Ako pomenovať svoj startup?

  • Nikto si asi neuvedomuje hodnotu skvelej domény viac ako startupy. Aj preto niektoré z najúspešnejších nových startupov zaplatili niekedy až $500 000 za prémiové meno vo svojej kategórii. Ale kam to odsúva všetkých ostatných? Podľa Wakefield Research by si až 52 % ľudí zmenilo svoje meno, ak by na to mali možnosť.
image_1435005058.jpeg
  • Nikto si asi neuvedomuje hodnotu skvelej domény viac ako startupy. Aj preto niektoré z najúspešnejších nových startupov zaplatili niekedy až $500 000 za prémiové meno vo svojej kategórii. Ale kam to odsúva všetkých ostatných? Podľa Wakefield Research by si až 52 % ľudí zmenilo svoje meno, ak by na to mali možnosť.

 

Pomenovať svoj startup je často frustrujúcou úlohou. Je náročné nájsť prijateľné meno, ktoré ešte nikto nepoužíva. Ale čo je ešte frustrujúcejšie je zistenie, že názov, na ktorom ste sa konečne zhodli je rezervovaný niekym iným, kto ho vôbec nevyužíva. V súčasnosti prakticky nie je možné mať spoločnosť či produkt bez korešpondujúcej URL. A tak sa startupy často uspokoja s kompromisom, ktorý je lacnejší a nie je až tak efektívny na trhu.

 

 

 

Niekdy sa im podarí získať lepšiu doménu, keď sa im začne viac dariť a dostanú nejaký funding. Aj Twitter a Foursquare to tak spravili. Pre spoločnosť to nie je optimálne, aby začínala s druhým či pätnástym menom, no aj tak 49 % small business podnikateľov k tomu kroku musí pristúpiť.

V posledných rokoch ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) autorizovala mnoho nových top level domén (TLD) ako .new a .space. Nové TLD poskytujú skvelú možnosť pre výber a odlíšenie mena webu. Niektoré startupy dokonca využili svoju kreativitu s doménami cudzích krajín ako .io a .ty.

 

Mnoho startupov má však obavy z toho, či alternatívne TLD nebudú skôr brániť ľuďom násť ich web vo svete .com. Tento postoj je však milný, nakoľko SEO nediskriminuje nové TLD. Aj v súčasnosti sú niektoré generické TLD rankované vyššie ako .com, ale je jasné, že content na stránke v tom hrá tak isto dôležitú úlohu. Faktom však je, že pri výbere dobrej domény sa na to treba pozerať z viacerých uhlov, len tak si môžete byť istý, že vás na internete ľudia objavia nech sa deje čokoľvek. Nižšie uvádzame 5  vecí, ktoré môžete urobiť, aby mali to správne meno pre vašu spoločnosť hneď od začiatku.

 

 

 

Myslite mimo .com

.com doména je stále preferovaná voľba, ale otázkou za milión je dokedy? V minulosti išlo najmä o nedostatok dobrých alternatív, ale teraz s novými TLD je situácia iná.  S doménami ako .tech či .business sa množina mien neuveriteľne rozrástla. Vďaka tomu môžete mať také meno, aké chcete a nie len to, na ktorom ste sa zhodli po kompromise.

 

Krátke, zapamätateľné a zaujímavé

Každá webstránka, ktorej meno je príliš dlhé podstupuje riziko, že si ju klienti vôbec nezapamätajú. Zvoľte radšej kratšie meno, ktoré si ľudia ľahko zapamätajú a rovnako ho aj ľahko a rýchlo napíšu. Ako príklad freedom.press je jednoducho lepšie meno ako pressfreedomfoundation.org

 

Nekopírujte

Vyhýbajte sa doménam, ktoré sú príliš podobné existujúcim spoločnostiam. Tak isto sa uistite, že meno ktoré ste si vybrali nie je pod trademarkom niekoho iného. Také používať nemôžete bez ohľadu na to, že ho momentálne nikto nepoužíva.

Právnu formu mala aj situácia, ktorá nastala medzi Microsoftom a kanadským študentom Mikeom Roweom po tom, čo sa rozhodol využiť fonetickú stránku jeho mena pre jeho web dizjan biznis, MikeRoweSoft.com. Microsoft to považoval za porušenie práv a požadoval zrušenie tejto domény. Po niekoľkých týždňoch bol Mike prinútený odovzdať kontrolu nad touto doménou Microsoftu na oplátku za niekoľko ich produktov.

 

 

 

Myslite na svoje publikum a svoju značku

Ako sa vaše cieľové publikum identifikuje s vašou značkou? Aké slová používajú na opísanie vašej spoločnosti? General Motors nedávno spustil generalmotors.green popri svojej primárnej doméne gm.com. Chceli tým zdôrazniť svoje iniciatívy o udržateľnosti ako využívanie energie, redukcia odpadu a zelenšie vozidlá.

 

Myslite na to, aby vás našli

 

Dobrý a legitímny content na akejkoľvek stránke vedie k vyšiemu search engine rankingu a konverzii. Zapamätateľné a zmysluplné mená domén majú podobný efekt. Identifikujte niekoľko kľúčových slov, ktoré pracujú úre vašu značku a potom ich zahrňte do potenciálnych mien vašej domény.

Zaujímavý príklad uvádza Seth Godin. Jeho posledná kniha nie je na .com ani na inej tradičnej doméne.  Je na novej TLD. Prvý výsledok po vyhľadaní slovného spojenia Your turn je jeho stránka – www.yourturn.link. Seth mohol zaplatiť $85 000 za yourturn.com, no okrem ušetrenia $84 989 rovnako prezentoval samého seba ako človeka, ktorý je znalý nových pomerov v tech svete a internetovej menotvorbe.

 

Keď ide o výber mena domény, startupy by mu mali venovať takú pozornosť akú si tento proces zaslúži. V súčasnosti môže byť doména prvým dojmom na zákazníka, ktorý si vás vyhľadá. Možnosti sú limitované len vašou predstavivosťou. 

 

 

Zdroj: thenextweb.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá