Ak chceš byť dobrý marketér, motivačné citáty ti nepomôžu. Tu je 5 tipov na vyššiu produktivitu v roku 2020

  • Kamila mnohí vnímajú ako úspešného marketéra a riaditeľa reklamnej agentúry. Preto prekvapil, keď spolu s chalanmi z The Žurnál predstavili spoločnú verziu diáru pre podnikateľov, freelancerov a marketérov, Kreatívca.
  • Kamila sme teda vyspovedali aj z inej strany. Dostal od nás jednoduchú otázku: “Keby si mal vypichnúť 5 vecí, ktoré ti najviac pomáhajú vo svojom pracovnom živote, ktoré by to boli?”
  • Kamila mnohí vnímajú ako úspešného marketéra a riaditeľa reklamnej agentúry. Preto prekvapil, keď spolu s chalanmi z The Žurnál predstavili spoločnú verziu diáru pre podnikateľov, freelancerov a marketérov, Kreatívca.
  • Kamila sme teda vyspovedali aj z inej strany. Dostal od nás jednoduchú otázku: “Keby si mal vypichnúť 5 vecí, ktoré ti najviac pomáhajú vo svojom pracovnom živote, ktoré by to boli?”
  1. Plánujem si dni v blokoch do kalendára
  2. Úplný základ je veľmi jednoduchý. Do kalendára si plánujem bloky, v ktorým mám meetingy alebo priestor na prácu alebo emaily. Dôležité je mať tam vyhradený blok na prácu. Prečo? Aby vám tam nikto nemohol dať meeting. V tom čase máte predsa pracovať a nerobiť nič iné. Takže žiadne otravné maily a telefonáty. 

    Môže sa to zdať ako úplná banalita. Ale zo skúseností viem, že to brutálne zvyšuje produktivitu. Ja konkrétne fungujem tak, že si v nedeľu naplánujem celý týždeň. Zároveň všetci moji kolegovia vedia, že stretnutia mi majú plánovať až po 13:00. Doobedu mám čas buď na dôležité interné meetingy alebo nerušenú prácu. 

    1. Vypínam si všetky notifikácie

    Ja mám na telefóne vypnuté všetky notifikácie okrem sms a telefonátov. Okrem toho si pozastavujem inbox vždy, keď odpovedám na emaily. To znamená, že mi neprichádzajú počas dvoch hodín žiadne nové emaily. Ak by som to nerobil, tak z 2 hodín sa stane celý deň, lebo ľudia začnú postupne odpisovať. To isté na Slacku a iných appkách.

    Takže snažte sa minimalizovať množstvo notifikácií, ktoré vás môžu počas práce vyrušiť. To isté na meetingu. Neberte si tam telefón, je to zbytočnosť a budete strácať pozornosť od dôležitých informácií. Keď ste na meetingu nepozorný, tak potom ide ťažšie aj práca a klesá efektivita. 

    zdroj: The Žurnál
    1. Reflexia je pre mňa dôležitejšia ako samotné plánovanie

    Diár pre plánovanie alebo reflexiu je super vec. Keď si rukou musíte niečo zapísať, má to oveľa väčšiu váhu ako keď to len tak nahodíte do taskovacieho toolu, kde máte milión ďalších vecí. Ja síce plánujem úlohy v kalendári, ale využívam diár na spätné vyhodnocovanie dňa. Je to pre mňa často aj dôležitejšie ako samotné plánovanie. 

    Pokiaľ si nereflektujem, či dobre odvádzam prácu alebo či som spokojný, tak stále robím len veci doookala a neviem, či sa posúvam. Preto sa snažím si každý deň v The Žurnál zapisovať svoj deň a vyhodnocovať si všetky pracovné a mimopracovné aktivity, nech sa k tomu môžem aj spätne vrátiť. Takto sa jednoducho dokážete motivovať a tým si udržať zabíjacké pracovné tempo :) 

    A keď sa mi raz za čas nakopí strašne veľa práce a neviem, čo skôr, zoberiem si čistý papier a vypíšem si tam všetky úlohy a potom si ich zadelím podľa priorít do kalendára. Takto si tiež vyčistím všetky emaily a môžem zase fungovať s čistou hlavou. To je ideálne robiť cez víkend, keď nie ste vyrušovaný, pretože to vie zabrať aj 2-3 hodiny. 

    zdroj: The Žurnál
    1. Snažím sa robiť veci, ktoré sú dôležité 

    Ideálne je, keď si vypíšete na papier, do Excelu alebo kamkoľvek typy prác, ktoré by ste mali robiť tak, aby ste čo najviac seba alebo vašu firmu posúvali ďalej. Keď máte zadefinované toto, viete si spätne povedať, či ste robili to, čo ste mali. Alebo zistíte, že sa stretávate s veľa ľuďmi, s ktorými nakoniec ani nerobíte biznis a uvedomíte si, že by ste to mali stopnúť. Takže si určite, čo je pre vás kľúčové, prioritizujte podľa toho pracovné činnosti a následne si to všetko vyhodnoďte na mesačnej báze. 

    A pro tip na záver — nebojte sa nerobiť veci, ktoré nie sú dôležité. Niekedy nie je vôbec na škodu označiť si nedôležitý email ako prečítaný. Ak to niekto považuje za naozaj dôležité a vy nie, on sa vám opäť ozve. I keď samozrejme, nemali by to byť klientské maily :) 

    1. Snažím sa oddychovať

    Jedným dychom hneď dodám, že večerná rozbíjačka s kamošmi nie je oddych :) Nehovorím, že ja to nerobím. Ale nepovažujem to za oddych. Do tejto kategórie radím veci, pri ktorých dobrovoľne vypnem hlavu a to nie pod vplyvom nejakých látok. Takže cvičenie, prechádzka v prírode, meditácia a podobne. 

    Ja sa snažím cvičiť 4x týždenne a zároveň meditovať ideálne 5x za týždeň. To mi zabezpečuje, že dokážem pracovať viac sústredene a tým pádom za kratší čas spravím viac, lebo ma nevyrušuje milión mojich myšlienok. Super appky na meditáciu sú napríklad Insight Timer alebo Headspace. Sú rôzne bezplatné alebo platené verzie, stačí pri nich naozaj 3-5 minút denne a každý uvidí zmenu. Vyskúšal som tiež tzv. Float, kde ste zavretý v kapsule napustenej slanou vodou, ktorá má teplotu tela a v podstate “levitujete” v tme. Super na relax a vypnutie mozgu.

    Ako vidíte, produktivita nie je iba o naháňaní tudúčiek, ale o spravení si času pre seba. Je o oddychu a zastavení sa. O využití času pre reflexiu uplynulého dňa, týždňa či mesiaca a zároveň naplánovaní toho ďalšieho. S oddychom ti Žurnál síce nepomôže, ale s tým ostatným áno. Pozri sa na nového Kreatívca a zisti viac. 

    Zdroj: TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech