Ako Enzo Ferrari stvoril legendu, ktorá očarila milovníkov rýchlosti po celom svete?

  • Ferrari je legendárnym výrobcom extrémne rýchlych automobilov, avšak nie vždy tomu tak bolo. Značka sa pôvodne zameriavala na úplne inú cieľovú skupinu a nie milovníkov extrémnej rýchlosti. Automobilový výrobca prežil všetky nástrahy a dnes je možné povedať, že je to legenda, ktorá už nikdy nezanikne. Vzpínajúci sa žrebec na karosérii je znakom rýchlosti a extrémne vysokej ceny.
collagefthe
pinterest.com/emotorsportnews.com/youtube.com
  • Ferrari je legendárnym výrobcom extrémne rýchlych automobilov, avšak nie vždy tomu tak bolo. Značka sa pôvodne zameriavala na úplne inú cieľovú skupinu a nie milovníkov extrémnej rýchlosti. Automobilový výrobca prežil všetky nástrahy a dnes je možné povedať, že je to legenda, ktorá už nikdy nezanikne. Vzpínajúci sa žrebec na karosérii je znakom rýchlosti a extrémne vysokej ceny.

Vyrábať práve automobily sa Enzo Ferrari rozhodol už v roku 1929. Pekne dlhá doba, čo povieš? Zaujímavosťou je, že pôvodný plán nebol vyrábať extrémne rýchle vozy pre milovníkov ešte extrémnejšej jazdy, ale skôr vozidlá pre rodinky s deťmi – obyčajné cestné automobily. Značka Ferrari sa usadila v talianskom meste Modena. Bola úzko prepojená s ďalším výrobcom automobilov – spoločnosťou Alfa Romeo.

športiak ferrari

wikipedia.org

Logo ako darček

Keď Alfa Romeo prestala podporovať svoj vlastný tím pretekárov, tak sa tejto zaujímavej úlohy chopil práve Enzo so svojou spoločnosťou a vychovali si niekoľko úspešných jazdcov jazdiacich na športových automobiloch od Alfy Romeo. V roku 1938 sa však Alfa vrátila a odkúpila tím do svojho vlastníctva. Enzo sa stal hlavným šéfom. Nevydržal však dlho a nakoniec sa rozhodol svojho partnera opustiť. Sľúbil však, že 4 roky nepostaví žiadny športový automobil pod svojou značkou.

Slovo chlapa dodržal a plnohodnotný automobil so vzpínajúcim sa žrebcom na karosérii sa objavil až v roku 1947. História loga je pomerne zaujímavá. Enzo ho dostal vlastne do daru od veterána prvej svetovej vojny Francesca Baraccu. Po pretekoch, ktoré sa konali na okruhoch v Ravenne sa stretol s jeho matkou Paolinou. Jej syn si zvykol na svoje lietadlo maľovať koňa. Navrhla mu, že by mohol použiť práve tento symbol, pretože mu určite prinesie kus šťastia. A naozaj priniesol. Logo vyzerá trošku ináč ako to pôvodné. Kôň bol umiestnený na žltý štít a jeho chvost smeruje dohora.

enzo ferrari

youtube.com

Najdrahšia značka automobilov

Prvý automobil, ktorý značku zaradil medzi výrobcov športových automobilov bol model 125 S vyrobený v roku 1947. Boli vyrobené iba dva kusy. Využívali 12 valcový motor – spoločný znak takmer všetkých ďalších vozidiel značky až do súčasnosti. Rám bol tvorený z oceľových trubiek. Nasledovali modely ako Dino, Berlinetta Boxer a Testarossa. Práve posledný menovaný sa stal najslávnejším automobilom od Ferrari. Využíval 12 valcový motor a bol uvedený v roku 1984. Týchto modelov bolo vyrobených viac ako 10 000 kusov, čím sa toto auto zaradilo medzi najviac vyrábané modely značky.

automobil ferrari

youtube.com

Nie všetky automobily boli určené na predaj. Boli vyrobené koncepty automobilov, medzi ktoré patrí aj príťažlivé Ferrari Mythos. Ak máš peniaze a vplyv, tak máš možnosť vlastniť aj takéto nepredajné vozidlo. Dva koncepty vlastní napríklad Brunejský sultán. Firma dokonca experimentovala s návrhom hybridného vozidla HY-KERS a vozidiel využívajúcich biopalivo.

V súčasnosti sa vyrábajú modely 488 GTB, 488 Spider, California T, F12berlinetta, F12tdf, GTC4Lusso, LaFerrari a LaFerrari Aperta. Každoročne sa konajú aukcie známych značiek automobilov. V roku 2012 Ferrari obsadilo trón najdrahšej značky, keď sa model 250 GTO z roku 1962 predal za 32,54 milióna eur.

Zdroj: successstory.com , wikipedia.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech