Ako sa zrodil jeden z najobľúbenejších odevných reťazcov H&M?

Richard Vitkovský / 11. augusta 2017 / Biznis

zdroj: unsplash.com, en.mallino.ru

Každý človek sa chce páčiť. Predsa len, konkurencia je veľká a zapôsobiť na ženu alebo muža občas treba aj štýlovou módou a nielen šarmom, ako si mnohí myslia. Značka H&M je vďaka dobre nastaveným cenám známa medzi bežnou populáciou, no vďaka kvalite a spoluprácam s návrhármi aj medzi blogermi. Ako sa dostala medzi topku?

Švédsky predajca oblečenia si ide svojou cestou, a to veľmi úspešne. Nie každý si totiž môže dovoliť vyhadzovať peniaze za luxusné značky typu Chanel. Práve preto existujú značky ako H&M, ktoré poskytujú kvalitu pri príjemne nastavenej cene. Značka predáva všetko, čo práve letí, a sleduje pozorne módne trendy.

značka oblečenia

Foto: wikimedia.org

Kto však stojí za pôvodne čisto ženskou značkou? Samozrejme, že muž. Erling Persson otvoril prvú predajňu v roku 1947 vo švédskom meste Västerås. Hennes – tak znel pôvodný názov jeho biznisu. Čo v preklade znamená „jej“. V tom čase predával iba čisto ženské veci. Toto sa však zmenilo v roku 1968, keď sa dostal k značke poľovníckeho oblečenia  Mauritz Widforss. Zlúčil obe značky, a tak vznikol názov H&M. Hneď po zlúčení začala expanzia na zahraničné trhy.

Celebrity sú najlepšou reklamou

V roku 1973 zaradili do svojej ponuky spodné prádlo. Na svoju stranu dokonca získali aj obrovskú celebritu – Anni-Frid Lyngstad zo skupiny ABBA. Tá promovala ich vtedajšie kozmetické výrobky. Značka napredovala a v roku 1980 nasledoval „útok“ na ďalšie trhy. Treba podotknúť, že úspešný. V roku 1982 sa do čela firmy postavil Steffan Persson, syn zakladateľa. Popularita značky stále rástla a v roku 1990 sa vedenie rozhodlo osloviť ponukou svetové modelky, ako Lindu Evangelistu alebo Naomi Campbell, ktoré sa objavili v reklamách a na plagátoch.

Po roku 2 000 nastala prvá expanzia mimo európsky kontinent, a to priamo do mesta módy – New Yorku. Problémom bolo, že si otvorili prvú obrovskú predajňu na ulici plnej luxusných značiek. Miesto konkurovania sa teda rozhodli ísť inak a zvolili cestu dobra. Nadviazali spoluprácu so známymi návrhármi, ktorí si mohli navrhnúť vlastné kúsky pod hlavičkou H&M.

Samozrejme, že ceny ostali stále pomerne ľudové. A tak ľudia získali produkt od veľkých návrhárov za pomerne nízku cenu. Prvým odvážlivcom bol Karl Lagerfeld. Po veľkom úspechu sa pridávali aj ostatní špičkoví návrhári. V roku 2007 prišla expanzia na ázijské trhy a na internet.

Cieľom značky však bola aj ochrana prírody. Preto sa pustili do výroby odevov z recyklovateľných materiálov. V roku 2013 spustili zberný program. Ak zákazník vráti použité oblečenie, získa zľavový kupón. Takto vyzbierané kúsky sa recyklujú a znovu použijú. Firemná H&M nadácia je zasa zameraná na zvyšovanie životnej úrovne v rozvojových krajinách.

Zdroj: successstory.com youtube.com

Pridať komentár (0)