24 znakov, že si dobrý manažér, aj keď sa ti to nezdá

Timotej Vančo / 2. mája 2017 / Business

zdroj: pexels.com

Si niekoho šéf alebo manažér? Potom dobre poznáš ten vysoký tlak, keď máš rýchlo konať alebo riadiť celú firmu a ľudí v nej.

Hľadáš tú správnu rovnováhu medzi prirodzeným rešpektom manažéra a otvorenosťou, ktorú by prijali tvoji zamestnanci? Ako reagujú tvoji zamestnanci na tvoj štýl riadenia a vedenia?

Byť dobrým manažérom je rozhodujúce pre budúcnosť tvojej firmy alebo startupu – podľa posledného prieskumu portálu Business Insider, až tretina zamestnancov opúšťa svoje zamestnanie kvôli zlému manažérovi.

Takže ako môžem ja, ako manažér firmy zistiť, či to robím správne? Nemôžem predsa chodiť po kancloch a pýtať sa zamestnancov a kolegov, či to robím dobre – to by vyzeralo veľmi trápne a slabo.

Tu je zoznam niekoľkých vecí, ktoré ťa ako dobrého manažéra charakterizujú:

foto: pexels.sk02

Nemáš obľúbencov

Hrať hru na obľúbencov je dobrá cesta k potopeniu vzťahov v kolektíve firme. Ak si tvoji zamestnanci uvedomia, že ťa nemajú ako zaujať ich pracovným nasadením a výsledkami, lebo sa pozeráš len na svoju skupinku „vyvolených“, nebude sa im to rozhodne páčiť.

Správaš sa ku svojim zamestnancom ako k ľudským bytostiam

Nanešťastie, ešte stále existujú manažéri, ktorí si myslia, že urážky a zneužívanie sú dobré motivačné techniky. Nie je tomu tak! Ak si svojich zamestnancov vážiš a oni to vedia, si o krok ďalej pred inými manažérmi.

Chceš skúšať nové veci

Dobrý šéf sa vie adaptovať a prispôsobiť situácii. Vyjsť zo zaužívaných koľají a používať nové technológie je pre neho normálne. Najlepší manažéri dávajú svojim zamestnancom priestor na sebarealizáciu a skúšanie nových vecí.

Každému dávaš pocítiť zodpovednosť…

Udržanie zodpovednosti je veľké plus v morálke firmy. Povzbudzuje motiváciu a integritu zamestnancov vo firme.

…aj sebe

Dobrý manažér nenecháva všetko na ostatných, ale tiež vezme zodpovednosť a maká. Často krát viac, ako ostatní.

foto: pexels.sk

Pýtaš sa zdvorilo

Neistý manažéri okrikujú a štekajú na ostatných, aby vyjadrili svoju silu a dominanciu. Ak k otázke pridáš zdvorilostnú formulku, môže sa to stať tvojim pekným charakterizujúcim zvykom.

Podporuješ svojich zamestnancov

Manažéri si vedia vybudovať výborný vzťah so zamestnancami, ak im dávajú potrebné uznanie a podporu. Samozrejme nemusíš každého držať za ruku, ale hodiť zamestnancov do „rozbúrených vôd“ a prizerať sa, nie je tiež správne.

Odstraňuješ prekážky

Zlý manažéri hádžu polená pod nohy ostatným, len aby oni vynikli. Tí dobrí, naopak, odstraňujú všetko zložité a snažia sa to robiť pre kolegov čo najľahším.

Si dobrý tréner

Tréneri nesedia na lavičke a nehrajú sa s prstami. Ale ani nebežia na ihrisko a nehrajú za hráčov. Dobrý manažér je ako dobrý tréner. S rešpektom a úctou sa snaží viesť svojich zverencov.

foto: pexels.sk

Zvládaš prekvapenia

Zlý manažér môže zmiasť svojich zamestnancov nepresnými faktami a nepravdivými informáciami. Dobrý manažér je úprimný aj v ťažkých časoch.

Dávaš spätnú väzbu

Dobrí zamestnanci očakávajú konštruktívnu kritiku a chcú sa posúvať ďalej. Dobrý manažér je len vďačný za takýchto zamestnancov.

Udržiavaš prostredie firmy otvorené a transparentné

Transparentnosť robí ľudí šťastnejšími.

Žiadaš o názor druhých

Zamestnanci sa chcú cítiť vypočutí. Pochopiteľne, na konci dňa si zodpovedný za posledné a finálne rozhodnutia, ale ak zamestnanec vie, že si jeho návrh zohľadnil alebo si svoj názor zmenil na základe jeho pripomienok, určite ho to poteší.

Vysvetľuješ prečo a ako to myslíš

Dobrý manažér neočakáva, že mu zamestnanci čítajú myšlienky. Naopak, načrtne priamu a jasnú víziu a ponúkne rady a nástroje pre jej dosahovanie.

foto: pexels.sk

Staráš sa o riešenia

Keď ide do tuhého, slabí manažéri hľadajú niekoho, na koho by to všetko zvalili. Dobrý manažér hľadá riešenia problému a odbremeňuje zamestnancov.

Staráš sa o zvyšovanie náročnosti pre tvojich zamestnancov

Znudení pracovníci sú nešťastní pracovníci. Dobrí manažér sa stará o to, aby mali stále rôzne ciele pred sebou.

Neorganizuješ príliš a ani sa len tak neprizeráš

Snažíš sa držať rovnováhu medzi príliš veľkou organizáciou a príliš veľkou slobodou, kedy by zamestnanci nevedeli, čo majú robiť.

Stretávaš sa so zamestnancami

Aj keď sem tam natrafíš počas prestávky na kolegu, porozprávate sa a snažíš sa držať priateľskú atmosféru.

foto: pexels.sk

Máš zmysel pre humor

Netreba brať všetko príliš vážne, no úroveň humoru treba držať na hranici únosnosti a vhodnosti.

Staráš sa o ciele a sny svojich zamestnancov

Najlepší manažéri investujú do cieľov a ďalšieho vzdelávania svojich zamestnancov. To znamená, že im pomáhaš dosahovať ich sny a ciele.

Nie si dobrý iba preto, aby si vyzeral pekne

Nie si dobrý preto, že nemáš rád konflikt, to k tomu prirodzenie niekedy patrí. Mal by si sa snažiť držať balans medzi rešpektom voči svojim zamestnancom a rozkazovaním.

Načúvaš ostatným

Toto je dôvod, prečo sú introverti veľa krát dobrí manažéri. Ak dobre načúvaš svojim zamestnancom a snažíš sa zohľadniť ich názory, určite ich to bude viac motivovať.

foto: pexels.sk

Zaujímaš sa o životy zamestnancov

Dobrý manažér sa nezaujíma iba o prácu a nekomunikuje so zamestnancami iba v práci ale aj po nej, cez voľno alebo víkendy. Neformálne stretnutia vedia výborne sceliť kolektív.

Prispôsobuješ svoj prístup

Rozdielni zamestnanci potrebujú rozdielny prístup. Niekomu vyhovuje to, keď si milý, a robí veci hneď ako sa majú a inému to zase treba viac krát hovoriť alebo byť prísnejší. Dobrý manažér je v tomto flexibilný.

Zdroj článku: businessinsider.com

Pridať komentár (0)