9 star­tu­pov a ich naj­väč­šie bláz­nov­stvá, kto­ré uro­bi­li pre úspe­ch

Ráchel Matušková / 7. apríla 2015 / Tools a produktivita

Prí­be­hov o tom ako zakla­da­te­lia star­tu­pov odiš­li zo ško­ly a tre­li bie­du kým pri­šiel prvý úspe­ch, sme už poču­li nie­koľ­ko. Ale poču­li ste už o tom, ako chlap­ci z Ins­ta­cart pri­pi­li jed­né­ho zo zakla­da­te­ľov akce­le­rá­to­ra ale­bo o tom ako Pay­Pal roz­dá­val penia­ze? A vie­te ešte o iný­ch šia­le­nos­tia­ch, kto­ré pri­vied­li nie­kto­ré zo star­tu­pov k úspe­chu?

 

Zakladatelia AirBnB získali začiatočný kapitál predajom ich vlastnej značky cereálií.

AirBnB, služba, ktorá spája tých ktorí ponúkajú ubytovanie a tých ktorí ubytovanie hľadajú, bola nedávno ohodnotená na 1,3 mld.$.

Aby zakladatelia na začiatku získali potrebný kapitál, začali predávať vlastné cereálie. Obyčajné cereálie označili ako limitovanú edíciu s politickou tématikou a nazvali ich Obama O´s, Cap´n McCain a Breakfast Of Change. Za dva mesiace predali 800 kusov po 40$ a celkovo zarobili viac ako 30 000$.

 

 

Zakladatelia Reddit vytvorili falošné účty.

Reddit, stránka na hodnotenie a zdieľanie toho najlepšieho na internete, mala v roku 2013 731 mil. používateľov.

Avšak v roku 2005, keď začínali, mali tak málo používateľov, že sa zakladatelia rozhodli pre menší podvod. Vytvorili niekoľko falošných účtov, s ktorými narábali ako skutočný používatelia. Okrem toho, že tak zvýšili aktivitu, mohli na základe falošných účtov tvarovať a udávať smer webu.

 

 

Zakladatelia Warby Parker kúpili starý žltý školský autobus a jazdili s ním krížom krážom krajinou.

Warby Parker, značka, ktorá predáva dizajnérske okuliare za lacnejšie.

Aby upútali pozornosť médií, kúpili klasický žltý školský autobus, s ktorým cestovali po USA a prevádzkovali v ňom mobilnú predajňu nazvanú Warby Parker Class Trip. Tento krok sa im zjavne oplatil, keďže od roku 2010 predali 1 mil. okuliarov.

 

 

PayPal rozdával peniaze.

Online služba na platenie PayPal dnes robí denné transakcie za 315,3 mil. $.

Začiatky firmy boli položené takpovediac na úplatkoch. PayPal dával svojim používateľom 10$, ak sa k nim pridajú a ešte niečo prihodili za odporučenie ich priateľom. Samozrejme na začiatku tvorili stratu, ale tento krok sa nakoniec ukázal ako výherný, keď získali 1 mil. používateľov len za jeden rok existencie.

 

 

Zakladateľku The Muse vyhodnotil Gmail ako spamera.

The Muse, stránka ponúkajúca kariérne poradenstvo a ponuku práce, dnes patrí medzi špičku, no ani ich začiatky neboli jednoduché.

Zakladateľka Kathryn Minshew hovorí, že na začiatku nemali dostatok prostriedkov na veľkú kampaň, a zároveň vedela, že odporúčanie od známych môže byť v ich prípade kritickým bodom. A tak sa rozhodla, poslať email každému zo svojich kontaktov na Gmaily. Písala im toľko, až ju Gmail vyhodnotil za spamera a zablokovali jej účet. Ďalším jej bláznivým krokom bolo, keď sa rozhodla urobiť párty pre 150 ľudí len za 10$, a to vrátane platby za taxík, ktorým priviezla 3 krabice darovaného ginu. A do tretice, garantovala platy zamestnancom z jej vlastného osobného účtu.

 

  

Zakladateľ Instacart použil six-pack pív, aby získal pozornosť akcelerátora.

Instacart, služba na doručovanie potravín, je známa rýchlosťou doručovania. Zakladateľ Apoorva Mehta však nebol vždy taký promptný s termínmi.

Mehta sa prihlásil do akcelerátora Y Combinator, na čom by nebolo nič zvláštne, keby jeho prihláška neprišla dva mesiace po deadline prihlasovania. Mehta sa rozhodol získať pozornosť zakladateľa YC Garryho Tana tak, že mu poslal six-pack piva prostredníctvom Instacart. O pol hodinu už dvíhal hovor od Tana, ktorý ho pozval na stretnutie. Touto príhodou Methove bláznivé nápady nekončia. Raz on a jeho tím kúpili každú jednu položku potravinách Tader Joe´s, aby ju odfotili a katalogizovali do systému Instacart.

 

 

Zakladateľ Pinterest osobne napísal tisícom používateľov.

Populárne sociálne médium Pinterst má v tomto čase 70 mil. používateľov po celom svete, no na začiatku ich bolo len 7 000. Spoluzakladateľ Ben Silberman sa rozhodol túto skupinu osloviť osobne. A tak prvým 7 000 používateľom osobne napísal email s otázkou čo si myslia o Pinterste.

 

 

Zakladateľ Salesforce a jeho marketingové extrémy.

Salesforce, cloudová spoločnosť, ktorá bola Forbesom označená ako najinovatívnejšia spoločnosť v Amerike, čo môžeme povedať aj o niektorých bláznivých marketingových krokoch spoluzakladateľa Marca Beniofa.

Marc Benioff si raz najal falošnú skupinu protestujúcich ľudí, aby prerušili konferenciu najväčšieho konkurenta. Pri inej udalosti konkurenta zašiel ešte ďalej. Návštevníkov konkurentovej konferencie zadržal v taxíkoch a priviezol na svoju konferenciu o vlastnom produkte. Keď mal predniesť prednášku na Oracle konferencii, radšej ju zrušil a obecenstvo pritiahol na svoju vlastnú prednášku vo vedľajšom bare. Týmto však Benioffove šibalstvá nekončia. Počas jedného interview predviedol stand-up vystúpenie s nemeckým prízvukom a dostal sa do problémov, kvôli využitiu Dalai Lamu na plagáte. Taktiež robí šialené párty s 90 000 hosťami, na ktoré pozýva kapely ako Metallica alebo Red Hot Chili Peppers a tiež business lídrov ako Richard Branson a Tony Robbins.

 

 

Marketingová šéfka Watsi využila aj vyhadzovača.

Watsi, globálna fundingová platforma pre medicínske účely vyzbierala 3 mil. dolárov pre pacientov v 20 krajinách za jeden rok. Získať tieto peniaze nebolo vôbec jednoduché a Watsi raz súťažilo o 10 000$. Počas poslednej hodiny súťaže sa rozhodovalo medzi Watsi a konkurentom, marketingová šéfka Grace Garey bola rozhodnutá zvíťaziť. A keďže bola práve v bare, využila to. Začala oslovovať každého v bare, aby vytiahli svoje mobilné telefóny a hlasovali za Watsi. Dokonca sa dohodla s vyhadzovačom, aby požiadal o hlas každú osobu, ktorá vstúpi do baru. Súťaž napokon vyhrali o niekoľko percent.

 

 

 

Kto je Vás osobný favorit v šialenostiach?

 

Zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)