Aká bola vízia Marka Zuckerberga, keď Facebook začínal a ako veľmi sa všetko časom zmenilo

Michal Sorkovský / 22. októbra 2015 / Business

Vedel founder najobľúbenejšej sociálnej siete Mark Zuckerberg, čo vlastne vytvoril a kam až to jeho Facebook môže dotiahnuť, keď s celým týmto projektom začínal? Pre koho a s akými cieľmi bol vlastne Facebook vytvorený a ako veľmi sa časom a veľkými úspechmi zmenili? Ako vôbec Zuckerberg Facebook vnímal a ako sa definícia toho, čo to vlastne Facebook je, časom zmenila?

 

V roku 2004 v CNBC spravili rozhovor s 20-ročným, pre väčšinu ľudí celkom neznámym, Markom Zuckerbergom. Témou rozhovoru bol projekt, ktorý jeden univerzitný študent vytvoril pre študentov v celej krajine. Facebook bol dovtedy pre širokú verejnosť veľkou neznámou a pre mnoho ľudí mohlo byť vlastne celkom ťažké zadefinovať a pochopiť, o čo vlastne týmto divným študentov ide. Mark Zuckerberg vtedy o Facebooku hovoril, ako o stránke, ktorá ponúka možnosť spoznať nových ľudí a dozvedieť sa mnoho nových informácií

 

 

„Keď sme Facebook prvýkrát spustili, dúfali sme v tak 400 alebo 500 používateľov,“ vysvetľoval Zuckerberg v rozhovore v roku 2004, s tým, že dodal, že Facebook plánuje ešte v tú jeseň expandovať na ďalších 100 až 200 univerzít. „Teraz máme 100 000 používateľov, takže uvidíme čo ďalšie príde. Možno budeme schopní vytvoriť niečo cool.“ No, dnes môžeme povedať, že sa Facebooku niečo cool skutočne vytvoriť podarilo. Mohol však Zuckerberg už vtedy tušiť, až ako veľmi môže jeho Facebook narásť? Určite nie.  

Vieme, že profil na Facebooku má dnes takmer každý človek s prístupom k internetu na planéte a teda už dávno neslúži len študentom na spoznávanie nových ľudí či získavanie užitočných informácií. Pôvodná idea sociálnej siete, ale bola tak trochu iná. V pláne totiž nebolo dostať Facebook medzi taký veľký počet ľudí. Nikto sa v roku 2004 asi ani neodvážil dúfať v taký úspech, aký sociálna sieť nakoniec zaznamenala. Mladý Mark Zuckerberg vtedy o Facebooku hovoril, ako  o stránke, ktorá spája študentov z rôznych univerzít v USA. „Prihlásite sa, vytvoríte si svoj profil, tým, že odpoviete na niekoľko otázok, pridáte nejaké informácie, to aký odbor študujete, kontaktné informácie..,“ vysvetľoval v rozhovore. Zakladateľ Facebooku ďalej objasnil to, že si používateľ na Facebook môže dať o sebe v podstate akékoľvek informácie, s ktorými sa chce s priateľmi podeliť.


„Následne môžete sledovať to, akých majú ľudia okolo vás priateľov a jednoducho pozorovať online identity ostatných, vidieť to, ako sa prezentujú a nájsť o nich nejaké zaujímavé informácie,“ povedal mladý Zuckerberg. Takto teda vtedy chápal Facebook sám jeho zakladateľ. Ako sa však veci zmenili časom? Modrá sociálna sieť neslúži už len študentov na univerzitách, ale ľuďom po celom svete, bez ohľadu na vek, pohlavie či povolanie. Facebook je dnes sociálnou sieťou s najväčším počtom používateľov, čo z neho samozrejme robí oveľa viac, ako len stránku, kde ľudia môžu spoznať nových ľudí a niečo nové sa dozvedieť. 

 

 

Facebook je dnes sociálnou sieťou, ktorú ľudia denne využívajú pri práci či vzdelávaní. Modré stránky Facebooku sú dnes neodmysliteľnou súčasťou takmer každého biznisu. Reklama na Facebooku sa ukázala, ako skutočne efektívna možnosť investovania. S tým, koľko ľudí je dnes na Facebooku, neskutočne narástlo aj množstvo peňazí, ktoré sa okolo neho točia. No a samozrejme zmenili sa aj ciele, ktoré má s Facebookom Mark Zuckerberg. Vieme, že Zuckerberg odklepol v posledných rokoch viacero zaujímavých investícií a nákupov. Rozhodol sa tiež podieľať na rozvoji nových technológii a neprestajne trvá na hľadaní nových riešení, ktoré by Facebook ešte vylepšili.

Pre milióny ľudí je Zuckerberg dnes vzorom a to je niečo, čo ako 20-ročný  rozhodne nemohol tušiť. No a môže za to práve jeho sociálna sieť, ktorú sa pôvodne rozhodol vytvoriť pre študentov na univerzitách. V októbri 2014 bol uverejnený akýsi 10-ročný Zuckerbergov plán pre Facebook. V tom si za hlavné ciele kladie prepojenie ľudí z celého sveta, vyvíjanie novej generácie technológii a hlavne snahu o maximálne využitie potenciálu služieb, ktoré Facebook ponúka. Zmena, ktorá Facebook po roku 2004 a Markovom rozhovore pre CNBC čakala, je teda naozaj obrovská. Zostáva nám už len čakať, čo príde ďalej. Kto vie, možno sa Markovi podarí vytvoriť niečo ešte viac cool.  

 


zdroj: businessinsider.com 

Pridať komentár (0)