Ak chce žena muža donútiť, aby upratal, musí zaplatiť, vtipkuje Filip. Odštartoval biznis s upratovaním a hviezdi na Instragrame

  • 22-ročný Filip založil tepovaciu firmu, ktorá sa neustále rozrastá
  • Tvrdí, že sociálne siete nám ponúkajú v súvislosti s podnikaním neobmedzené možnosti
tepovanie upratovanie
Instagram/jovitep_tepovanie, Web Jovitep
  • 22-ročný Filip založil tepovaciu firmu, ktorá sa neustále rozrastá
  • Tvrdí, že sociálne siete nám ponúkajú v súvislosti s podnikaním neobmedzené možnosti

Popri podnikaní na svojom Instagrame uverejňuje aj vtipné videá zo života mladých. Aj vďaka nim sa stal takým populárnym.

Muži v tvojom veku, ako často znázorňuješ vo videách, nie sú schopní ani utrieť prach. Čo ťa teda viedlo k tomu, aby si práve ty robil slovenské domácnosti čistejšími?

Úprimne, nápad spojený s tepovaním nie je z mojej hlavy. Priateľ mojej mamy totiž predtým v podobnej oblasti pracoval v Česku. Oni ale čistia naozaj veľké komplexy a majú dosť zamestnancov. Práve od neho som dostal, konkrétne na narodeniny, prvý tepovač.

Vnukol mi myšlienku, aby som niečo podobné, no v menšom merítku, začal robiť na Slovensku. Povedal som si, že idem do toho.

Založil som Facebookovú stránku, začal som objavovať čaro marketingu a zháňal prvých klientov. Musím však uznať, že ešte predtým, ako mi on vnukol tento nápad, som mal túžbu založiť si niečo svoje a podnikať.

Stotožňuješ sa s tým, že upratovanie je čisto ženská záležitosť?

V našom tíme máme upratovačky aj upratovačov. Moja odpoveď je teda na základe predchádzajúcej vety jasná. Upratovanie nie je čisto ženskou záležitosťou. Muž vie odviesť rovnako kvalitnú prácu ako žena, upratovačka.

Mnoho záleží od osobnostných predpokladov a zručností. Ľudia, ktorí sú flegmatickí a prehliadajú detaily, zväčša podobne pristupujú aj k zadanej úlohe. Absolútne teda nezáleží na pohlaví. Rolu zohráva zodpovednosť.

Roky pracovali na vývoji, aby mohli obsadiť svetové prvenstvo. Na Slovensku vyrábame výnimočné dosky

Ako teda jemnejšie pohlavie reaguje na to, keď im byt upratuje partia chalanov?

Občas mám pocit, že práve to je sila Jovitepu. Mnohým totiž príde milé, že mladí chalani nesedia za počítačom, a nepracujú napríklad v IT sektore, ale vykonávajú prácu, ktorú robili ony samé. Ak nie ony, tak s pomocou rodinných príslušníkov.

Staršie generácie v nás vidia ich synov, a na základe toho potom vznikajú rôzne príjemné situácie. Veľmi radi s nimi, ako so všetkými zákazníkmi, komunikujeme, a čerpáme od nich spätnú väzbu. 

Spomenieš si na prvé investované peniaze do podnikania v tejto oblasti?

Množstvo financií som venoval najmä do propagácie, teda napríklad do reklám na sociálnych sieťach. Vo všeobecnosti bol marketing asi najväčšou položkou.

Vaše služby si možno objednať v okolí Bratislavy a Košíc. Neplánujete sa rozrásť?

Chystáme sa do celého sveta (smiech)! Mimo spomenutých miest služby ponúkame aj vo Viedni. Tá už počtom objednávok pomaly dobieha Bratislavu.

Osobne si myslíme, že stačí rok alebo dva a naše rakúske tržby budú nad úrovňou nášho hlavného mesta. Stálo nás to množstvo energie aj času – od prekladania každého jedného príspevku po detailnú organizáciu ľudí.

V Česku ponúkame služby už dva roky – to však možno považovať za franšízu. Počas toho, ako som študoval na vysokej škole, už totiž Jovitep fungoval.

Po pár mesiacoch ma škola omrzela, a šiel som naspäť na Slovensko. Môj kamarát, ktorý tam ostal, chcel v činnosti pokračovať, a dohodli sme sa na tom, že tak môže naďalej robiť pod našou značkou.

Aktuálne tiež robíme takzvané ,,výjazdy“, aby sme zistili, kde možno zohnať na Slovensku ďalších klientov. Podobným štýlom chodíme do Trenčína, Žiliny či Trnavy.

Na videách možno vidieť, že počas upratovania ,,blbnete“, a vaša práca vás baví. Je to tak počas každého pracovného dňa?

Asi by sme neboli ľuďmi, ak by sme boli schopní každý deň sa iba usmievať. Keď sme však pred klientom, musíme zachovať profesionalitu, a určité negatívne a osobné veci odsunúť bokom.

Je úplne jasné, že ak máme slabý deň, nebudeme svoje problémy vešať na nos klientovi. Ak už sa však dostaneme na miesto, ktoré ideme upratovať, dobrá nálada nejako príde sama.

Všetko to asi závisí od kolektívu a firemnej kultúry. Ak je po týchto stránkach všetko správne nastavené, zamestnanci sa vedia vzájomne potiahnuť.

Ako sú na tom Slováci? Možno nás označiť za poriadkumilovných?

Ak si Slovákov porovnám s Rakúšanmi, sme na tom omnoho lepšie. U nich to skutočne vyzerá trikrát horšie. Sami sme totiž spozorovali, že oni príliš neregistrujú možnosti a služby spojené s tepovaním.

Na Slovensku je to, práve naopak, tak, že vytepovať si niekto dá ako čerešničku na torte, keď už má všetko ostatné upratané.

Je u teba doma/v aute rovnako dobre upratané a vytepované ako u klientov?

Nebudeme si klamať, väčšinou nie je. Firemné autá sa snažíme tepovať raz za štvrťrok alebo polrok. Čo sa domácností týka, všetci zamestnanci si tepujú približne dvakrát za rok.

Doma to určite vyzerá lepšie ako v autách. Predsa len, vozíme v nich stroje a používame ich skoro nonstop. To sa potom odzrkadľuje aj na ich vzhľade, ktorý možno často nie je podľa predstáv.

Gábor Boráros: K.O. som ešte nikdy nedostal. Keď som v klietke, bolesť necítim

Čo potrebuje mladý človek k tomu, aby začal svoj biznis?

Musí mať najmä zodpovedanú otázku, čo ho v živote napĺňa. Na základe vlastnej sebareflexie musí vycítiť, či je to práve podnikanie.

Nie všetci sú na to totiž stvorení. S podnikaním súvisí aj obrovský tlak a neustála pozornosť venovaná práve oblasti, v ktorej podnikám.

Ak by sa ťa ktokoľvek spýtal, kedy je správny čas začať podnikať, čo by si odpovedal?

Hneď teraz! Sociálne siete nám totiž ponúkajú nespočetné množstvo možností. Podobné vymoženosti predchádzajúce generácie nemali. Odkomunikovať službu alebo produkt je teraz ľahšie než kedykoľvek predtým.

Vašou činnosťou dokazujete, že nie je všetko iba o zábave. Nedávno ste vytvorili zbierku pre detský domov, ktorý ste následne aj vyupratovali. Ako vznikol podobný nápad?

My sme sa od samého začiatku snažili či už príspevkami, alebo našou činnosťou ako takou nejako pomôcť. Ako inak a lepšie si svoja firma môže udržať to správne renomé, ak nie podobnými činnosťami?

Spomínané aktivity začali škôlkami. Mali sme totiž približne 20 škôlok, ktoré sme tepovali. Za to, v ktorej budú čisté koberce, hlasujú ľudia. My tam následne prídeme a bezplatne im službu ponúkneme.

Konkrétne nápad s detským domovom vymyslela zamestnankyňa, ktorá firme plánuje harmonogram. Je veľmi iniciatívna a povedala, že počas jej poslednej návštevy jedného z domovov usúdila, že by bolo nutné tam vytepovať.

Rozhodli sme sa však, že vytvoríme aj zbierku, ktorú následne posunieme ďalej.

Rehoľná sestra Lamiya je hviezdou Tik Toku: Nie sme iné. Ľudí prekvapuje náš štýl života

V čom bolo pre vás toto upratovanie odlišné od ostatných domácností?

V miere vďačnosti. Tá bola citeľná nielen zo strany detí, ale aj opatrovateliek. Nič nehrali a ich reakcie boli autentické. Dodnes mám niektoré deti v priateľoch a som s nimi v kontakte. S jedným z nich som dokonca začal nakrúcať videá. Je to totiž talent.

Na záver iba otázka na odľahčenie. Ako prinútiť chlapa upratovať?

Zaplatiť mu (smiech)! Samozrejme žartujem. Je nutné si veci rozumne odkomunikovať. Je potrebné vysvetliť im, že sú aktívnou súčasťou domácnosti. Nemajú teda pomáhať upratovať, ale robiť činnosti rovnako často ako žena.

Oni totiž rovnako ako jemnejšie pohlavie v nejakom byte bývajú, a rovnako používajú všetko zariadenie. Povinnosti by teda mali byť rozdelené spravodlivo.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech