Ako začať biznis s menej ako 20 dolármi vo vačku

  • Ak chcete začať biznis práve teraz, ale nemáte žiadnu skúsenosť, žiadne kontakty, unikátnu myšlienku a len peniaze od babky, ktoré vám nechala ešte pod vianočným stromčekom, tu je niekoľko rád. Prečítajte si niekoľko rád Jasona Zooka, známeho ako toho chlapíka, čo zarobil milión dolárov nosením tričiek.
image_1439558329.jpeg
  • Ak chcete začať biznis práve teraz, ale nemáte žiadnu skúsenosť, žiadne kontakty, unikátnu myšlienku a len peniaze od babky, ktoré vám nechala ešte pod vianočným stromčekom, tu je niekoľko rád. Prečítajte si niekoľko rád Jasona Zooka, známeho ako toho chlapíka, čo zarobil milión dolárov nosením tričiek.

 

Krok 1: Potrebujete myšlienku

Každý má predsa tomuto svetu čo ponúknuť. Máte pre niečo vášeň? Povedzme jedlo, šport či vyrábanie vláčikov zo špáratiek. Nehľadajte narýchlo nejakú novú polo-vášeň. Zoberte to, čo milujete a vyťažte z toho maximum. Samozrejme, začať podnikať okolo niečoho, čo vás baví z vás milionárov neurobí.

Zoberte si kúsok papiera a nakreslite si tri stĺpčeky (pre tých šikovnejších-zložte papier na tri časti), zavrite Excel, Google sheet, proste píšte. Písanie na papier je kreatívny proces, ktorý podnecuje tvorbu nových myšlienok. Vypnite Facebook, Insta, Twitter, áno aj Witchera 3 a sústreďte sa na písanie 15-20 minút.

 

 

Do prvého stĺpca si napíšte 10 vecí, ktoré radi robíte a zahrňujú nejakú formu aktivity – maľovanie, spievanie, kódenie, pomoc babičkám pri prechode cez cestu.

Druhý stĺpec: 10 spôsobov ako zužitkovať vašu prácu vo svete – online kurz, obchod, blogovanie.

Prejdite si prvé dva stĺpce a do tretieho napíšte 10 podnikateľských nápadov – otvoriť si kurzy maľovania, urobiť si stránku o jedle a varení, vymyslite aplikáciu ktorá pomôže iným. Áno, je prirodzené, že ešte stále ste neobjavili Ameriku ale ste blízko.

 

 

Krok 2: Čítajte

Jason Zook odporúča začať knihou Erica Reisa – The Lean Startup. Kniha vás možno neohúri ako Pán prsteňov, ale ukáže vám, čo je potrebné na vytvorenie podniku v modernom a stále sa meniacom svete. Samozrejme nikto od vás nechce, aby ste sa za jeden deň stali akademikom a odborníkom na literatúru tohto typu. Len si nájdite čas na čítanie a neustále sebazdokonaľovanie.

 

Krok 3: Ignorujte myšlienky o pochybnostiach

Ak máte o sebe samom, svojich schopnostiach a možnostiach pochybnosti, zahoďte ich. Nie ste sami, ktorí sa boja zlyhania. Sebapresviedčanie a motivácia sú veľmi namáhavým a nekonečným bojom, ale nevzdajte ho. Účinným krokom ako sa zbaviť týchto myšlienok, je pomoc iným ľudom. Všimli ste si niekoho vo vašom okolí, kto bojuje sám so sebou? Pomôžte mu, možno to pomôže to aj vám uvedomiť si, kde robíte chybu. Buďte sebakritickí ale nepodceňujte sa.

 

 

Krok 4: Máte už nápad?

Ak máte nápad, preskočte na bod 5, ak nie, čítajte ďalej. To, že nápad neprišiel, je v poriadku. Rím tiež nikto nepostavil za deň. Skús zopakovať prvý krok, možno už máš jasnejšie predstavy. Povedzme, že už máš aj nejakú myšlienku. Neodcudzuj ju, pracuj na nej, poobzeraj si ju s každej strany aby si skutočne pochopil jej potenciál. Skús vytvoriť základný biznis plán: o čom to bude, kto sú zákazníci, kde je produkt/služba využiteľný atď. Komunikuj s ľuďmi, rozprávaj sa s nimi o tvojej myšlienke ako by sa im páčila. Poznaj svojho zákazníka, jeho potreby a spoj ich so samotnou myšlienkou.

 

Krok 5: Začnite v malom

Jason Zook tvrdí, že na prototyp biznisu nie je potrebné utrácať stovky dolárov. Svoj biznis IWearYourShirt začínal s kamerou za 150 dolárov, vešiakmi na tričká, vybartroval web stránku, fotografa zobral na obed a bolo vybavené.

 

 

Krok 6: Pokora a jednoduchosť

Je dôležité vybudovať si osobnú dôveru so zákazníkom a spolupracovníkmi – práve to je tá vyhľadávaná pridaná hodnota vášho projektu. Skúste sa zbaviť pýchy, počúvať zákazníkov a ich feedback. Ak máte appku, spustite najprv jej dve-tri funkcie. Uvidíte, či sa osvedčí a čo sa na nej ľuďom zapáči. Je to lepšie ako dať do sveta hotový produkt, ktorý nereflektuje požiadavky užívateľov.

 

Biznis musíte robiť od ľudí pre ľudí. Nemáte byť druhý Unicef či Červený kríž ale čím bližšie ste k ľuďom, čím autentickejší ste, tým lepšie.

 

Zdroj: www.thenextweb.com

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá