ nevyšla v slovenskom preklade, dostupná je však v češtine. Medzi ľuďmi, ktorí ju považujú za svoju obľúbenú je aj Bill Gates a sám o nej vraví, že napriek tomu, že vyšla v roku 1954 ju považuje za aktuálnu. Tomu nasvedčuje aj fakt, že stále vychádzajú nové vydania.

Huff vtipne vysvetľuje, ako môžu štatistické údaje zavádzať ľudí a predostierať im štatistiky v takej forme, aká je vyhovujúca a pritom zavádzať ľudí. Nepovažuje ju však za žiaden návod na to, ako ľuďom klamať, práve naopak hovorí, že zlodeji a podvodníci tieto triky už dávno poznajú a slušní ľudia by sa o nich mali dozvedieť, aby sa vedeli pred týmito trikmi obrániť.

How To Lie With Statistics

foto: ncpssm.com

 

Najväčší obchodník na svete – Og Mandino

Ak chceš byť dobrý v biznise, musíš byť výborný obchodník. Ak nevieš predať svoje idey, produkty alebo servis, nepodarí sa ti preraziť.

The Greatest Salesman in the World ponúka niekoľko jednoduchých ale mocných právd vo veľmi jasnej a stručnej podobe. Príbeh pochádza zo starobylého Jeruzalemu a je o Hafidovi, ktorý sa stará o ťavy a jeho majster je zámožný muž. Hafid dúfa, že odhalí jeho tajomstvo úspechu a obchodník mu pomáha a predáva mu desať zvitkov plných múdrostí.

the-greatest-salesman

foto: cgfewston.com

 

Minútový manažér – Kenneth Blanchard a Spencer Johnson

The One Minute Manager je návod na zlepšenie komunikácie medzi nadradeným a podriadenými.

Autori v nej uvádzajú, že manažér môže vysvetliť svojim zamestnancom akúkoľvek úlohu za 60 sekúnd. V rovnakom čase vie udeliť pochvalu alebo vyjadriť kritiku.

Co potřebujete vědet o investování – Daniel C. Goldie a Gordon S. Murray

Podľa autorov musí každý investor rozhodnúť o svojich investíciách v piatich bodoch. The Investment Answer ponúka odpovede na otázky ako: investovať sám alebo nechať si poradiť od profesionála, ako na akcie, kedy kúpiť akedy predať.

Murray ako veterán z Wall Street a Goldie, finančný poradca píšu svoju príručku jazykom zrozumiteľným aj pre úplných začiatočníkov.

The One Minute Manager

foto: amazon.com

 

Najbohatší muž v Babylone – George S. Clason

Tento bestseller ťa naučí všetko čo potrebuješ vedieť o svojom osobnom financovaní skrz neprekonateľné podobenstvá, ktoré sa odohrávajú v historickom Babylone.

The Richest Man in Babylon ťa naučí pravidlá o tom, ako zaplatiť najprv sebe, ako investovať do seba a iné časuodolné lekcie.

The Richest Man in Babylon

foto: e-stolo.com

 

Marketing: A love story – Bernadette Jiwa

Táto netradičná love story je zozbieraná z niekoľkých blogov, kde autorka opisuje ako na marketing v digitálnej dobe.

Marketing: A Love Story prichádza s novým prístupom k podnikaniu, ktorý má pozostávať z rozprávania príbehov a nie predaja vecí. V dobe, keď sú si zákazníci viac vedomí toho, ako na nich funguje marketing, je dôležité vcítiť sa do ich role viesť ich k tomu, ako sa budú cítiť, ak si tvoj produkt zakúpia.

6

Zdroj: amazon.com

 

Rich Habits –Thomas Corley

Návyky bohatých, voľný preklad knihy, ktorá hovorí o tom, že ak chceš byť úspešný v podnikaní, musíš sa naučiť pracovať so svojimi vlastnými financiami.

Autor sledoval päť rokov návyky nielen bohatých, ale aj chudobných ľudí, aby ich vedel zovšeobecniť a všimnúť si tendencie tých, ktorí patria do jednotlivých skupín. Na 94 stranách Rich Habits so dozvieš napríklad aj to, že aj najjednoduchšie zvyky, ako pravidelné cvičenia alebo narodeninové priania pre priateľov môžu zvýšiť tvoju šancu na dosiahnutie bohatstva.

rich-habits-book-cover-shadowed

foto: richhabits.net

Zdroj: entrepreneur.com, zdroj titulnej fotografie

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá