Ako výkonne spravovať sociálne siete

  • V ďalšom článku v rámci našej kvartálnej témy „Výkonnostný marketing“ sa budeme venovať tomu, ako spravovať sociálne siete výkonne a efektívne. Potrebovať k tomu budeme len jeden nástroj, ktorý je navyše dostupný zdarma. Volá sa Buffer.
image_1408893915.jpeg
  • V ďalšom článku v rámci našej kvartálnej témy „Výkonnostný marketing“ sa budeme venovať tomu, ako spravovať sociálne siete výkonne a efektívne. Potrebovať k tomu budeme len jeden nástroj, ktorý je navyše dostupný zdarma. Volá sa Buffer.

Čo je Buffer?

Buffer je nástroj, ktorý vám pomôže spravovať viac sociálnych účtov naraz. Obsah môžete okamžite zdieľať z akejkoľvek stránky na vaše sociálne siete a viete vyhodnotiť aj úspešnosť príspevkov.

Do nástroja môžete pridať:

  • Facebook stránky, skupiny a profily,
  • Twitter účty,
  • LinkedIn stránky, skupiny a profily,
  • Google+ stránky,
  • App.net profily.

V bezplatnej verzii nástroja môžete pridať z každej sociálnej siete po jednej možnosti. Pre väčšinu firiem to úplne stačí, keďže často majú len jednu Facebook stránku, Twitter účet, prípadne LinkedIn alebo Google+ stránku.

Vo VISIBILITY nástroj využívame približne od začiatku tohto roka a môžem povedať, že mi ušetril obrovské množstvo času. V tomto článku vám predstavím všetky dôležité funkcie, ktoré v nástroji využívam.

 

Zdieľanie príspevkov

Ak ste niekedy spravovali viac sociálnych účtov, tak viete, aké peklo zažívate, ak na ne potrebujete vyzdieľať rovnaký obsah. Treba si otvoriť každú sociálnu sieť, vložiť tam obsah, upraviť ho, zdieľať, presunúť sa na ďalšiu sociálnu sieť a zase urobiť to isté. V horšom prípade sa ešte musíte odhlásiť zo svojho účtu a prihlásiť na iný. Na zdieľanie z mobilu môžte rovno zabudnúť.

Ako vyzerá zdieľanie obsahu cez Buffer? Nainštalujete si rozšírenie do svojho prehliadača a na stránke, ktorú chcete zdieľať, kliknete na ikonu Bufferu. Otvorí sa vám okno, kde môžete upraviť text, zmeniť obrázok a vybrať, na ktoré sociálne siete chcete obsah zdieľať. Vybrať si môžete aj to, kedy sa príspevok na soc. sieťach zobrazí.

 

 

Máte štyri možnosti:

  • publikovať okamžite – to je jasné,
  • publikovať ako ďalší – bude publikovaný hneď po prvom príspevku vo fronte,
  • zaradiť do fronty – zaradí sa na koniec fronty (vysvetlím nižšie),
  • nastaviť vlastný čas publikovania – to je tiež jasné.

Publikovať môžete aj obrázky. Stačí na ne kliknúť pravým tlačidlom a vybrať možnosť “Buffer This Image”. Rovnako môžete zdieľať aj text. Stačí ho označiť a kliknúť naň pravým tlačidlom.

 

buffer-share.gif

 

Rozšírenie v prehliadači nájdete aj na sociálnych sieťach pri každom príspevku.

 

 

Rovnako jednoducho môžete publikovať obsah aj z vášho smartfónu. Stačí si nainštalovať aplikáciu (Android alebo iOS).

buffer-android1.gif

 

Plánovanie príspevkov

Príspevky nemusíte zdieľať okamžite, ale môžete ich publikovanie naplánovať na čas, kedy je vaše publikum online. Máte možnosť si vytvoriť publikačný kalendár a určiť si, v ktorých dňoch a v ktorých hodinách sa bude obsah automaticky publikovať.

buffer-schedule.jpg

Ako to funguje? Našli ste nejaký zaujímavý článok, ale nechcete ho publikovať teraz, pretože je polnoc a nikto nie je online. Pri zdieľaní teda kliknete na Add to Queue“.

 

Článok sa potom automaticky zaradí do fronty obsahu, ktorý sa automaticky zdieľa vo vami určených dňoch a hodinách. Nemusíte sa trápiť s tým, kedy sa má príspevok zverejniť. Všetko prebehne automaticky.

 

Návrhy príspevkov

Služba vám navrhuje zaujímavý obsah, ktorý zdieľajú ostatní užívatelia a mohol by byť zaujímavý aj pre vás. Rozdelený je do viacerých kategórií.

buffer-suggestions.jpg

 

Importovať si môžete aj svoje zdroje obsahu cez RSS, napríklad vaše obľúbené blogy. Potom už len stačí kliknúť na vybraný článok, on sa zaradí do fronty a automaticky publikuje.

 

buffer-feeds.jpg

 

Analytika

Vďaka nástroju máte k dispozícii pohromade informácie o tom, koľko ľudí videlo vaše príspevky, koľko z nich ich komentovalo, zdieľalo ďalej, kliklo na odkaz, dalo retweet, atď.

 

buffer-clicks.jpg

Všetky odkazy sú otagované UTM parametrami, takže viete návštevy identifikovať v Google Analytics.

V platenej verzii Buffer for Business máte k dispozícii ešte detailnejšie štatistiky, ale dá sa fungovať aj bez nich.

 

buffer-analytics1.gif

Záver

Buffer aj v bezplatnej verzii ponúka toľko možností, že ho určite odporúčam každému, kto spravuje viac ako jednu sociálnu sieť. Mne osobne ušetril toľko času a nervov, že si bez neho neviem predstaviť svoju prácu.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá