Ako sa zbaviť zbytočností, robiť menej vecí lepšie a rásť rýchlejšie

  • Podľa Freda Wilsona amerického biznismena a venture kapitalistu, CEO by sa mal sústrediť len na tieto tri aktivity:
sad
  • Podľa Freda Wilsona amerického biznismena a venture kapitalistu, CEO by sa mal sústrediť len na tieto tri aktivity:

 

  • Nastaviť celofiremnú stratégiu a víziu a komunikovať ju investorom a zamestnancom
  • Hľadať najlepšie talenty a zamestnať ich
  • Zaistiť, aby bol na bankovom účte vždy dostatok finančných prostriedkov

 

Na prvý pohľad sa ti môže zdať, že je to jednoduchý pohľad na rolu CEO. Ak riadiš spoločnosť a zamyslíš sa nad vecami nad ktorými stráviš najviac času, potom tvoje aktivity spadnú do každej z týchto kategórií.

Mitchell Harper, zakladateľ PeopleSpark, rozviedol tri základné aktivity CEO podľa Freda Wilsona. Maj pri tom na pamäti, že čím viac skúšaš, tým lepším sa stávaš – hlavne, keď si prvý krát CEO.

Fed Wilson

Fred Wilson, americký biznisman a venture kapitalista

 

Nastavenie vízie a stratégie

Nepredpokladaj, že každý v tvojej spoločnosti vie čo sa ti deje v hlave – oni to nevedia, takže všetkým musíš komunikovať tvoju víziu a stratégiu, až kým tvoji zamestnanci nebudú z toho chorí a nebudú ju ovládať od slova do slova. Keď komunikuješ svoju víziu a stratégiu, nehovor len o číslach a produktoch. Povedz ľuďom prečo je tvoja vízia a stratégia pre teba dôležitá, potom prečo je dôležitá pre tvojich zákazníkov a investorov.

Rozumieš trhu, konkurencii a dôležitosti zmeny lepšie ako ktokoľvek iný a práve preto si ty CEO. Toto musíš mať na pamäti a realizovať to, prečo žiješ a dýchaš

Musíš mať pravidelné meetingy, na ktorých budeš pravidelne diskutovať o vízii, stratégii a raste. Toto je dôležité v momente, keď tvoja spoločnosť rastie veľmi rýchlo a prijímaš veľa nových ľudí.

Nemeň často stratégiu. Trh sa môže rýchlo zmeniť a čo platilo vtedy už nemusí platiť teraz a tak musíš byť na zmenu vždy pripravený. Čím je tvoja firma väčšia, tým ťažšie sa mení kurz veľkej lode smerom k novej stratégii. Nezabúdaj na to, že rýchla zmena stratégie znamená dodatočné náklady, komplikované procesy a zmätenosť zamestnancov.

Mitchell Harper, PeopleSpark

Mitchell Harper, zakladateľ PeopleSpark

 

Príjmi najlepšie talenty

Musíš byť aktívny v rolách, ktoré sú pre teba a tvoj biznis kritické. Jednou z nich je aj príjímanie nových zamestnancov. Môže to znamenať prvý kontakt, stretnutia pri káve alebo účasť na poslednom pohovore. Nedeleguj to iným. Po dobrých kandidátoch je najväčší dopyt a stretnutie so CEO môže byť tým rozhodujúcim faktorom.

Naplánuj si nové pozície minimálne dva kvartáli dopredu. Musíš mať dosť času nájsť užasných ľudí, bez ohľadu na to, či máš silnú sieť kontaktov alebo nie.

Tí najlepší ľudia nebudú u teba pracovať len preto, že máš super kuchyňu alebo šéfkuchára – chcú pracovať pre spoločnosť, ktorá definuje trh svojou silnou víziou a obrovským potenciálom, ktorý dokážu ovplyvniť. Toto im musíš okamžite predať.

Zameraj sa na ľudí, ktorí dokážu ovplyvniť rast tvojej spoločnosti na 18 mesiacov, pretože potom už bude tvoja spoločnosť úplne inou spoločnosťou.

Sústreď sa na ich osobnosť a nie na ich životopis. Čo ich ženie dopredu? Čo si vážia? Ako zvládajú ťažké situácie? Aké nové veci sa dokážu ešte naučiť? Svoju osobnosť len tak nezmenia.

Interview

 

Mať dosť peňazí

Musíš mať dosť peňazí na 18 mesiacov. Tie peniaze musíš mať na zlé časy a nie na tie kedy ti pravidelne rastú tržby. Existuje jasná hranica medzi rýchlym rastom a míňaním peňazí. Je lepšie mať po ruke peniaze v zlom období, ako musieť prepustiť svojich ľudí.

Veľa rýchlo rastúcich spoločností míňa veľa peňazí na predaje a marketing bez zlepšenia ROI (return on investment – návratnosť investície). Skúšanie viacerých kanálov s malým rozpočtom a hľadanie toho najvýnosnejšieho ti zaručí istejší rast tvojej spoločnosti.

Čím skôr budeš rozumieť efektívnosti peňazí, tým skôr budeš schopný využiť svoje peniaze rozumnejšie.

Fred Wilson

Zdroj: medium.com, Zdroj titulných fotografií: Erika Májková

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá