Ako som necha­la prá­cu a vybu­do­va­la biz­nis, kto­rý zará­ba 55-tisíc mesač­ne

Kathleen Elkins / Martin Bohunický / 19. júla 2015 / Tools a produktivita

V roku 2011 som vo veku 29 rokov odiš­la zo svo­jej prá­ce. Pra­co­va­la som ako edi­tor pre vyda­va­te­ľa kníh v New Yor­ku. Kým som sa roz­ho­do­va­la, čo ďalej, môj pria­teľ pokryl všet­ky nákla­dy. Môj plat mi nedo­vo­lil nič extra ušet­riť. Zača­la som cho­diť na poho­vo­ry do firiem, kde som ani nech­ce­la pra­co­vať. Potom som sa roz­hod­la pod­ni­kať na trhu s det­skou zába­vou a za 5 mesia­cov som zly­ha­la.

 

V roku 2013 sme začali mať problémy. Síce sme nemali dlhy, no potrebovala som zarábať aspoň 2,500 dolárov mesačne.

Rozhodla som sa zamerať na oblasť, ktorú poznám: publikovanie kníh. V mojej starej práci som stretla niektorých z najlepších editorov v oblasti, veteránov, ktorí vedeli pre autorov urobiť rozdielovú prácu. 

 

 

Aby som ale mala vo svojej novej firme tých najlepších ľudí, potrebovala som presvedčiť najrešpektovanejších v oblasti na to, aby sa pridali k start-upu, o ktorom nikdy nepočuli. Vždy keď som sa s niektorým z nich stretla v kaviarni, čakala som výsmech. Boli to obrovské osobnosti, ktoré pracovali na svetových bestselleroch a pravidelne vyhrávali ceny. Prečo by vôbec so mnou chceli pracovať? Na moje prekvapenie súhlasili napokon skoro všetci.

Moja NY Book Editors prišla so systémom, kde akýkoľvek autor môže zdieľať svoju prácu a editori sa rozhodujú, ktorý projekt si chcú vziať. Pretože pre každého editora je najväčšia radosť pracovať na projektoch, ktoré ich oslovia a ktoré milujú.

Mala som teda editorov, potrebovala som už len autorov.

 

 

Celý projekt ma stál 80 dolárov. 20 dolárov som zaplatila za hosting a 60 dolárov išlo na SEO školenie. Ako mi len pomohloPripravila som vtipnú infografiku, ktorá sa stala virálnou a na Tumblr ju zdieľalo 46,000 ľudí. Ľudia nás konečne poznali. NY Book Editors teraz funguje ako po masle. Autorom zabezpečujeme progres vďaka sieti skúsených editorov, ktorí pracujú na projektoch, ktoré ich oslovia. Všetci naši autori majú jedno spoločné – ich knihy majú vysoký štandard. 

 

Dnes som oveľa šťastnejšia, spokojná a sebavedomá. Môžem ísť do reštaurácie bez toho, aby som musela riešiť cenu. Môj priateľ má vlastné nápady a na oplátku môžem teraz podporovať ja jeho.

Ak by som mala niekomu dať radu, prestaňte sa sústrediť na seba. Premýšľajte o osobe, ktorej chcete pomôcť, či už je to autor, majiteľ psa alebo študent. Snažte sa dôkladne pochopiť ich problémy a potom ich vyriešte. Nielen že budete mať zdravý biznis, aj vaši zákazníci vás budú milovať.

 

zdroj: Business Insider 

Pridať komentár (0)