Akčný manažér Lidla pracoval príliš, a tak dostal padáka

  • Vedel si, že aj keď si pilný ako včelička, tak nemáš nič isté? Zamestnávateľ môže byť nespokojný tak či onak. Manažér španielskeho Lidla Jean S. by vedel o tom rozprávať. Zamestnávateľ neocenil jeho workholizmus a jeho nekonečné hodiny práce nadčas. Toto dokazuje, že ani nadčasy nie sú vždy cestou na vrchol, ako si mnohí myslia.
predajňa lidl
independent.co.uk
  • Vedel si, že aj keď si pilný ako včelička, tak nemáš nič isté? Zamestnávateľ môže byť nespokojný tak či onak. Manažér španielskeho Lidla Jean S. by vedel o tom rozprávať. Zamestnávateľ neocenil jeho workholizmus a jeho nekonečné hodiny práce nadčas. Toto dokazuje, že ani nadčasy nie sú vždy cestou na vrchol, ako si mnohí myslia.

Za dobrotu na žobrotu. Aj tak by sa dal označiť prípad manažéra, ktorý bol v práci priveľmi aktívny a nedodržiaval predpísaný pracovný čas. Manažér mal na starosti pobočku Lidla v Španielsku. Lidl je známy tým, že sa pasuje do role kvalitného zamestnávateľa, takže jeho krok by mal mať nejaké zdôvodnenie. Poškodený manažér, samozrejme, nie je spokojný a chystá sa s reťazcom súdiť. Jeho smutný osud tak ešte nie je definitívne spečatený.

Obe strany sporu sú tak momentálne vo vojne a hádžu na seba obvinenia. Zvíťazí mocný Lidl alebo ukrivdený manažér? Lidl totiž tvrdí, že zamestnanec sa dopustil prísneho porušenia pracovnej disciplíny. Ako je to možné? Podľa záberov z bezpečnostných kamier v predajni usilovný pracovník prichádzal do práce už o piatej ráno. „Určite sa flákal alebo kradol tovar,“ povieš si. Práve naopak, makal ako fretka. Naceňoval tovar, objednával a dokonca ukladal nový tovar na svoje miesto v predajni.

Vráti sa do práce?

Lidl tvrdí, že zamestnanec pracoval viac, ako mal, a nielen to. Skorší začiatok pracovnej doby si nezapísal do systému, čo je hrubé porušenie pravidiel. Zamestnanec je proste povinný zaevidovať svoj príchod do systému, aj keď prichádza do práce mimo oficiálneho začiatku pracovného času. Manažér pracoval pre pobočku už od roku 2005, takže nebol vôbec žiadne béčko. Jeho práca nadčas tak bola vlastne zadarmo.

Právny zástupca poškodeného tvrdí, že jeho klient robil svoju prácu lepšie ako mal a správanie sa zamestnávateľa je postavené na hlavu. K tomu dodal, že manažér bol zároveň do týchto nadčasov nútený samotným zamestnávateľom. Lidl totiž sprísnil normy predaja, a tak milému manažérovi neostávalo nič iné, ako si privstať a obetovať hodinu svojho spánku. Právnik ďalej tvrdí, že zamestnávateľ svojho prepracovaného zamestnanca vôbec nevaroval pred rizikom výpovede.

Spoločnosť sa však nedala a vytiahla zbrane najťažšieho kalibru. Milého manažéra vyhodila vraj preto, lebo stôl vedenia sa priam prehýbal pod sťažnosťami podriadených zamestnancov. Iná možnosť teda nebola a hlas väčšiny prevážil všetky plusy bývalého top zamestnanca. Druhá strana však bráni. Jean vraj nikdy žiadneho zamestnanca nenútil pracovať nad rámec bez príplatkov. Ako celý spor dopadne, a či sa Jean vráti do práce, ukáže až rozhodnutie súdu.

zdroj: elpais.com , thesun.co.uk

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech