Ako to robia? Mobilné aplikácie, ktoré sú zdarma a zarábajú milióny

  • S masívnym rozšírením smartfónov, ktoré sú vlastne mini počítače, vznikli aj platformy pre rôzne aplikácie od výmyslu sveta. Android a iOS si rozdelili trh. Google ponúka Play a Apple zasa iTunes. Ak si si všimol, asi 90 percent aplikácií má cenovku nula. Tvorcovia však aj napriek tomu zarábajú pekné peniaze. Ako to robia?
aplikácie
youtube.com
  • S masívnym rozšírením smartfónov, ktoré sú vlastne mini počítače, vznikli aj platformy pre rôzne aplikácie od výmyslu sveta. Android a iOS si rozdelili trh. Google ponúka Play a Apple zasa iTunes. Ak si si všimol, asi 90 percent aplikácií má cenovku nula. Tvorcovia však aj napriek tomu zarábajú pekné peniaze. Ako to robia?

Aj keď Google Play ponúka viac aplikácií, iTunes nie je o veľa pozadu. V oboch obchodoch nájdeš dokonca top appky úplne zdarma! Tvorcovia napriek tomu biedou vôbec netrpia. Práve naopak, majú obrovské zisky. Využívajú totiž rôzne možnosti speňaženia, na ktoré sa teraz pozrieme.

mobilné aplikácie

Foto: androidsigma.com

Reklamy priamo v aplikácii

Toto je najpopulárnejšia forma monetizácie. Jednoducho je to výnosné. Keď appku využívaš – pohybuješ sa v nej, preklikávaš okná, a to dosť aktívne. Preto do nej stačí „šupnúť“ nejakú tú grafickú reklamu. Nachádza sa prevažne na takých miestach, kde upúta pozornosť. Tvorca aplikácie jednoducho dostane zaplatené za poskytnutie reklamného priestoru a za počet zobrazení reklamy inzerenta. Popularita inzercie v aplikáciách je obrovská. Do roku 2020 je odhadovaný obrovský nárast ziskov z tohto druhu reklamy. Samozrejme, najviac profitujú top tvorcovia s miliónmi zákazníkov.

Nákupy  v aplikácii

Druhý najobľúbenejší spôsob, ako zarobiť riadnu hŕbu peňazí, je možnosť nákupu bonusových služieb alebo predmetov v prípade hier. Tento spôsob má mnoho odporcov a možno by si si myslel, že nie je vôbec výnosný. Ale si na omyle! Do nákupov často naozaj nepotrebných vecí investuje viac ako 5 percent zákazníkov. Zárobky sú pritom 20-násobne vyššie v porovnaní s bežnými zákazníkmi. Hotová zlatá baňa.

Freemium aplikácie

Na prvý pohľad sú si podobné s modelom nákupov v aplikácii. Užívateľ si stiahne appku zdarma tak, ako to robí aj v iných prípadoch. Je to však obmedzená aplikácia, a to do takej miery, že časom jednoducho užívateľa dokope do jej kúpy. Nákup je preto takmer istý, ak chceš využívať appku na to, na čo je určená.

Forma predplatného

Toto je najmenej populárna, ale výnosná forma, ako zarábať je predplatné. Využívajú ju najmä serióznejšie a profesionálnejšie programy. Zárobky sú tu pomerne vysoké vďaka vyššej cene pri predplatnom. Sú 2-3 krát vyššie v porovnaní s aplikáciami, ktoré sa spoliehajú iba na platenú verziu. Zárobok je dokonca o 50 percent vyšší, ako v prípade modelu nákupov v aplikácii.

Zdroj: thenextweb.com , apple.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech