Acaico po niekoľkých rokoch oficiálne končí

  • Určite aj teba zasiahla pred niekoľkými rokmi vlna zvaná Acaico
  • Dvaja ambiciózni podnikatelia zo Slovenska sa rozhodli pre obchod s exotickým ovocím
  • Tropická nálada sa však na Slovensku dlho neudržala
14864688471516
ZlavaDna.sk
  • Určite aj teba zasiahla pred niekoľkými rokmi vlna zvaná Acaico
  • Dvaja ambiciózni podnikatelia zo Slovenska sa rozhodli pre obchod s exotickým ovocím
  • Tropická nálada sa však na Slovensku dlho neudržala

V roku 2014 súťaž EY Podnikateľ roka predstavovala veľkolepý slovenský projekt Acaimania ako jedinečný koncept pod vedením Petra Matúšku a jeho spoločníka. Z exotických pláží Brazílie sa rozhodli priniesť na Slovensko čarovné fialové bobuľky plné energie zvané acai. Podľa vlastných slov si ich v našom regióne zákazníci zamilovali mimoriadne rýchlo a v priebehu 1 – 2 rokov dokázali produkty predbehnúť aj na trhu dlho fungujúce brandy.

Pre nextfuture.sk P. Matúška v rozhovore pred časom povedal: „Dôležitá je extrémna aktivita – húževnatosť a odhodlanie. V Amerike som si uvedomil, že sa mi páči, keď sú mladí, povedzme 20-roční ľudia, zdravo drzí a sebavedomí, že reálne veria veciam, ktoré môžu dosiahnuť. Veria tomu, že im v tom, nič nebráni.“

Príbeh chute produktov Acaico sa ako mnohé začínal písať u Petra doma, kde sa snažil nájsť to pravé. Úspech na Slovensku však okamžite nasledoval aj úspech za hranicami a Acaico, mrazený krém Mooo a mrazené dužiny cestovali až do Holandska, Austrálie, Fínska, Francúzska či Južnej Kórei. Vo videu pre spomínanú súťaž EY Podnikateľ roka P. Matúška prezradil, že rýchlosť, akou značka uchvátila slovenský trh bola skutočne veľká. Zatiaľ čo spoločnostiam bežne trvá registrácia vo všetkých veľkých retailoch 3 – 4 roky, Acaimania to stihla za 4 mesiace.

Po ohromnom úspechu však prichádza prekvapenie. Finančný web Hospodárskych novín totižto informoval o tom, že spoločnosť Acaimania Europa ide do konkurzu a na trhu so zdravými pochúťkami s najväčšou pravdepodobnosťou končí.

Z obchodov sa produkty pomaly úplne vytrácajú, webová stránka nefunguje. Podľa krivky tržieb na finstat.sk spoločnosť končí tam, kde začala, a teda s obratom približne 300-tisíc eur. Najlepším rokom pre brand bol práve rok 2014, kedy tržby dosiahli hodnotu až cca 2 milióny eur.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá