Ako som pre­dal moju fir­mu Ama­zo­nu za 970$ mili­ó­nov

Martin Kráľ / 26. augusta 2014 / Tools a produktivita

CEO Twit­chu Emmet­to­vi She­a­ro­vi sa poda­ril husár­sky kúsok. Svo­ju her­nú video plat­for­mu stre­lil Ama­zo­nu za neuve­ri­teľ­ný­ch 970 mil. dolá­rov. Pre­čo má prá­ve jeho web takú cenu? Okrem desia­tok mili­ó­nov uží­va­te­ľov a neuve­ri­teľ­né­ho traf­fi­cu, ťaž­ko pove­dať.

 

Ešte pred časom bol horúcim kandidátom na kúpu Twitchu Google, ktorý ponúkal odhadovanú 1 miliardu dolárov. Nevedno prečo ten deal praskol a Twitch nakoniec prešiel pod krídla Amazonu. Deal s Googlom vyzeral ako celkom prirodzeným krokom, nakoľko by si Youtube rozšíril svoje portfólio služieb. K celému dealu sa vyjadril aj CEO Emmett Shear, "Rozhodli sme sa pre Amazon, lebo veria v našu komunitu, zdieľajú naše hodnoty a dlhodobé vízie, a chcú nám pomôcť tieto aj rýchlo naplniť", toľko jeho statement.

 

 

 

Twitch ma za sebou skvelé čísla z užívateľského hľadiska. Ešte v júli tohto roku mal viacej ako 15 biliónov minút obsahu a priemerný user na ňom strávil viacej ako 100 minút denne. Užívatelia Twitchu môžu robiť live stream zo svojej hry a streamovať ho do celého sveta. 

Čo je ale naozaj brutálne je jeho traffic. Počas špičky ho v US tromfnú len stránky Netflixu, Googlu a Applu, čo je brutálne. V tomto zmysle streamuje Twitch viacej kontentu ako Hulu (obdoba Netflixu).

 

 

Čo je však vážne obdivuhodné, že toto všetko sa podarilo vybudovať len za 3 roky. Aké sú zámery Amazonu pri kúpe Twitchu? Možno si len snaží zabezpečiť teplé miestečko medzi budúcimi gigantmi televízneho priemysle v US. Stále viac a viac kontentu sa pozerá na platformách ako Youtube, Netflix alebo Hulu. Amazon však nie je úplným nováčikom v tomto segmente. Má do konca aj vlastnú live streamovaciu platformu s názvom Amazon Instant, ktorú dostanete k prémiovému členstvu (Amazon Prime memberships).

K samotnej akvizicí sa vyjadril aj Jeff Bezos CEO zakladateľ Amazonu: "Live prenosy a pozeranie herných videí je celosvetovým fenoménom a Twitch postavil platformu, ktorá spája desiatky miliónov ľudí pri sledovaní video hier každý mesiac - od The International, prekonanie svetového rekordu v  Mariovi, až po  hernú konferenciu ako je E3. A čo je najobdivuhodnejšie, Twitchu to trvalo iba 3 roky".

 

 

Emmett napísal aj oficiálne odôvodnenie (list) predaja Twitchu, ktorý napísal pre svojich užívateľov. Link na list nájdete TU.

 

Zdroj: businessinsider.com

 

Pridať komentár (0)