Ako som predal moju firmu Amazonu za 970$ miliónov

Martin Kráľ / 26. augusta 2014 / Lifehacking

CEO Twitchu Emmettovi Shearovi sa podaril husársky kúsok. Svoju hernú video platformu strelil Amazonu za neuveriteľných 970 mil. dolárov. Prečo má práve jeho web takú cenu? Okrem desiatok miliónov užívateľov a neuveriteľného trafficu, ťažko povedať.

 

Ešte pred časom bol horúcim kandidátom na kúpu Twitchu Google, ktorý ponúkal odhadovanú 1 miliardu dolárov. Nevedno prečo ten deal praskol a Twitch nakoniec prešiel pod krídla Amazonu. Deal s Googlom vyzeral ako celkom prirodzeným krokom, nakoľko by si Youtube rozšíril svoje portfólio služieb. K celému dealu sa vyjadril aj CEO Emmett Shear, „Rozhodli sme sa pre Amazon, lebo veria v našu komunitu, zdieľajú naše hodnoty a dlhodobé vízie, a chcú nám pomôcť tieto aj rýchlo naplniť“, toľko jeho statement.

 

 

 

Twitch ma za sebou skvelé čísla z užívateľského hľadiska. Ešte v júli tohto roku mal viacej ako 15 biliónov minút obsahu a priemerný user na ňom strávil viacej ako 100 minút denne. Užívatelia Twitchu môžu robiť live stream zo svojej hry a streamovať ho do celého sveta. 

Čo je ale naozaj brutálne je jeho traffic. Počas špičky ho v US tromfnú len stránky Netflixu, Googlu a Applu, čo je brutálne. V tomto zmysle streamuje Twitch viacej kontentu ako Hulu (obdoba Netflixu).

 

 

Čo je však vážne obdivuhodné, že toto všetko sa podarilo vybudovať len za 3 roky. Aké sú zámery Amazonu pri kúpe Twitchu? Možno si len snaží zabezpečiť teplé miestečko medzi budúcimi gigantmi televízneho priemysle v US. Stále viac a viac kontentu sa pozerá na platformách ako Youtube, Netflix alebo Hulu. Amazon však nie je úplným nováčikom v tomto segmente. Má do konca aj vlastnú live streamovaciu platformu s názvom Amazon Instant, ktorú dostanete k prémiovému členstvu (Amazon Prime memberships).

K samotnej akvizicí sa vyjadril aj Jeff Bezos CEO zakladateľ Amazonu: „Live prenosy a pozeranie herných videí je celosvetovým fenoménom a Twitch postavil platformu, ktorá spája desiatky miliónov ľudí pri sledovaní video hier každý mesiac – od The International, prekonanie svetového rekordu v  Mariovi, až po  hernú konferenciu ako je E3. A čo je najobdivuhodnejšie, Twitchu to trvalo iba 3 roky“.

 

 

Emmett napísal aj oficiálne odôvodnenie (list) predaja Twitchu, ktorý napísal pre svojich užívateľov. Link na list nájdete TU.

 

Zdroj: businessinsider.com

 

Pridať komentár (0)